071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته ی علوم سیاسی در مجارستان

تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این‌ مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان پرداخته ایم. این رشته متقاضیان خاصی ازکشورهای مختلف دارد، مشاوران موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز می توانند پاسخگوی سوالات شما در زمینه تحصیل در این کشور زیبای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن باشند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان

روابط بین الملل زیر مجموعه ای در حوزه علوم سیاسی است . این موضوع به موضوعات متعدد دیگری از جمله سیاست ، تاریخ ، زبانشناسی ، اقتصاد ، فلسفه ، مطالعات دینی ، تجارت و حقوق مربوط میشود . افراد درگیر روابط بین الملل مشکلات مانند فقر و حقوق بشر و مذهب را تحلیل میکنند و سعی می کنند راه حل های مبتنی بر تحقیقات میان رشته ای را پیدا کنند .در طول دوره ها ، به دانشجویان روابط بین الملل درباره اثرات جهانی سازی وسیاست های جهانی آموزش داده می شود . آنها همچنین کشف میکنند که سیستمهای سیاسی چگونه تعامل دارند و تاثیر آنها در سراسر جهان چیست . تصادفی نیست که چندین دیپلمات بین المللی ، سفیران و روسای جمهور در یک دانشگاه در روابط بین الملل تحصیل کرده اند .همچنین می آموزید که چگونه منافع ملی بر تصمیمات مربوط به امور بین الملل تاثیر میگذارد . این ارتباط تنگاتنگی با روابط بین شرکت های بین الملل و دولت ها دارد . مهارتهای دیگری که توسعه میدهید ارتباطات ، مذاکره ، تحقیق و حل مسئله است .

اگر شما یک دیپلمات شوید باید به یک توافق مفید بین ملت ها برسید ، در این صورت مفید خواهد بود .رسانه های خبری برنامه های کارشناسی ارشد علوم سیاسی هم دانشگاهیان آینده و هم دانشجویانی را که مایل به دنبال شغل در مشاغل غیرآکادمیک هستند که نیاز به مهارتهای قابل توجهی در تحلیل های اجتماعی و سیاسی دارند ، معمولا در خدمات مدنی یعنی رسانه های خبری ، هدف قرار می دهند . NGOS ، سازمانهای سیاسی و فرهنگی و مشاغل خصوصی . برای ارائه خدمات به این حوزه انتخابی ، برنامه ها تاکید فراوانی بر توسعه مهارت های تحقیق و نوشتن دارند که در تمامی محیط های کاری که به توانایی توسعه ، تحقیق و انتقال ایده های پیچیده و کار آمد منطقی و شفاف نیاز دارند ، ارزشمند هستند .

  • دیپلم و ریز نمرات دبیرستان
    ریز نمرات تحصیلات قبلی شما بسته به نوع زبانی که در آن رشته ی تحصیلی ارائه می شود باید به مجاری یا انگلیسی ترجمه شوند .
  • زبان مورد نیاز
    برای انگلیسی زبانان که در مجارستان تحصیل می کنند .بخشی از امتحان ورودی مهارت های زبان انگلیسی دانش آموزان را ارزیابی میکند . در غیر این صورت ممکن است از دانشجویان خواسته شود اثبات توانایی خود را در قالب نمرات آزمون آیلتس یا تافل ارائه دهند . حداقل نمره برای زبان انگلیسی که در مدارس مجارستان مورد نیاز میباشد :
شرایط پذیرش و تحصیل علوم سیاسی مجارستان
شرایط پذیرش و تحصیل علوم سیاسی مجارستان

برای مقطع لیسانس:
نمره 5 یا 6 برای آزمون آیلتس
بین 60 تا 80 برای آزمون تافل

برای مقطع کارشناسی ارشد :
بین 5.5 تا 6.5 برای آزمون آیلتس
بین 70 تا 90 برای آزمون تافل

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در دانشگاه های مجارستان

مقطع کارشناسی ارشد/ دروس تحصیلی در هر سال برای مقطع کارشناسی ارشد

12.000 یورو برای مقطع کارشناسی ارشد میباشد .

برا مقطع دکترا در هر سال تحصیلی

هزینه تحصیل برای ( 1 سال در مقطع دکترا) 15.000 یورو میباشد .

هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان :

هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان و شهرهای مختلف متفاوت است . به عنوان مثال ، اگر میخواید در بودا پست زندگی کنید بودجه شما باید بیشتر از سایر شهرها باشد .بوداپست بهترین و گرانترین شهر برای دانشجویان بین المللی میباشد .
در اینجا میتوانید 5 شهر برتر برای دانشجویان بین المللی در مجارستان را ببینید .دانشجو باید حداقل 520 یورو در هر ماه برای تامین هزینه مسکن ، برنامه های کاربردی ، حمل و نقل محلی و مسافرت با هزینه شخصی اختصاص دهد . هزینه زندگی دانشجویان در شهرهای دیگر مجارستان در مقایسه با شهر بودا پست کم است . برای زندگی در هر شهر دیگر مجارستان به حداقل 300 یورو در ماه نیاز خواهید داشت .

هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان
هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان

هزینه اقامت دانشجویان :

همانطور که قبلا گفته شد ، هزینه زندگی در بودا پست از شهر به شهر دیگر متفاوت است . اجاره خانه در بودا پست بیشتر از سایر شهرهای مجارستان میباشد . اگر میخواهید در یک آپارتمان کوچک در بودا پست زندگی کنید ، هزینه اجاره شما بین 150 تا 250 یورو در ماه خواهد بود . همچنین می توانید در خوابگاه دانشگاه زندگی کنید ، زیرا در مقایسه با اقامت خارج از دانشگاه ارزان تر است . در اینجا تمام گزینه های اقامت مجارستان برای دانشجویان را مشاهده کنید .

دیگر هزینه ها

تمام هزینه های اضافی شما کاملا به خود شما بستگی دارد . میوانید همه این هزینه های متفرقه را جدا از خورد و خوراک پس انداز کنید . یک دانش آموز به طور متوسط فقط از 100 یورو تا 200 یورو فقط برای خورد و خوراک نیاز دارد . در صورت پخت وپز میتوانید یورو به مبلغ بیشتری صرفه جویی کنید .

هزینه های دیگر شامل موارد زیر است :

  • یک قرص نان :1 یورو
  • یک لیتر شیر : 1 یورو
  • بیرون غذا خوردن( یک نفر) : 5 تا 8 یورو
  • بلیط سینما : 4 یورو
  • حمل و نقل ماهانه دانشجویی : 30 یورو

تحصیل دکترای رشته علوم سیاسی در مجارستان

رشته علوم سیاسی موضوعات مربوط به ساختار عملکرد دولت ها و نحوه تاثیر آنها بر انسان و جوامع را در برمیگیرد . این زمینه جنبه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی سیاست های دولت را نیز ارزیابی میکند .کشوری محاصره شده در منطقه اروپای مرکزی با زبان رسمی مجارستانی .رویکرد ریاضیات و علوم کشور برجسته است . این اولین موسسه فناوری جهان است .موتور بخار اروپا در سال 1722 در مجارستان ساخته شد .برنامه دکترا در سیاست گذاری عمومی یک مسیر تخصصی در مقطع دکتری علوم سیاسی است . این رشته توسط دانشکده دکتری علوم سیاسی CEU ، سیاست های عمومی و روابط بین الملل اجرا میشود .سیاستگذاری مدرن که به اصول حکمرانی خوب ، شفافیت ، پاسخگویی و اثر بخشی اختصاص داده شده است ، باید مبتنی بر یک تحلیل صحیح آکادمیک باشد . رشته دکترا در سیاست گذاری عمومی برای محققان علاقمند به انجام تحقیقات در مورد علت ، عملکرد و ماهیت و نتیجه سیاست های عمومی طراحی شده است .این رشته دانشجویان فارغ التحصیل را برای مشاغل در هر دو موسسه تحقیقاتی دانشگاهی و کاربردی آماده میکند . دوره های اصلی بر توسعه مهارت های تحقیقاتی و تحلیلی در سطح حرفه ای در زمینه های سیاست های عمومی اروپا و بین المللی متمرکز است .تحلیل سیاست مقایسه ای و اقتصاد سیاسیطیف وسیعی از سوابق انضباطی مربوط به سیاست های عمومی ، از جمله روابط بین المللی ، سیاست ،حقوق و اقتصاد ارائه میشود .

شرایط کار رشته علوم سیاسی در مجارستان

با مدرک علوم سیاسی در مجارستان چه کاری میتوانید انجام دهید :اگر در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده باشید ، در هر دو بخش دولتی و خصوصی مهارت هایی پید ا خواهید کرد .در ادامه بخوانید تا مشاغل مورد نظر خود را بیابید .

مشاغل سیاسی در دولت عضو پارلمان (MP)

بدیهی ترین مسیر شغلی برای فارغ التحصیلان سیاست ، نقشی در دولت است . مثلا به عنوان عضو پارلمان( نماینده مجلس). نمایندگان مجلس ، نمایندگان جامعه محلی خود را در امور ملی تشکیل میدهند و ابتدا باید انتخاباتی را انجام دهند که به عنوان عضو یک حزب سیاسی یا به عنوان یک فرد انتخاب شوند . برای موفقیت در این نقش ، شما باید دانش خوبی درموردموضوعاتی که هم در منطقه محلی شما و هم در کل کشور تاثیر میگذارد ، داشته باشید .شما همچنین باید یک سخنگوی عمومی با انگیزه ، مصمم و متقاعد کننده و اعتماد به نفس خوبی داشته باشید . تعهد همچنین به عنوان نماینده مجلس عمل مهمی برای موفقیت است . برای نشان دادن این موضوع ، می توانید داوطلبانه برای حزب سیاسی انتخابی خود شروع کنید .

معاون سیاسی

دستیار سیاستمداران ، دستیاران سیاسی برای انجام وظایف اداری توسط نمایندگان منتخب یا نامزدهای سیاسی استخدام میشوند .آنها همچنین به تحقیق و تبلیغات کمک میکنند .شاید پاسخ به استعلامات رسانه ها یا اعضای عمومی باشد.

سایر وظایف عبارتند از :کمک به کارزارها قبل و در طول انتخابات ، به روز کردن امور جاری ، کمک به نوشتن گزارش ها و سخنرانی ها و مدیریت و همکاری با سایر اعضای تیم سیاسیون .برای دستیاری یک سیاستمدار ، داشتن تجربه مناسب از جمله همکاری با سیاستمدار یا شرکت در دوره کارورزی در یک دفتر دولتی محلی یا ملی ضروری است .

مامور تحقیقات اجتماعی دولت مامورین تحقیقاتی دولت به آگاهی از تصمیمات سیاسی وزرا کمک میکنند . برای انجام این کار ، آنها فعالیت های تحقیقاتی و ارزیابی را انجام میدهند و ادارات دولتی و مقامات محلی مدارکی را که برای اجرای آماده سازی و ارزیابی سیاست ها ارائه میشود ، ارائه میدهند . بسیار مفید است که برای ورود به این نقش ، سیاست های اجتماعی یا عمومی را در طول دوره تحصیل خود مطالعه کرده باشید ، زیرا به دانش قوی در زمینه تحقیقات اجتماعی و مهارت های خوب در این زمینه نیاز دارید .میانگین حقوق و دستمزد برای مشاغل علوم سیاسی :32.500 پوند میباشد .

بهترین دانشگاه های مجارستان برای رشته علوم سیاسی

علوم سیاسی :دانشگاه اروپای مرکزی ( CEU ) :ساختار برنامه دکتری علوم سیاسی از دانشگاه اروپای مرکزی (CEU) مبتنی بر سیستمی از روش ها ( حوزه های تخصصی یا رشته های مختلف ) می باشد . این روش ها زمینه های دانشگاهی / زیر رشته ها یا زمینه های تحقیقاتی را نشان می دهد که نقاط قوت و علاقه اصلی دانشکده را نشان می دهد .

علوم سیاسی :دانشگاه اروپای مرکزی ( CEU ) :برنامه یک ساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه اروپای مرکزی (CEU) یک برنامه درسی جامع و بین رشته ای در زمینه تئوری و روش های تحقیق در علوم سیاسی معاصر را ارائه می دهد . استاندارد های ایالات متحده در زمینه تحقیق و تدریس با الزامات متنوع یک نهاد دانشجویی بین المللی همراه می باشد . این برنامه برای دانش جویانی طراحی شده است که از دوره چهار ساله لیسانس فارغ التحصیل شده اند .

علوم سیاسی ( 2 ساله ) :دانشگاه اروپای مرکزی ( CEU ) :برنامه دو ساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی ( 2 سال ) در دانشگاه اروپای مرکزی (CEU) به طور خاص نیاز های دانش جویانی که دارای سه سال تحصیل در علوم سیاسی ( یا یک رشته مرتبط ) هستند ، را برطرف می کند و مایل به ساختارمند تر کردن دانش جامع در مورد نظریه سیاسی معاصر می باشد .

علوم سیاسی :دانشگاه کرووینوس بوداپست :برنامه علوم سیاسی در دانشگاه کرووینوس بوداپست ارائه می شود .

مطالعات ملی گرایی ( 2 سال ) .دانشگاه اروپای مرکزی (CEU) .

امید است مقاله مذکور توانسته باشد، پاسخگوی سوالات شما باشد، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در مجارستان می‌ توانید با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته ی علوم سیاسی در مجارستان

1- زبان تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان چیست؟

بیشتر دانشگاه های مجارستان دوره های تحصیلی مانند علوم سیاسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد؛ اما شما می توانید به زبان آلمانی نیز تحصیل کنید.

2- آیا می توانم بدون مدرک زبان برای تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان اقدام کنم؟

بله، در صورتیکه برای تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان مدرک زبان ندارید، می توانید در ابتدا در دوره های زبان شرکت نمایید.

3- هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان بسته به مقطع تحصیلی دارد. به طور کلی هزینه تحصیل کارشناسی در مجارستان حدود 5-8 هزار یورو در سال است.

4- آیا پس از تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان می توان کار کرد؟

پس از اتمام تحصیلات خود، مجارستان به شما فرصتی می دهد تا کار پبدا کرده و در این کشور بمانید.

5- آیا تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان رایگان است؟

خیر، برای تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان باید هزینه تحصیل را پرداخت نمایید.

6- آیا برای تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان می توان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

معمولا بورسیه تحصیلی مجارستان برای مقطع دکترا ارائه می شود، که باید رزومه علمی قوی و مقالات چاپ شده داشته باشید.

7- آیا می توانم حین تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان کار کنم؟

بله، کشور مجارستان به تمامی دانشجویان خود از جمله رشته علوم سیاسی اجازه کار پاره وقت می دهد.

8- آیا برای تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان باید ویزای ورود به این کشور را دریافت نمایم؟

بله، ایرانیان باید برای تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان ویزای مربوطه را دریافت نمایند.

9- مدارک مورد نیاز برای تحصیل علوم سیاسی در مجارستان چیست؟

مدارکی که باید برای تحصیل علوم سیاسی در مجارستان ارائه دهید بسته به موسسه انتخابی دارد، اما به طور کلی مدارکی که باید اماده شود عبارتند از مدارک تحصیلی و ریز نمرات، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت جسمی و روحی، گواهی عدم سوء سابقه و مدارک هویتی متقاضی است.

10- آیا می توانم از طریق دوره های زبان ویزای مجارستان را دریافت نمایم؟

بله، می توانید با استفاده از دوره زبان برای دریافت ویزای مجارستان اقدام نمایید.

11- هزینه تحصیل کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در مجارستان حدود 12000 یورو در سال است.

اسکرول به بالا