071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان برای تحصیل در کشور آلمان از گزینه های مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان ایرانی می باشد. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل در آلمان بدون ارائه مدرک زبان می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان
  • شرایط ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان
  • 4 شرط اخذ ویزای تحصیل و بدون مدرک زبان در آلمان
  • زبان تحصیل در دانشگاه های آلمان
  • تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان 
  • اخذ ویزای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان
  • تحصیل کارشناسی آلمان بدون مدرک زبان
  • تحصیل کارشناسی ارشد آلمان بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا آلمان بدون مدرک زبان
  • تحصیل بدون مدرک زبان آلمان و بورسیه های تحصیلی
  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در کشور آلمان
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان
  • تحصیل بدون مدرک زبان در کشور آلمان و ویزای همراه
  • تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان و اخذ تابعیت
  • هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان

اهمیت تحصیل بدون مدرک زبان آلمان

کشور آلمان دارای دانشگاه هایی با رتبه های جهانی می باشد. رایگان بودن تحصیل، پایین بودن نرخ بیکاری، وجود فرصت های شغلی فراوان موجب شده است تا متقاضیان ایرانی فراوانی برای تحصیل این کشور را انتخاب کنند. کشور آلمان به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی به شمار می آید.کشور آلمان به طور کلی از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی می باشد. متقاضیان به دلیل بالا بودن سطح آموزشی دانشگاه ها، بالا بودن کیفیت و سیستم آموزشی تحصیلی، مدرک مورد اعتبار و باارزش و امنیت اجتماعی و اقتصادی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند.متقاضی بدون ارائه مدرک زبان می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزای همراه دانشجویی کند. البته دانشجویان صرفا با تحصیل در دانشگاه های این کشور نمی توانند اقامت آلمان را دریافت کنند. دانشجویان پس از فارغ تحصیلی با جست و جوی کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.فارغ تحصیلان این کشور با مهلت ۱۸ ماهه جست و جوی کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی می توانند با یافتن کار مناسب و مرتیط با رشته تحصیلی ویزای کاری آلمان را دریافت کنند. متقاضی تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های آلمان باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا مدرک مهارت زبان آلمانی B1 و یا C1 باشد. علاوه بر این گواهی شرکت در دوره های زبان آلمانی یا انگلیسی نیز برای اخذ ویزا کافی است. دانشگاه های آلمان با اعطای بورسیه های تحصیلی گوناگون شرایط تحصیل را برای متقاضیان فراهم می کنند.

بر این اساس متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) با تهیه این مقاله به بررسی چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی رایگان و بدون مدرک زبان در آلمان پرداخته اند. اگر درصدد تحصیل در کشور آلمان می باشید اما فاقد مدرک زبان و فاقد تمکن مالی کافی می باشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که شما می توانید قبل از ورود به دانشگاه، در مدارس آلمان تحصیل کنید و شانس بیشنری برای پذیرش در دانشگاه های این کشور نیز داشته باشید.

شرایط تحصیل و بدون مدرک زبان در آلمان

شرایط تحصیل بدون ارائه مدرک زبان تا حدودی امکان پذیر نمی باشد، اما برخی از کشورها با لحاظ شرایطی این دو را در کنار هم امکان پذیر کرده اند. مثلا با مهاجرت به آلمان متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی می باشند، می توانند با شرکت در دوره ها و کورس های زبان آلمانی در این کشور شرایط لازم زبانی را محقق کند.به طور کلی تحصیل در کشورهای اروپایی با تحصیل به زبان رسمی آن کشور در دانشگاه های دولتی امکان پذیر است. کشورهای فرانسه، نروژ، فنلاند و آلمان شرایط تحصیل به زبان رسمی آن کشور را برای متقاضیان فراهم کرده اند. متقاضیان با دارا بودن مدرک زبان رسمی این کشورها می توانند در دانشگاه های دولتی به رایگان تحصیل کنند.

شرایط تحصیل رایگان بدون مدرک زبان در آلمان

4 شرط اخذ ویزای تحصیل و بدون مدرک زبان در آلمان

متقاضی برای تحصیل و بدون مدرک زبان در آلمان باید در کشور خود از طریق سفارت آلمان درخواست اخذ ویزای تحصیلی این کشور را ارائه دهد. به منظور اخذ ویزای تحصیلی آلمان متقاضی باید 4 شرط را رعایت کند تا بتواند با موفقیت این ویزا را اخذ کند:

  1. دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح B2. متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی می باشند، می توانند گواهی شرکت در دوره ها و کورس های زبان آلمانی را ارائه دهند.
  2. اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر در آلمان
  3. دارا بودن تمکن مالی کافی. اگر متقاضی فاقد تمکن مالی کافی برای تحصیل در کشور آلمان باشد، می تواند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی شرایط تحصیل کم هزینه یا رایگان را فراهم کند.
  4. ارائه انگیزه نامه تحصیلی قوی

زبان تحصیل در دانشگاه های آلمان

دانشگاه های دولتی و معتبر کشور آلمان به زبان آلمانی تدریس می کنند. می توان گفت که در حدود ۹۵ درصد دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان آلمانی تدریس می کنند. متقاضیانی که دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند و قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان را دارند، می توانند در دانشگاه های خصوصی آلمان تحصیل کنند.در حدود ۵ درصد دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی تدریس می کنند که یا جز دانشگاه های خصوصی می باشند و یا روند اخذ پذیرش آن ها بسیار دشوار می باشد. از جمله دانشگاه های زبان انگلیسی آلمان دانشگاه هانوفر را می توان نام برد.

پذیرش تحصیلی در آلمان بدون مدرک زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارند اما فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی می باشند، می توانند همزمان با اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کنند.متقاضی با شرکت در دوره های آمادگی زبان آلمانی Testdaf و کسب نمره لازم و مدرک B2 زبان آلمانی می تواند در دانشگاه های این کشور تحصیل کند. زبان تحصیل در دوره های کارشناسی و لیسانس آلمان به زبان آلمانی و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا زبان های آلمانی و انگلیسی می باشد.

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

اخذ ویزای تحصیل و بدون مدرک زبان در آلمان

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی آلمان را دارند و فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی و همچنین فاقد تمکن مالی کافی می باشند، باید مدارک لازم را ارائه دهند. متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی آلمان می شوند، می توانند مجوز اقامت ۲ ساله آلمان را دریافت کنند. از جمله مدارک مهم به منظور اخذ ویزای تحصیلی آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه آلمان
  • ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی یا رسید ثبت نام در دوره آمادگی زبان آلمانی
  • ارائه گواهی تمکن مالی مناسب
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های اخذ ویزای دانشجویی
  • ارائه آدرس محل اقامت در آلمان
  • ارائه گواهی موفقیت های علمی و مقاله های تحقیقی
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه سند ازدواج برای اخذ ویزای همراه

تحصیل کارشناسی آلمان بدون مدرک زبان

متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های آلمان باید دارای دیپلم دبیرستان باشند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. به طور کلی شرط تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های آلمان دارا بودن مدرک زبان آلمانی B2 می باشد، البته متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های اندک انگلیسی زبان آلمان را دارند، باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ باشند. اما اگر متقاضی فاقد مدرک زبان آلمانی باشد، می تواند با اخذ پذیرش دانشگاه در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کند تا به سطح قابل قبولی از مهارت زبان آلمانی برسد و تحصیل در دانشگاه را شروع کند.به طور کلی دانشگاه های خصوصی آلمان بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی و به زبان انگلیسی تدریس می کنند اما شهریه های بالایی دارند. معمولا شهریه سالانه این دانشگاه ها از حدود 11.000 یورو می باشد.متقاضی با دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی می تواند در دانشگاه های دولتی آلمان به رایگان تحصیل کند. علاوه بر این دانشگاه های آلمان بورسیه های فراوانی را در مقطع کارشناسی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد آلمان بدون مدرک زبان

متقاضی بدون ارائه مدرک زبان آلمانی می تواند از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش بگیرد. از آن جا که بیشتر رشته های مقطع کارشناسی ارشد آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شود، متقاضیان با ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز می توانند در این مقطع تحصیل کنند. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های زبان انگلیسی زیاد می باشد. علاوه بر این متقاضیان به منظور کار و اشتغال پس از تمام شدن دوره تحصیلی در آلمان باید به زبان آلمانی مهارت داشته باشند. در کشورهای اتریش، مجارستان و آلمان متقاضی می تواند در مقطع کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان تحصیل کند.کشورهای اتریش، نروژ و آلمان شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را برای متقاضیان فراهم کرده اند. متقاضیان با دارا بودن مدرک زبان رسمی این کشورها و تحصیل در دانشگاه های دولتی می توانند شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند.

تحصیل دکترا آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور به دو صورت سنتی و مدرن و بین 3 تا 4 سال می باشد. متقاضی برای تحصیل در مقطع سنتی دکترا نیاز به حضور در کلاس های درسی ندارد اما در مقطع مدرن دکترا باید در کنفرانس های علمی وسمینارهای آموزشی شرکت کند و گاهی تحقیقات خود را ارائه دهد. متقاضی تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های آلمان باید از دانش و مهارت به زبان آلمانی و انگلیسی برخوردار باشد، زیرا متقاضی باید پایان نامه دکترا خود را به زبان آلمانی ارائه دهد.امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا آلمان با دریافت کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی فول فاند امکان پذیر است. متقاضی برای اخذ پذیرش در دوره دکترا باید دارای تائیدیه از طرف استاد راهنما باشد. متقاضی با دارا بودن این تائیدیه می تواند اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان کند.

تحصیل بدون مدرک زبان و بورسیه های تحصیلی آلمان

دولت آلمان با تسهیل روند مهاجرت تحصیلی و کاهش هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور متقاضیان بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. در واقع می توان گفت این کشور با فراهم کردن تحصیل رایگان به یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل شده است. از سال ۲۰۱۴ تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا به طور رایگان انجام می شود البته برخی از دانشگاه ها هزینه اندک ۵۰ یورو را برای ثبت نام از دانشجویان دریافت می کنند. دانشگاه های آلمان با اعطای بورسیه های تحصیلی امکان تحصیل رایگان و کم شدن هزینه های زندگی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر رشته های تحصیلی از جمله رشته های پزشکی می توانند از بورسیه های تحصیلی مختلف دانشگاه های آلمان برخوردار شوند. دانشجویان با هر ملیت و نژاد می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی در کشور آلمان درخواست دهند. در مقطع دکترا دانشجویان علاوه بر برخورداری از بورسیه های تحصیلی حقوق نیز دریافت می کنند.

شرایط آلمان برای تحصیل بدون مدرک زبان 

متقاضی اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان باید از طریق ارتباط با اساتید دانشگاه های آلمان استاد راهنما و سوپروایزر خود را انتخاب کند و علاوه بر این واجد شرایط خاصی باشد. از جمله شرایط مهم در دریافت بورسیه های تحصیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن معدل بالا در ترم های قبل تحصیلی
  • دارا بودن مقاله های علمی تحقیقی
  • دارا بودن فعالیت های تحقیقی و علمی
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی
  • دارا بودن توصیه نامه از اساتید ترم های قبل
  • دارا بودن نامه پذیرش از استاد راهنما و سوپروایزر

شرایط تحصیل رایگان بدون مدرک زبان در آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

متقاضی به منظور تحصیل در کشور آلمان حتما باید ویزای تحصیلی آلمان را اخذ کند. متقاضیان باید به این نکته توجه کنند که با ویزای توریستی نمی توانند در این کشور تحصیل کنند. در واقع متقاضی نمی تواند ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی تبدیل کند. متقاضی به شرط اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کند.متقاضی که فاقد مدرک مدرک زبان آلمانی است در صورتی می تواند ویزای تحصیلی دانشجویی آلمان را دریافت کند که پس از اخذ ویزا در دوره های آمادگی زبان آلمانی در کالج های آلمان و دانشگاه های آلمان شرکت کند. متقاضی ایرانی به منظور اخذ ویزای تحصیلی آلمان باید مدارک خود را به سفارت آلمان در کشور ایران ارائه دهد. متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید دارای نامه پذیرش از دانشگاه های معتبر آلمان، تمکن مالی کافی و انگیزه نامه تحصیلی باشد. در ادامه به ذکر چند بورسیه برتر دانشگاه های آلمان می پردازیم:

بورسیه تحصیلی DAAD آلمان

سازمان بین المللی DAAD ارائه دهنده بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های مالی به دانشجویان بین المللی می باشد.سازمان بین المللی DAAD این بورسیه را به دانشجویان کشورهای جنوب آسیا، کشورهای خاورمیانه، آفریقا، آمریکای شمالی. آمریکای مرکزی، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی اعطا می کند.این سازمان بورسیه ویژه ای را به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد. بر این اساس در حدود ۵۰۰ یورو ماهانه به فارغ تحصیلان و ۱۰۰۰ یورو به دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی اعطا می کند.دانشجویان با برخورداری از این کمک هزینه از پرداخت هزینه های بیمه درمانی، هزینه های خوابگاه، هزینه های زندگی همراهان و هزینه های رفت و آمد به آلمان معاف می شوند. دانشجویان برای دریافت این بورسیه تحصیلی نیازمند مدرک تحصیلی کارشناسی، مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی، انگیزه نامه تحصیلی و فعالیت های اجتماعی باشند. دانشگاه ها و موسسه های عالی آلمان که ارائه دهنده این بورسیه تحصیلی می باشند عبارت است از:

دانشگاه پاسائو، دانشگاه پوتسدام، دانشگاه اسنابروک، دانشگاه دیزسبورگاسن، دانشگاه Leuphana Luneburg، دانشگاه Hochschule osnabruck

بورسیه تحصیلی اراسموسERASMUS آلمان

بورسیه اراسموس با کمک های کمیسیون اروپایی برای تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. میزان این بورسیه برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا در حدود ۲۳.۰۰۰ یورو می باشد. این بورسیه برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا در حدود ۴۸.۰۰۰ یورو است.

بورسیه تحصیلی RUB Deutschlandstipendium 2020 آلمان

این بورسیه تحصیلی که مختص دانشجویان دوره لیسانس و کارشناسی می باشد، تا حدود زیادی هزینه های تحصیل آلمان را تامین می کند. این بورسیه محدودیتی از لحاظ نژاد و ملیت ندارد.

بورسیه تحصیلی Bayer International Fellowships 2019 آلمان

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان در مقاطع تحصیلی پزشکی لیسانس، فوق لیسانس و PhD در آلمان اعطا می شود. این بورسیه بیشتر هزینه های تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد. این بورسیه تحصیلی به همه دانشجویان از هر ملیت و نژاد اعطا می شود. همه موسسه های عالی و آکادمی های علمی در آلمان این بورسیه را به دانشجویان مستعد ارائه می دهند. این بورسیه به دانشجویان رشته های پزشکی، علوم طبیعی، علوم کشاورزی، بیولوژی و شیمی اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی Marie Curie Zukunftskollege(ZIFMC) آلمان

این بورسیه تحصیلی که همه هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در کشور آلمان را پوشش می دهد، به همه دانشجویان مستعد و واجد شرایط از هر ملیت و نژاد اعطا می شود. این بورسیه توسط دانشگاه Konstanz به دانشجویان اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM ملی آلمان

این بورسیه تحصیلی ملی که به همه دانشجویان بین المللی مستعد از سرتاسر جهان در آلمان اعطا می شود، بدون در نظر گرفتن ملیت و نژاد و درآمد شخصی و وضعیت زندگی پدر و مادر دانشجو به دانشجو اعطا می شود. این بورسیه تحصیلی به منظور کمک مالی و غیر مالی به دانشجویان مستعد و ممتاز در دانشگاه های آلمان اعطا می شود. میزان این بورسیه ۳۰۰ یورو ماهانه و برای دو ترم تحصیلی می باشد البته در برخی موارد تا پایان تحصیل به دانشجو اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی گوته آلمان

دانشگاه گوته آلمان در جهت حمایت و پشتیبانی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد مستعد و ممتاز این بورسیه تحصیلی را به آن ها اعطا می کند. دانشجویان با برخورداری از این بورسیه تحصیلی امکان دسترسی به سمینارهای حرفه ای در آکادمی تحصیلات تکمیلی را خواهند داشت که به طور کلی فقط برای دانشجویان دوره دکترا و پست دکترا برگزار می شود.میزان این بورسیه تحصیلی ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو به مدت ۲ سال می باشد. دانشجویان با دریافت این بورسیه از طریق دستیابی به فضای تحقیقی با دیگر دانشجویان ارتیاط علمی و پژوهشی برقرار می کنند.

تحصیل بدون مدرک زبان و ویزای همراه آلمان

متقاضی که بدون ارائه مدرک زبان و با شرکت در دوره های آمادگی زبان در کشور آلمان ویزای تحصیلی این کشور را اخذ می کند و تحصیل در دانشگاه های این کشور را شروع می کند، می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزای همراه دانشجویی کند.البته متقاضی برای اخذ ویزای همراه دانشجویی برای اعضا خانواده خود باید گواهی تمکن مالی کافی ارائه دهد و اثبات کند که توانایی تامین هزینه های زندگی همسر و فرزندان خود در مدت اقامت در آلمان را دارد. علاوه بر این متقاضی باید دارای محل اقامت مناسبی برای همسر و فرزندان خود در کشور آلمان باشد. همسر متقاضی نیز باید دارای مدرک مهارت زبان آلمانی A1 باشد.

تحصیل رایگان بدون مدرک زبان در آلمان ویزای همراه

تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان و اخذ تابعیت

اقامت کشور آلمان به دو صورت اقامت موقت و اقامت دائم می باشد. متقاضی با تحصیل بدون ارائه مدرک زبان می تواند اقامت آلمان را اخذ کند. اگر طول مدت تحصیلی متقاضی بیشتر از یک سال باشد، متقاضی می تواند پس از تمام شدن دوره تحصیلی با یافتن کار ویزای دانشجویی را به ویزای کاری تبدیل کند.

  • اگر متقاضی با امضای قرارداد با کارفرمای آلمانی بتواند کار مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند، پس از ۵ سال کار و اشتغال مداوم می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند. متقاضی با اخذ اقامت آلمان از خیلی از مزیت های شهروندی این کشور برخوردار نمی باشد. اما تابعیت و شهروندی از جمله روابطی است که میان متقاضی و دولت آلمان برقرار می باشد.
  • اگر متقاضی به مدت ۸ سال در کشور آلمان به کار و اشتغال بپردازد، با لحاظ شرایطی می تواند تابعیت آلمان را دریافت کند. در اعطای تابعیت آلمان متقاضی از مزایای شهروندی آلمان مانند دیگر شهروندان بهره مند می شود. متقاضی می تواند در منسب های سیاسی مشغول کار شود و حتی حق رای در انتخابات را دارد.

متقاضیانی که از روش تحصیل اقامت آلمان را اخذ کرده اند در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند. بدین منظور متقاضی باید در مدرسه های آلمان تحصیل کرده و فارغ تحصیل شده باشد و به مدت ۸ سال در آلمان کار کرده باشد و مالیات خود را به موقع پرداخت کرده باشد. علاوه بر این متقاضی باید در آلمان به آموزش های حرفه ای پرداخته و در این کشور به موفقیت رسیده باشد.

تحصیل رایگان بدون مدرک زبان درآلمان اخذ تابعیت

هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان

در بررسی تعیین هزینه های زندگی در هر کشور ذکر این نکته ضروری است که تعیین میزان دقیق هزینه های زندگی هر شخص به سبک زندگی و الگوی مصرف وی بستگی دارد.

  • کشور آلمان به دلیل قرار گرفتن در مرکز اروپا و همچنین صنعتی بودن باید کشوری گران باشد، اما در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی آلمان کشوری ارزان و مقرون به صرفه است.
  • هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور با هم متفاوت است.
  • هزینه های زندگی در گران ترین شهر این کشور، دوسلدروف ماهانه در حدود ۲۵۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های زندگی دانشجویی در ارزان ترین شهر آلمان ماهانه در حدود ۸۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه دوره های آمادگی زبان آلمانی در کالج ها و مراکز آموزش عالی دولتی آلمان سالانه در حدود ۳۵۰ یورو می باشد. دانشجویان با شرکت در این دوره آمادگی زبان تا سطح B1 زبان آلمانی را فرامی گیرند.
  • هزینه دوره های آمادگی زبان آلمانی در کالج ها و مراکز آموزش عالی خصوصی سالانه در حدود ۴۰۰۰ یورو می باشد. دانشجویان با شرکت در این دوره آمادگی زبان تا سطح B2 زبان آلمانی را فرامی گیرند.

سخن آخر

این مقاله به بررسی تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان پرداخت و چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان را مورد بررسی قرار داد. به طور کلی از مجموع موارد ذکر شده می توان دریافت که کشور آلمان یکی از ارزان ترین و بهترین کشورها برای تحصیل محسوب می شود. تحصیل رایگان و اعتبار مدارک دانشگاهی و مهم تر از همه عدم نیاز به مدرک زبان در کشور آلمان موجب شده است تا افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. اعطای بورسیه های تحصیلی و دارا بودن مدرک زبان آلمانی شرایط تحصیل رایگان را برای متقاضیان فراهم می کند.

اگر برای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران و شیراز با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی تلاش می کنند تا سریع ترین و بهترین گزینه مهاجرتی را به شما ارائه دهند و امکان مهاجرت تحصیلی به این کشور را فراهم کنند. با ما در تماس باشید.این مقاله به شرح تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان پرداخت. اگر قصد تحصیل در کشور آلمان را دارید و فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی می باشید، می توانید با اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان و شرکت در دوره های آمادگی زبان در کالج های آلمان در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. با دریافت بورسیه های تحصیلی و یا دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی می توانید در دانشگاه های دولتی آلمان به طور رایگان تحصیل کنید. از دلایل مهم تحصیل در این کشور می توان اعتبار مدرک دانشگاهی، برخورداری از برابری اجتماعی در کار و زندگی و رایگان بودن تحصیل را نام برد. اگر می خواهید با چگونگی تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای اروپایی آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید و از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور به طور رایگان برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان

1- شرایط تحصیل کارشناسی آلمان بدون مدرک زبان چیست؟

متقاضی می تواند با اخذ پذیرش دانشگاه در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کند. متقاضی با دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی می تواند در دانشگاه های دولتی آلمان به رایگان تحصیل کند.

2- شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان چیست؟

دارا بودن معدل بالا در ترم های قبل تحصیلی دارا بودن مقاله های علمی تحقیقی دارا بودن فعالیت های تحقیقی و علمی دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی دارا بودن توصیه نامه از اساتید

3- آیا تحصیل دکترا آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

متقاضی باید پایان نامه دکترا خود را به زبان آلمانی ارائه دهد. اما از بورسیه های فول فاند دوره دکترا می توان برخوردار شود.

4- شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان چیست؟

متقاضی در صورتی می تواند ویزای تحصیلی دانشجویی آلمان را دریافت کند که پس از اخذ ویزا در دوره های آمادگی زبان آلمانی در کالج ها و دانشگاه های آلمان شرکت کند.

5- مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان چیست؟

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه آلمانارائه مدرک مهارت زبان آلمانی یا رسید ثبت نام در دوره آمادگی زبان آلمانیارائه گواهی تمکن مالی مناسبارائه گواهی سلامت

6- هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان چقدر است؟

هزینه های زندگی در گران ترین شهر این کشور، دوسلدروف ماهانه در حدود ۲۵۰۰ یورو و هزینه های زندگی دانشجویی در ارزان ترین شهر آلمان ماهانه در حدود ۸۰۰ یورو می باشد.

7- شرط تحصیل کارشناسی آلمان بدون مدرک زبان چیست؟

متقاضی می تواند با اخذ پذیرش دانشگاه در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند و به سطح قابل قبولی از مهارت زبان آلمانی برسد و تحصیل در دانشگاه را شروع کند.

8- هزینه دوره های آمادگی زبان آلمانی چقدر است؟

در کالج ها و مراکز آموزش عالی دولتی آلمان سالانه در حدود ۳۵۰ یورو و در مراکز آموزش عالی خصوصی سالانه در حدود ۴۰۰۰ یورو می باشد.

9- آیا اخذ ویزای همراه با تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

متقاضی بدون ارائه مدرک زبان و با شرکت در دوره های آمادگی زبان می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزای همراه دانشجویی کند.

10- 4 شرط اخذ ویزای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان کدامند؟

دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح B2اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر در آلماندارا بودن تمکن مالی کافیارائه انگیزه نامه تحصیلی قوی

11- شرایط اخذ ویزای همراه با تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان چیست؟

ارائه گواهی تمکن مالی و متقاضی باید دارای محل اقامت مناسبی برای همسر و فرزندان خود در کشور آلمان باشد. همسر متقاضی نیز باید دارای مدرک مهارت زبان آلمانی A1 باشد.

نظرات کاربران

  • توسط محد علی پور
    تاریخ: بهمن 14, 1397
    نفر
    نفر

    آیا می‌توان با داشتن یک پذیرش از کالج، جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 15, 1397
      نفر
      نفر

      با سلام بله، پذیرش اگر معتبر باشد می توان جهت ویزا اقدام کرد.

  • توسط یسنا
    تاریخ: بهمن 14, 1397
    نفر
    نفر

    سلام برای اخذ ویزای تحصیلی المان
    چه مدارکی لارم هست
    و امکان مشاوره حضوری دارید؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 16, 1397
      نفر
      نفر

      سلام جهت اخذ پذيرش تحصيلی علاوه بر مدرک زبان ريز نمرات و مدارک سوم و پیش مورد نیاز است، که شما جهت مشاوره حضوری می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

  • توسط احمدرضا
    تاریخ: بهمن 30, 1397
    نفر
    نفر

    سلان خسته نباشید من لیسانس معماری دارم 32سالمه دنبال ی راهیم که منو به المان برسونه حالا چ تحصیلی چ مهاجرتی اگر میشه راهنمایی کنید منو ممنونم

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 1, 1397
      نفر
      نفر

      سلام با ویزای جاب سیکر می توانید با دریافت آفر کاری و توجیه اقتصادی مطلوب اقامت را دریافت نمایید.

  • توسط محد علی پور
    تاریخ: اسفند 1, 1397
    نفر
    نفر

    شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان به چه صورتی است؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 2, 1397
      نفر
      نفر

      سلام با تایید مقطع لیسانس شما و ارائه مدرک زبانی در سطح c1 می توانید پذیرش را دریافت کنید.

  • توسط lzal
    تاریخ: اسفند 13, 1397
    نفر
    نفر

    کل کار اخذ پذیرش تحصیلی آلمان و اپلای برای ویزای آلمان چقدر طول میکشد؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 14, 1397
      نفر
      نفر

      سلام پروسه المان در خصوص اپلای و‌ پذیرش در حدود ۱۵ تا ۱۸ ماه زمان می برد.

  • توسط مریم
    تاریخ: دی 23, 1398
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی ترم اولی هستم و اتباع افغان در ایران هستم من هم می توانم از طریق تحصیل اقدام کنم؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 30, 1398
      نفر
      نفر

      با سلام و وقت بخیر
      در صورتی که کارت اقامت ایران، شرایط سنی و معدل لازم را داشته باشید می توانید اقدام کنید.

  • توسط مسیحا
    تاریخ: خرداد 16, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من 15 سال دارم دیپلم زبان انگلیسی دارم و درحال یادگیری آلمانی هم هستم شما از بین اتریش و آلمان و سوییس کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 20, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      متاسفانه در حال حاضر کشور هایی مانند اتریش و سوئیس از شرایط ارائه ویزای سختگیرانه ای برخوردار است.

  • توسط فاطمه عزیزی
    تاریخ: خرداد 17, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    می خواستم بدونم مدرک osd قابل قبوله مثل گوته برای اخذ پذیرش در آلمان؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 20, 1399
      نفر
      نفر

      سلام و عرض ادب
      برای پذیرش در اکثر دانشگاه های آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان گوته است.

  • توسط مهدی
    تاریخ: خرداد 23, 1399
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید.رشته من تجربیه با معدل دیپلم 16.48و18 سالمه.میتونم برای تحصیل در کالج m-kurs برای دندانپزشکی اقدام کنم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 25, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه برای تحصیل رشته های پزشکی در آلمان باید رزومه علمی خوبی داشته باشید. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  • توسط مهدی
    تاریخ: مرداد 8, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    من 18 سالم هست و دیپلم انسانی هستم.
    سال 99 دیپلمم رو گرفتم ، سال دهمم معدلم شده 16 ، سال یازدهم 13 و ( معدل کتبی دیپلم ) شده 16 ، میتونم برای کالج وی کورس اقدام کنم ؟
    بعد از کالج میخوام رشته اقتصاد بخونم
    ممنونم از اینکه راهنمایی میکنید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 9, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      برای شرکت در کالج های آلمان باید رزومه علمی قوی و همچنین آشنایی به زبان آلمانی داشته باشید.

      • توسط مهدی
        تاریخ: مرداد 9, 1399
        نفر
        نفر

        سلام وقت بخیر
        مدرک زبان المانی تا B2 رو بگیرم میشه اقدام کرد ؟

        • توسط مهدی کیوانی
          تاریخ: مرداد 11, 1399
          نفر
          نفر

          با سلام و عرض ادب
          تحصیل در آلمان بستگی به شرایط سنی و رزومه علمی شما دارد. با مدرک زبان عنوان شده امکان تحصیل در آلمان وجود دارد.

  • توسط مریم چوپانی
    تاریخ: بهمن 20, 1399
    نفر
    نفر

    سلام.بنده خانم 30 ساله با مدرک لیسانس دبیری ریاضی در سال 92 می‌باشم.2 فرزند 5 و 7 ساله دارم .برای ویزای تحصیلی میخوام اقدام کنم.ایا اجازه تحصیل در مدارس رایگان به فرزندانم داده میشه ؟و اینکه با زبان المانی اشنا نیستند.ایا دوره های اموزش زبان رایگان برای کودکان وجود داره یا خیر؟ممنون میشم از پاسخ گوییتون

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: بهمن 21, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، فرزندتان می تواند به صورت رایگان در مدارس آلمان تحصیل نمایند. برای کشوری مانند آلمان گپ تحصیلی بسیار حائز اهمیت است. همچنین نیاز به ارائه مدرک زبان متناسب با دوره تحصیل خود را نیز دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا