071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته ی داروسازی در مالزی

تحصیل در رشته ی داروسازی در مالزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

با توجه به مقررات دانشگاه مالزی (تحصیلات دوره ی اول) در سال 2013، ماده 3  در مورد تغییر در برنامه تحصیل در رشته ی داروسازی در مالزی ، دانشجویی که در برنامه تحصیلی ارائه شده ثبت نام کرده باشد، اجازه تغییر برنامه تحصیلی را ندارد. در این مقاله در خصوص هزینه تحصیل داروسازی و همچنین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی صحبت شده است.

شرایط تحصیل در رشته ی داروسازی در مالزی

لیسانس دارو سازی با افتخارات توسط دانشکده ی داروسازی دانشگاه ملی مالزی با هدف ارائه ی آموزش تمام وقت برای داروساز آینده ارائه شده است. به منظور توسعه ی فارغ التحصیلانی می باشد که می توانند اصول بیماری ها و و رویکرد درمانی را در جهت بهبود خدمات دارویی ارزیابی می کنند. فارغ التحصیلان همچنین برای تحکیم وظایف حرفه ای در آن ها و ارزش های اخلاقی آموزش دیده اند.همچنین بورسیه های تحصیلی در مالزی نیز شامل حال برخی دانشجویان می شود.

مدت زمان تحصیل و تعداد واحد انتخابی

این یک برنامه ی چهار ساله است. مجموع واحد های مورد نیاز برای فارغ التحصیلی 169 واحد می باشد که شامل دوره های اجباری تعیین شده توسط برنامه (145 واحد)، دانشکده (4 واحد)، برنامه ی درسی (8 واحد) و دانشگاه (12 واحد) می باشد. پس از اتمام تحصیلات، به دانشجویان مدرک لیسانس داروسازی با افتخارات اعطا خواهد شد.

ملزومات تحصیل داروسازی در مالزی

  • قبولی برجسته در SPM (یا معادل آن) در زبان مالزی یا مالایی

الزام خاص دوره

  • STPM/ نام نویسی در دانشگاه/پایه

حداقل 50/3 در  CGPAبا حداقل B در:

  1. شیمی
  2. بیولوژی
  3. ریاضیات/ریاضیات T/ریاضات پیشرفته ی T

ملزومات تحصیل داروسازی در مالزی

حداقل B در 5 موضوع SPM از جمله:

  • شیمی
  • بیولوژی
  • ریاضیات/ریاضیات مازاد
  • فیزیک
  • یک موضوع دیگر
  • قبولی با حداقل C در SPM زبان مالزی یا مالایی و انگلیسی
  • دریافت حداقل گروه 3 در آزمون انگلیسی دانشگاه مالزی (MUET)

در برنامه یکساله تحصیل در رشته داروسازی مالزی داوطلبان همچنین ملزم به قبولی در هر مصاحبه یا آزمون تعیین شده توسط دانشکده می باشند.

کارشناسی ارشد داروسازی بالینی مالزی

داروسازی بالینی شامل تمرین داروسازی و مراقبت دارویی می باشد و یکی از زمینه های در حال رشد سریع داروسازی می باشد. دانشگاه ملی مالزی از جمله در راستای توسعه ی برنامه های دقیق بالینی طراحی شده است تا حرفه ی داروسازی را در آینده به سمت جلو هدایت کند.

  • داروسازی بالینی: دوره ی 12 ماهه ی تمام وقت
  • دانشجویان خارجی باید کلاس زبان مالایی را بردارند.

دلیل این برنامه چیست؟هدف ما تولید داروساز بالینی توانا برای ارائه ی خدمات دارویی تخصصی هم در بیمارستان و هم در جامعه می باشد. برنامه های درسی ما به منظور تربیت داروسازانی ساخته شده است که در هنگام همکاری با دیگر ارائه دهندگان مراقبت بهداشت جهت بهینه سازی نتایج درمانی بیمار از خود مطمئن و آگاه باشند.

ساختار برنامه تحصیل داروسازی در  مالزی

برنامه در طول دو ترم (12 ماه) اجرا می شود. در ترم اول دانشجویان دوره های نظری مرتبط با تمرین داروسازی بالینی، فارماکوکینتیک بالینی، داروسازی عمومی، و آمار زیستی و روش تحقیق را در بهترین دانشگاه های مالزی دنبال می کنند. در ترم دوم دوره های ارائه شده شامل داروخانه ی جامعه، دارو درمانی سیستم های بدن خاص و جمعیت های خاص می باشند.

دانشجویان همچنین توانایی های بالینی خود را از طریق کارآموزی بالینی ( اجباری و اختیاری) در طول سال توسعه خواهند داد. کارآموزی اجباری ( دارودرمانی در طب داخلی، اطفال و مراقب های ویژه) در هر دو ترم ارائه خواهد شد. دانشجویان همچنین ملزم به انتخاب و ثبت نام در یک کارآموزی اختیاری در هر ترم می باشند (فارماکوکینتیک بالینی، جراحی و تغذیه ی سالم، رادیو درمانی یا پزشکی هسته ای یا آنکولوژی، روانپزشکی، مامایی وزنان زایمان). تقریبا 20% از زمان دانشجویان برای تحقیقات مرتبط با کیفیت استفاده از دارو و داروخانه ی پزشکی در طول سال صرف خواهد شد.

زبان تحصیل داروسازی در مالزی

به منظور ترویج حس تعلق به دانشگاه ملی مالزی و در آغوش گرفتن فرهنگ محلی، دانشجویان خارجی فرصت یادگیری زبان مالایی به عنوان بخشی از برنامه خواهند داشت.برای تحقیق در مورد هزینه ی تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا، لطفا به اینجا مراجعه فرمایید. ناگفته نماند که امکان تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان نیز برای برخی دانشگاه ها فراهم شده است.

زبان تحصیل داروسازی در مالزی

مدرک کارشناسی با نمره ی متوسط تجمعی (CGPA) بیشتر از 3 از دانشگاه ملی مالزی یا دیگر دانشگاه مورد تایید مجلس سنا یا مدرک کارشناسی با نمره ی متوسط تجمعی(CGPA)  بیشتر از 75/2 از دانشگاه ملی مالزی یا دیگر دانشگاه مورد تایید مجلس سنا و حداقل تجربه ی کاری دو ساله در رشته ی مرتبط. دانشجویان خارجی که قصد ثبت نام در این برنامه دارند، ملزم به اخذ حداقل نمره ی 600 از آزمون تافل یا گروه 5/6 از آزمون آیلتس هستند (حداقل گروه فردی 6).

دانشگاه های داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی

دانشگاه مالزی (مالایا)، یا دانشگاه UM، قدیمی ترین دانشگاه مالزی است، این دانشگاه در محوطه 922 هکتار (373.12 هکتار) واقع در جنوب غربی کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. دانشگاه مالایا در تاریخ 28 سپتامبر 1905 در سنگاپور به عنوان کالج پزشکی ادوارد VII تاسیس شد. این دانشگاه مرکزی برای تحصیلات پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.

دانشگاه سینز مالزی (USM)، این دانشگاه در رتبه 207 در رتبه بندی جهانی سال 2019 قرار دارداین دانشگاه دارای طیف گسترده ای از برنامه های مدرن است و در تلاش برای دستیابی به پایدارترین وضعیت دانشگاه جهانی است. دانشگاه سینز مالزی در 1 ژوئن 1969 به عنوان یک دانشگاه پزشکی تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی (IHL) در شمال مالزی است. این دانشگاه دارای سه محوطه دانشگاهی است، یک دانشکده اصلی در جزیره پنانگ، یک دانشکده پزشکی در Kelantan و یک دانشکده مهندسی در Nibong Tebal است.

دانشگاه Kebangsaan مالزی (UKM)، این دانشگاه در سال 1971 تاسیس شد و در حومه شهر مالزی مالزی واقع شده است. هدف این دانشگاه، هدایت توسعه جامعه تحصیل کرده، پویا و خلاق است. UKM، به عنوان یک دانشگاه عمومی پذیرای دانشجویان بومی و بین المللی است و رشته های زیادی را در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد، تدریس میکند.

دانشگاه پوترا مالزی (UPM)، این دانشگاه که قبلا تحت عنوان دانشگاه Pertanian Malaysia شناخته می شد، در سال 1971 از طریق ادغام دانشکده کشاورزی، دانشگاه Malaya و کالج کشاورزی در سدرانگ تاسیس شد.این دانشگاه اولین بنیانگذار سه دانشکده کشاورزی، دانشکده جنگلداری و دانشکده دامپزشکی و علوم حیوانات بود. UPM نقش خود را در آموزش و پرورش در تمرکز تحقیقات در زمینه کشاورزی و رشته های مرتبط حفظ می کند.

در اوایل دهه 80، UPM با گسترش رشته ها و حوزه های مطالعاتی خود، این دانشگاه را گسترش داده است. در حال حاضر در این دانشگاه رشته های متعددی من جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تدریس میگردد. دانشگاه ملی مستقل مکزیک (UNAM)، یکی از شعبه های دانشگاه ملی مکزیک در کشور مالزی می باشد که در این دانشگاه در دانشکده پزشکی انواع رشته ها از جمله داروسازی تدریس می گردد.

هزینه تحصیل داروسازی در مالزی

شهریه تحصیل داروسازی در برخی از دانشگاه های مالزی:

  • دانشگاه Monash : مقطع کارشناسی 4 ساله داروسازی در سال 2019 برای دانشجویان بین المللی 56500 RM در سال
  • دانشگاه تکنولوژی (MARA ( UiTM :مقطع کارشناسی ارشد دو ساله داروسازی بالینی 11000 RM در هر سال. مقطع کارشناسی ارشد دو ساله داروسازی practice برای هر سال 11000 RM.

هزینه تحصیل داروسازی در مالزی

دانشگاه Taylor:

  • مقطع کارشناسی داروسازی برای دانشجویان بین المللی : حدود 52936 دلار امریکا
  • مقطع کارشناسی ارشد داروسازی برای دانشجویان بین المللی : حدود 20149 دلار امریکا
  • مقطع کارشناسی ارشد علوم دارویی برای دانشجویان بین المللی : حدود 20149 دلار امریکا
  • دکترای علوم دارویی برای دانشجویان بین المللی : حدود 28386 دلار امریکا

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش رشته داروسازی در مالزی

UCSI تنها دانشگاه خصوصی مالزی است که در سال ۲۰۱۹ در صدر ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و سریع ترین دانشگاه برتر در سراسر جهان است. هنگامی که شما پایه و اساس درسی ما را در برنامه علمی (داروسازی)مطالعه می کنید، همچنین اطلاعات موضوعات تخصصی از قبیل مقدمه داروسازی و اکتساب و تحلیل اطلاعات به دست خواهید آورد تا به شما کمک کند تا یک پایه قوی برای مدرک دارویی خود ایجاد کنید. آموزش عالی خود را قوی کنید.

AAC یا ABC در زیست شناسی، شیمی و فیزیک یا ریاضیات. حداقل درجه ب در شیمی اجباری است. دیپلم در علوم (شیمی یا زیست شناسی یا فیزیک)CGPA ۳.۷۵ و بالاتر از جمله B در رشته شیمی. قبول شدن در SPM با حداقل نمره ۵B در زیست شناسی و فیزیک و فیزیک و ریاضی (یا ریاضیات تکمیلی) و یک مبحث دیگر در سطح مدرک تحصیلی یا معادل آن. سایر شرایط و ملزومات رشته تحصیل در مالزی را از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بپرسید تا آنها نیز شما را در راه اقدام این مسیر راهنمایی کنند.

نظرات کاربران

  • توسط امیر
    تاریخ: اردیبهشت 17, 1398
    نفر
    نفر

    با سلام . لطفا راهنمایی فرمایید که شرط ورود به داروسازی در مالزی آزمون زبان مالایی است ؟ چون من شنیده ام که مالزی به خارجیها پذیرش در رشته های مرتبط پزشکی در مقطع عمومی نمی دهد . حال سوال مشخص من این است که اگر کسی زبان مالایی بیاموزد می تواند داروسازی یا دندانپزشکی در مالزی بیاموزد ؟
    آیا شما امکان پذیرش در این رشته ها در مالزی را دارید ؟
    اگر جواب مثبت است روش به نتیجه رساندن این مساله را بیان فرمایید و هزین هآن را هم عنایت به اعلام کنید
    با تشکر

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 19, 1398
      نفر
      نفر

      سلام شما به راحتی طی گذراندن یک دوره ی یکساله فاندیشن منطبق با پیراپزشکی یا پزشکی با دریافت گرید از این دوره پذیرش را در خصوص رشته های مورد نظرتان دریافت خواهید کرد.هزینه اولیه فاندیشن یکساله 18 هزار رینگت می باشد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا