071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته مهندسی برق در ایتالیا

تحصیل رشته مهندسی برق در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ایتالیا کشور بستنی های خوشمزه، پاستاهای بی نظیر و خوراکی های منحصربه فرد، یکی از زیباترین کشورهای جهان است. اگر تصور شما از ایتالیا فقط منظره باشکوه برج کج پیزا و شهرآبی ونیز است، بهتر است بدانید که ارزش تحصیل در کشور رویایی ایتالیا نیز کمتر از مناظر و تاریخ و فرهنگ غنی این کشور نیست. دانشگاه های کشور ایتالیا همواره در فهرست رنکینگ های جهانی قرار دارند و تحصیل در این کشور برای هر فرد خارجی یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل پزشکی در ایتالیا
  3. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

در این مقاله که به کمک و همت مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به شرح یکی از پرطرفدارترین رشته های مهندسی در این کشور می پردازیم. در این مقاله با دوره های تحصیلی مختلف رشته مهندسی برق، هزینه شهریه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای این رشته و بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته مهندسی برق آشنا می شوید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته مهندسی برق در ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا و ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق به زبان انگلیسی ابتدا لازم است که یک درخواست آنلاین ارسال کنید و پذیرفته شوید.

برای اولین دوره پذیرش (از ژانویه تا اواسط ژوئن): فراخوان پذیرش 2019- 2020 را با دقت مطالعه نمائید.

برای دور دوم پذیرش (از اواسط ژوئن تا 7 نوامبر): مراحل پذیرش برای رشته های کارشناسی ارشد 2019-2020 را با دقت مطالعه نمائید.

دور اول پذیرش:

دور اول پذیرش با تاریخ قطعی: دریافت درخواست ها از تاریخ 24 ژانویه آغاز می شود و متقاضیان بازخورد خود را طبق برنامه زیر دریافت می کنند.

مهلت ارسال درخواست پذیرش متقاضیان واجد شرایط:

  •  28 فوریه 2019، 14 مارس 2019، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا و متقاضیان اتحادیه اروپا.
  •  28 مارس 2019، 11 آوریل 2019، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا و متقاضیان اتحادیه اروپا.
  • 13 ژوئن 2019، 27 ژوئن 2019، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا و متقاضیان اتحادیه اروپا.
شرایط پذیرش و تحصیل مهندسی برق ایتالیا
شرایط پذیرش و تحصیل مهندسی برق ایتالیا

دور دوم پذیرش:

دور پذیرش با تاریخ قطعی: پذیرش درخواست ها از 20 ژوئن آغاز می شود.

مهلت دریافت درخواست پذیرش متقاضیان واجد شرایط:

11 جولای 2019، 25 جولای 2019 متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا تنها در صورتی که ثبت نام قبلی خود را به سفارت ارسال کرده اند، می توانند درخواست دهند.

29 آگوست 2019، 2019 متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا تنها در صورتی که ثبت نام قبلی خود را به سفارت ارسال کرده اند، می توانند درخواست دهند.

10 اکتبر 2019، 24 اکتبر 2019، 2019 متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا تنها در صورتی که ثبت نام قبلی خود را به سفارت ارسال کرده اند، می توانند درخواست دهند.

7 نوامبر 2019، 21 نوامبر 2019، فقط متقاضیان اتحادیه اروپا.

اخرین مهلت درخواست 1.00 بعد از ظهر(یه وقت اروپای مرکزی) برای تمام تاریخ های پایانی می باشد.

شرایط پذیرش:

به منظورپذیرش، داوطلبان باید شرایط خاص مندرج در ماده 1 آیین نامه آموزشی برنامه تحصیلی را ارائه دهند.

  • برنامه های درسی مورد نیاز.
  • ارزیابی مدارک تحصیلی و مهارتهای شخصی.
  • شرایط زبانی.

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه های ایتالیا

شهریه A.Y. در سال 2020 / 2019:

مبلغ، معافیت ها و مهلت های دانش جویان ثبت نام شده در رشته A.Y.سال 2020 / 2019:

هزینه شهریه:

شهریه بر اساس ارزش ISEE 2019 با یارانه ویژه در رابطه با حق تحصیلات عالی محاسبه می شود.با میزان ISEE بالاتر از 23000 یورو، دانش جویان سال اول و مابقی دانش جویان که واجد شرایط می باشند، از پرداخت شهریه معاف می شوند.بالاتر از این میزان، شهریه با یارانه های ویژه برای کمترین درآمد به نسبت افزایش می یابد.

چگونگی نحوه پرداخت شهریه :

شبیه ساز شهریه در دسترس می باشد. با وارد کردن میزان ISEE و رشته مقطعی که می خواهید ثبت نام کنید، می توانید میزان شهریه خود را محاسبه کنید.

اگر برای سال های اول ثبت نام می کنید، در سال اول که مطابق با برنامه امتحان نیست، معافیت کل یا پرداخت شهریه متناسب با ISEE خود را ثبت می کنید، باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:

اگر برای سال دوم ثبت نام کنید به 10 CFU بین 11/08/2018 و 10/08/2019 نیاز دارید.

اگر برای سال دوم به بعد ثبت نام کرده باشید، در سال اول با امتحان مطابقت ندارید و 25 CFU بین 11/08/2018 و 10/08/2019 نیاز دارید.اگر واجد شرایط نباشید، شهریه با هزینه اضافی افزایش می یابد.

اگر در سال های اول ثبت نام کرده باشید که مطابق با برنامه امتحان نباشد، ممکن است شهریه شما با ISEE مطابقت داشته باشد. اگر مقدار ISEE شما معادل یا زیر 30،000 یورو باشد و حداقل 25 CFU (یا امتحانات در سیستم برنامه دوره قبل ) بین 11/08/2018 و 10/08/2019 نیاز دارید.برای یافتن روش های ارزیابی واجد شرایط بودن در موارد مختلف، به عنوان مثال در رابطه با CFU، لطفاً به آیین نامه هزینه شهریه مراجعه کنید (ماده 6).

ارائه ISEE :

شما به گواهی نامه ISEE 2019 برای حق تحصیلات عالی نیاز دارید و درخواست خود را تا 30 اکتبر 2019 ساعت 6:00 بعد از ظهر ( یا 15 نوامبر 2019 ساعت 6:00 بعد از ظهر، با پرداخت هزینه ارسال دیر هنگام 100 یورو ) ارسال کنید.شما می توانید درخواست خود را به طور رایگان و مستقل از ثبت نام در یک رشته دانشگاه بولونیا ثبت کنید. ثبت نام دیر هنگام پذیرفته نمی شود، حتی اگر مهلت ثبت نام در برنامه مدرک هنوز تمام نشده باشد.درخواست محاسبه ISEE در INPS ( موسسه ملی حقوق ایتالیا )، CAF، ( مرکز کمک مالیاتی ) یا دفتر شهرداری را درخواست کنید. به دست آوردن ارزش ISEE شما چند هفته طول می کشد، بنابراین اکنون برای صدور گواهی نامه اقدام کنید. برای این که بدانید ISEE چیست و چگونگی دستیابی به آن را بدانید، به راهنمای ISEE مراجعه کنید. در صورت بروز تغییرات اقتصادی چشمگیر به دلیل وقایع ناگوار، ممکن است ISEE فعلی را درخواست کنید.

هزینه تحصیل مهندسی برق دانشگاه های ایتالیا
هزینه تحصیل مهندسی برق دانشگاه های ایتالیا

اگر دانشجوی بین المللی باشید نمی توانید محاسبه ISEE را درخواست کنید. در عوض، باید مدارکی را ارائه دهید که وضعیت اقتصادی و دارایی های صادر شده توسط مرجع صالح در آن درآمد کسب شده و محل نگهداری دارایی ها را ذکر کرده است. این مدارک باید به ایتالیایی ترجمه شده و توسط مقامات دیپلماتیک ایتالیا در کشور مبدأ قانونی شود، یا در صورت لزوم تحویل داده شود. به یاد داشته باشید که درخواست شما تا زمان تکمیل بخش آنلاین روی داده های شخصی و اقتصادی کامل نیست و مدارک مربوط به درآمد / دارایی خود را بر اساس و با زمان مشخص شده در صفحه وب با عنوان ” مدارک وضعیت اقتصادی دانش جویان بین المللی ” ارسال نمایید. با این حال، اگر خانواده شما دراین کشورسکونت داشته و درآمد و / یا دارایی خود را در ایتالیا دریافت کرده اند، باید محاسبه ISEE را درخواست کنید.برای ارسال ISEE مدارک دانشگاه خود برای دسترسی به فرم ER-GO و تکمیل قسمت های « داده های شخصی » و « داده های اقتصادی » تا 30 اکتبر 2019 در ساعت 6.00 زمان دارید. پس از این تاریخ، می توانید حداکثر تا 15 نوامبر 2019 در ساعت 6.00 بعد از ظهر، با پرداخت مبلغ ارسال دیر هنگام 100 یورو بپردازید، که در زمان اقساط دوم پرداخت می شود. در بخش « داده های اقتصادی »، باید شماره ثبت خود گواهی نامه (DSU) را از INPS وارد کنید که برای اخذ ISEE لازم است.

در تاریخ 29 و 30 اکتبر ( و در 14 و 15 نوامبر )، اگر فردی شماره ثبت از INPS را نداشته باشد می تواند شماره ثبت را در رسید ارسال DSU پیدا کند و وارد کند. داده های اعلام شده در ISEE از طرف دانشگاه توسط ER.GO بررسی می شود، بنابراین به موارد زیر دقت کنید:در اعلان هایی از آن ها درخواست می شود مدارک اضافی را از طریق پرونده ER.GO ارسال کنید. مراحل بعدی در راهنمای ISEE ( صفحه 6 ) شرح داده شده است.

گروه خانوادگی: می توانید ISEE را بدون مشخص کردن یک خانواده، ارائه کنید در صورتی که حداقل برای دو سال قبل از درخواست، شما بطور مستقل زندگی کرده اید( در اقامتگاهی که متعلق به یک عضو خانواده نیست) و درآمدی که کسب کرده اید حداقل برای دو سال کمتر از 6،500.00 یورو در سال نباشد. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای ISEE مراجعه کنید ( صفحات 7 و 8 ).اگر ISEE خود را ارائه ندهید، باید شهریه را به طور کامل پرداخت کنید.

اخرین مهلت دانش جویان سال اول :

برنامه دوره اول یا تک دوره :

در صورت اعلام رشته ها، مهلت پرداخت اقساط اول را در فراخوان رشته های درخواست در وب سایت برنامه مقطع تحصیلی مشاهده خواهید کرد.

در صورت عدم اعلام رشته ها:

قسط اول یا تنها قسط : 26 سپتامبر 2019 .

قسط دوم : 19 دسامبر 2019 .

قسط سوم : 16 مارس 2020 .

مدرک دو دوره ای :

قسط اول یا تنها قسط : 31 اکتبر 2019 .

قسط دوم : 19 دسامبر 2019 .

قسط سوم : 16 مارس 2020 .

در صورتی که اعلام درخواست ها مشخص نشده باشد، مهلت پرداخت اولین اقساط شهریه با هزینه اضافی برای ثبت نام دیر کرد، 28 نوامبر 2019 می باشد.

تحصیل دکترای رشته مهندسی برق در ایتالیا

مهندس برق

مهندسان برق وظیفه پیاده سازی و طراحی قطعات هر وسیله ای که از برق استفاده می کند و همچنین خود دستگاه ها را بر عهده دارند. مهندسان باید بر تولید نیروی دستگاه یا محصول تمرکز کنند. این دستگاه ها می تواند شامل هرگونه وسیله ای باشد که با برق کار می کند. مهندسان برق همچنین بر تحقیق، ساخت و بهبود محصولات و دستگاه ها تمرکز می کنند. به دلیل ماهیت شغل مهندسی، آن ها اغلب به صورت تیمی در این رشته به کار در ایتالیا می پردازند تا مسائل پیچیده ای را که با آنها سروکار دارند حل نمایند. در اکثر اوقات، تیم ها از مهندسان متخصص در زمینه های مختلف تشکیل شده است و هر یک از این گروه ها از تجهیزات لازم جهت دستیابی به راه حل الکتریکی یک محصول برخوردار هستند. بنابراین توانایی کار تیمی برای این دسته از مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار است. آن ها همچنین باید بتوانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و به آن جهت دهند، در ریاضیات و علوم مهارت داشته باشند، توانایی بالایی در حل مسئله داشته باشند، قادر به تفکر خلاقانه باشند، به سادگی با کامپیوتر کار کنند و به راحتی در گروه های بزرگ نظرات شان را بیان کنند. برای آن که به یک مهندس برق تبدیل شوید لازم است برخی از شرایط تحصیلی، از جمله حداقل مدرک لیسانس را داشته باشید. بیشتر کارفرما ها شخصی را برای این جایگاه در نظر میگیرند که مدرک تحصیلی داشته باشد و بیشتر شرکت ها به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای مهندسی برق نیاز دارند. همچنین ممکن است برخی از شرکت ها به دنبال افرادی با چندین سال تجربه کاری باشند.

متوسط حقوق مهندس برق در ایتالیا: 39328 یورو

میانگین حقوق: 1536 یورو

مزایای شغلی: 1348 یورو

شرایط کار رشته مهندسی برق در ایتالیا

مهندس برق

مهندسان برق وظیفه پیاده سازی و طراحی قطعات هر وسیله ای که از برق استفاده می کند و همچنین خود دستگاه ها را بر عهده دارند. مهندسان باید بر تولید نیروی دستگاه یا محصول تمرکز کنند. این دستگاه ها می تواند شامل هرگونه وسیله ای که با برق کار می کند باشد. مهندسان برق همچنین بر تحقیق، ساخت و بهبود محصولات و دستگاه ها تمرکز می کنند. به دلیل ماهیت شغل مهندسی آنها اغلب به صورت تیمی کار می کنند تا مسائل پیچیده ای را که با آنها سروکار دارند حل نمایند. در اکثر اوقات، این تیم ها از مهندسان متخصص در زمینه های مختلف تشکیل شده اند و هر یک از این گروه ها از تجهیزات لازم جهت دستیابی به راه حل نیاز الکتریکی یک محصول برخوردار هستند. بنابراین توانایی کار تیمی برای این دسته از مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار است. آن ها همچنین باید بتوانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و به آن جهت دهند، در ریاضیات و علوم مهارت داشته باشند، توانایی بالایی در حل مسئله داشته باشند، قادر به تفکر خلاقانه باشند، به سادگی با کامپیوتر کار کنند و به راحتی در گروه های بزرگ صحبت نمایند. برای آنکه به یک مهندس برق تبدیل شوید لازم است برخی از شرایط تحصیل در ایتالیا را از جمله حداقل مدرک لیسانس را داشته باشید. بیشتر کارفرما ها شخصی را برای این جایگاه در نظر میگیرند که مدرک تحصیلی داشته باشد و بیشتر شرکت ها به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای مهندسی برق نیاز دارند. همچنین ممکن است برخی از شرکتها به دنبال افرادی با چندین سال تجربه کاری باشند.

متوسط حقوق مهندس برق در ایتالیا: 39328 یورو

میانگین حقوق: 1536 یورو

مزایای شغلی: 1348 یورو

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته مهندسی برق

کارشناسی ارشد مهندسی برق در ایتالیا:

مدارهای مجتمع فوتونی، سنسورها و شبکه – پیکس نت .مدرسه عالی سانتانا- مدارهای مجتمع فوتونی، سنسورها و شبکه -(PIXNET) کنسرسیوم مکان های چندگانه

دوره کارشناسی ارشد در مدرسه عالی سانت آنا، دوره ای دو ساله است با هدف آموزش دانشجویان مستعد در زمینه طراحی، ایجاد و ارزیابی دستگاههای یکپارچه مبتکرانه مبتنی بر فناوریهای فوتونی می باشد.

9.000 یورو / 2 سال

تمام وقت

ویژه

طراحی نورپردازی و فناوری لد:

پلی دیزاین – میلان (ایتالیا) میلان، ایتالیا

هدف برنامه طراحی نورپردازی و فناوری لد ارائه شده در پلی دیزاین – میلان (ایتالیا) آموزش افراد حرفه ای که قادر به پیروی از روند تولیدی نورپردازی در فضای داخلی، محیط های خارجی شهری، محیط موزه، مسکونی و نمایشی، توجه به تجزیه و تحلیل شیوه ها، سازمان بندی و درک روشنایی می باشد.

7990 یورو / 1 سال سال

تمام وقت

ویژه

ICT اینترنت و چند رسانه ای:

دانشگاه پودووا، ایتالیا

برنامه تحصیلی ICT اینترنت و چند رسانه ای دانشگاه پودووا ترکیبی عالی از اصول نظری و مهارت های فنی پیشرفته برای مواجهه با چالش های جاه طلبانه عصر اطلاعات دیجیتال می باشد.

2600 EUR / سال 2 سال

کارشناسی ارشد تمام وقت

ویژه

مهندسی مخابرات:

دانشکده مهندسی و معماری بولونیا، ایتالیا

دوره مهندسی ارتباطات از راه دور در دانشگاه بولونیا رشته ای بین المللی است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و به دانشجویان این امکان را می دهد تا در چهار حوزه کلان ارتباطات از راه دور به دانشی عمیق دست یابند: انتشار الکترومغناطیسی، سیگنال ها و سیستم ها، شبکه های ارتباطی، برنامه ها و خدمات.

2 سال

کارشناسی ارشد تمام وقت

ویژه

مهندسی انرژی برق:

دانشکده مهندسی و معماری بولونیا ایتالیا

دوره دوم رشته مهندسی انرژی برق مربوط به دانشگاه بولونیا شامل موضوعات اصلی و انتخابی است که هدف آن توسعه مهارت های حرفه ای بین رشته ای و ایجاد دانش مناسب از زبان انگلیسی حداقل سطح در B2 می باشد.

2 سال

کارشناسی ارشد تمام وقت

ویژه

مهندسی الکترونیک – فن آوری های الکترونیک برای داده های بزرگ و اینترنت اشیاء:

دانشکده مهندسی و معماری بلژیک، ایتالیا

رشته تحصیلی مهندسی الکترونیک – فن آوری الکترونیک برای داده های وسیع و اینترنت اشیا دانشگاه بولونیا، یک رشته بین المللی است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و اطلاعاتی در زمینه موضوعات اساسی مربوط به دستگاه های پیشرفته میکرو نانو الکترونیکی، سنسور های جامد و حسگرهای زیستی از جمله ویژگی های قابل اطمینان ارائه می دهد.

3250 یورو / 2 سال

تمام وقت

ویژه

مهندسی برق:

پلی تکنیک تورینو، ایتالیا

رشته کارشناسی ارشد مهندسی برق پلی تکنیک تورینو به دانشجویان این امکان را می دهد تا دانش خود در رابطه با سیستم های الکتریکی مربوط به انرژی و اتوماسیون صنعتی را به صورت عمقی ارتقا دهند. این دوره تحصیلی افراد حرفه ای با مهارت های خاص و منحصر به فرد در زمینه مهندسی برق را به وجود می آورد.

2600 یور / 2 سال

کارشناسی ارشد تمام وقت

ویژه

مهندسی برق:

پلی تکنیک میلان، ایتالیا

هدف از رشته کارشناسی ارشد مهندسی برق ارائه شده توسط پلی تکنیک میلان، آموزش افرادی حرفه ای و بسیار ماهر و توانمند در روبرو شدن با مشکلات طراحی پیچیده و تقویت نوآوری های فن آوری در زمینه سیستم های قدرت برق می باشد.

3898 یور / 2 سال

کارشناسی ارشد تمام وقت

مهندس الکترونیک:

پلی تکنیک میلان، ایتالیا

دوره کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک در پلی تکنیک تورینو ادامه برنامه سه ساله کارشناسی مهندسی الکترونیک است، اما برای افرادی که دارای لیسانس از سایر رشته های مهندسی هستند نیز به راحتی قابل دسترس است.

2600 یورو / 2 سال

کارشناسی ارشد تمام وقت

مهندس الکترونیک:

دانشکده مهندسی و معماری بولونیا، ایتالیا

رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه بولونیا، رشته ای بین المللی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان این رشته در موضوعات اساسی مربوط به دستگاه های پیشرفته میکرونانو الکترونیکی، سنسورهای حالت جامد و حسگرهای زیستی از جمله ویژگی های قابل اطمینان، دانش کسب می کنند.

2 سال

کارشناسی ارشد تمام وقت

مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در شهرهای تهران و شیراز بهترین خدمات مشاوره ای مهاجرتی را به شما ارائه می دهند. این موسسه برتر در جنوب کشور با مشاوران و وکلای مجرب و برجسته با اطلاع از آخرین قوانین مهاجرتی و حقوقی از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا طی این مسیر سخت را سهل و هموار نمایند. با مشاوره با کارشناسان موسسه ما قدم هایتان را مطمئن بردارید. با ما در تماس باشید.

اسکرول به بالا