071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی !!

تحصیل در دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه، ملزم به قبولی در آزمون YOS ترکیه و آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر می‌باشد. در کشور ترکیه دانشگاه‌های خصوصی وجود دارد؛ که دارای رنکینگ و رتبه علمی خوبی در جهان می‌باشند و تحصیل در دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی !! را ممکن می سازند. برای تحصیل در کشور ترکیه ابتدا بهتر است اطلاعات کامل را از مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد بگیرید و سپس مدارک لازم را برای اقدام فراهم آورید.

آیا ورود به دانشگاه های ترکیه بدون کنکور و شرکت در آزمون یوس امکان پذیر است؟

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه دارند در نظر داشته باشند که دانشگاه‌های ترکیه که دانشجویان خارجی را بدون امتحان ورودی پذیرش می کنند،اغلب دانشگاه های خصوصی هستند،برخی دانشگاههای دولتی نیز اخیرا با شهریه های بالا اقدام به جذب دانشجو به صورت مستقیم کرده اند.

 برای تحصیل در این دانشگاه‌ها نیازی به قبولی در کنکور و آزمون ورودی ندارید. بسیاری از این دانشگاه‌ها، در میان رتبه بندی‌های جهانی در رتبه 500 تا 1000 قرار گرفته‌اند. زبان تحصیل در این دانشگاه‌ها ترکی و انگلیسی می‌باشد؛همچنین پلی میان دانشگاه و دنیای کار هستند. دوره استاندارد تحصیل در این دانشگاه‌ها، مانند سایر کشورهای جهان، در بیشتر دوره‌های کارشناسی 4 سال، دندان‌پزشکی 5 سال، پزشکی 6 سال و دوره داروسازی 5 سال می‌باشد.

پذیرش چه رشته هایی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است؟

مؤسسات آموزش عالی در ترکیه، دارای موسسات دولتی و خصوصی هستند. موسسات خصوصی بیشتر رشته‌های مورد نظر متقاضیان را ارائه می‌دهند. سعی کرده‌ایم در اینجا بیشتر رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه‌ها، را برای شما بیاوریم:

معماری، هنر، هوافضا، بیزینس، طراحی، اقتصاد، آموزش و پرورش، مهندسی، مد، ارتباطات جمعی و روزنامه نگاری، زبان، علوم زندگی، مدیریت بازاریابی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، فناوری و اطلاعات، گردشگری و مهمان‌داری، موسیقی، علوم پایه، پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی. برای آگاهی بیشتر از رشته‌های ارائه شده، می‌توانید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی
پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی

پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی

رشته پزشکی و دندان‌پزشکی چند رشته ای است؛ که مربوط به بدن انسان و شرایط سلامتی آن است. به طوری که می توان بیماری‌ها را به درستی درمان و پیشگیری کرد. هزینه پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی از 10000 دلار تا 25000 دلار متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید برای تحصیل در این رشته‌ها، از دانشگاه‌های خصوصی بدون آزمون ورودی پذیرش بگیرید. همچنین در دانشگاه‌های خصوصی، می‌توانید رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. سیستم آموزشی پزشکی ترکیه، بر اساس دستورالعمل های آموزش آمریکایی و اروپایی است؛ به طوری که فارغ التحصیلان می توانند در یک بازار انگلیسی زبان، صحبت کنند.

رشته پزشکی و دندان‌پزشکی، جزء رشته هایی است که با مردم سر و کار دارد. شما نیاز دارید که به زبان ترکی نیز مسلط باشید. سال اول و دوم این رشته ها معمولا مانند سایر کشورها با علوم پایه پر شده است. سال سوم به صورت نظری و عملی می‌باشد. سال چهارم و پنجم نیز شامل کارآموزی بالینی می‌باشد. در سال آخر تحصیلات خود به عنوان یه پزشک در کلینیک و یا درمانگاه شروع به کار می‌کنید.

تحصیل داروسازی و دیگر زیر شاخه های پزشکی بدون کنکور در ترکیه

شما می‌توانید در رشته های داروسازی و پیراپزشکی، در دانشگاه‌های بدون کنکور ترکیه تحصیل کنید. این دانشگاه‌ها خصوصی می‌باشد و نیاز به پرداخت شهریه دارید. مقدار شهریه بر اساس دانشگاه انتخابی شما متغیر می‌باشد. داروسازی پیوند بین علوم انسانی و شیمی است؛ که با توسعه و تولید دارو، و حصول اطمینان از ایمنی بیماران همراه می‌باشد. دانش‌آموزانی که در رشته های داروسازی شرکت می کنند؛ یاد خواهند گرفت که چگونه انواع مختلف داروها روی بدن و ذهن انسان تاثیر می‌گذارند، و چگونه با هم مخلوط می شوند. فردی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در داروسازی را دریافت می‌کند، می‌تواند در آزمایشگاه‌ها( برای تحقیق و یادگیری در مورد نحوه تولید دارو) و در داروخانه‌ها کار کند. زیر شاخه‌های داروسازی شامل: داروسازی، شیمی دارویی و تمرین داروسازی می‌باشد. در طول سال‌های آخر تحصیل، دوره کارآموزی شروع می‌شود.

پذیرش در رشته های مهندسی و علوم انسانی و هنر در ترکیه بدون آزمون

دانشگاه‌های ترکیه دارای انتخاب های زیادی برای تحصیل در دوره‌های مهندسی و علوم انسانی و هنر می‌باشد. این کشور نسبت به سایر کشورها هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه تری دارند و رنکینگ و رتبه علمی خوبی دارند. در ترکیه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد. در این کشور شما می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی بدون آزمون ورودی، شروع به تحصیل در رشته‌های مهندسی و علوم انسانی و هنر کنید. این دانشگاه‌ها رشته‌های بیزنس، کامپیوتر، علوم سیاسی، روابط بین الملل، مهندسی زیست محیطی و علوم اجتماعی و علوم انسانی و… را ارائه می‌دهد. رشته‌های مهندسی در ترکیه مانند کشورهای دیگر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. طول دوره کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 4 سال می‌باشد. زبان آموزشی در دانشگاه های ترکیه به طور عمده به زبان ترکی می‌باشد؛ اما دانشگاه‌هایی نیز هستند که در آنها زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی نیز تدریس می‌شود.

آیا ثبت نام در دانشگاههای ترکیه با شرط معدل امکان پذیر است؟

در دانشگاه‌های دولتی از طریق آزمون های ورودی که گرفته می شود؛ سطح علمی دانشجویان را اندازه گیری می کنند. در دانشگاه‌هایی که کنکور و آزمون ورودی ندارند، برای تعیین سطح علمی دانش آموزان، از معدل دبیرستان و یا مقطع تحصیلی قبلی آن‌ها استفاده می‌کنند. در دانشگاه‌هایی که نمره زبان را نیز مورد بررسی قرار می دهند؛ هرچه نمره کسب شده بیشتر باشد، شانس فرد برای پذیرش نیز بیشتر می‌شود. سهم دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی در این دانشگاه‌ها، نسبت به دانشگاه‌های دولتی بیشتر می‌باشد. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، متقاضی باید علاوه بر معدل مناسب، از پس هزینه های تحصیل در این دانشگاه‌ها نیز بر بیاید.

هزینه تحصیل بدون آزمون ورودی در ترکیه چقدر است؟

برای تحصیل در دانشگاه‌های بدون کنکور ترکیه، نسبت به دانشگاه‌های دولتی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. این دانشگاه‌ها در مقابل هزینه‌ای که دریافت می‌کنند؛ امکانات رفاهی بهتری را نیز ارائه می‌دهند. هزینه تحصیلی شما بسته به دانشگاه و رشته ای که انتخاب می‌کنید، متغیر می‌باشد.

هزینه تحصیل در دوره های تحصیلات عالی، توسط دولت در ابتدای هر سال تحصیلی تعیین می شود. این هزینه برای دانشگاه‌های خصوصی حداکثر تا 25،000 دلار می‌باشد. قبل از اقدام برای پذیرش از این دانشگاه‌ها می‌توانید در سایت دانشگاه مورد نظر، شهریه رشته مورد نظر را مشاهده کنید.همچنین هزینه های زندگی تخمین زده شده برای دانشجویان بین المللی حداقل 300 تا 400 دلار در هر ماه، بسته به شیوه زندگی دانشجویی دارد. همچنین، دانش آموزان باید برای کتاب که تقریبا 100 تا 150 دلار در هر ترم هستند، بودجه کنار بگذارند.

تفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی در ترکیه بدون کنکور

زبان آموزشی در دانشگاه های ترکیه، عمدتا زبان ترکی است اما دانشگاه‌هایی نیز هستند که در آنها زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی نیز تدریس می‌شود. رشته های تحصیلی در بیشتر دانشگاه‌های ترکی، به زبان ترکی و انگلیسی می‌باشد. رشته‌هایی که به زبان ترکی ارائه می‌شود، بسیار متنوع تر می‌باشند. همچنین تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های کم هزینه تر، معمولا به زبان ترکی می‌باشد. چندین دانشگاه دولتی و خصوصی دوره پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

آموزش در برخی از دانشگاه های دولتی انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی است؛ با این حال، زبان آموزش در دانشگاه های دولتی عمدتا ترکی می‌باشد. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، شما نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارید. کسانی که سطح علمی کمی از زبان ترکی دارند، می‌توانند در یک دوره پایه زبان، برای کسب مهارت در زبان ترکی، شرکت می‌کنند. همچنین متوسط آموزش در بیشتر دانشگاه های خصوصی نیز انگلیسی است.

پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی
پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی

بورسیه تحصیلی ترکیه 2019 ( اسکالرشیپ ) برای دانشجویانی که مستقیم و بدون آزمون وارد دانشگاه های ترکیه میشوند!

کمک هزینه های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی شامل، بورس تحصیلی ارائه شده توسط جمهوری ترکیه، بورس تحصیلی ارائه شده توسط کشور دانشجویان، بورس تحصیلی ارائه شده توسط موسسات و سازمان های مختلف ملی و بین المللی و بورس تحصیلی دانشگاه ها می‌باشد. نوع بورس و مقادیر ارائه شده توسط موسسات، متفاوت است. برخی از این موسسات، هزینه رفت و آمد را از کشور خود به ترکیه را نیز پوشش می دهند. میزان کمک هزینه تحصیلی ماهانه نیز با توجه به سطح تحصیلات دانشجویان بین المللی، متفاوت است. 

علاوه بر این، برنامه بورس تحصیلی ارائه شده توسط شورای آموزش عالی ترکیه (CoHE) نیز وجود دارد. هدف از بورس تحصیلی ترکیه این است؛ که اطمینان حاصل شود که دانش آموزان از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و آموزش مناسب در طول زمان خود در ترکیه بهره مند شوند. این بورس تحصیلی همچنین نیازهای دانش آموزان مانند مسکن و بیمه درمانی را در طول دوره آموزشی پوشش می دهد. در بعضی از دانشگاه‌های خصوصی نیز بورس تحصیلی داده می‌شود. می‌توانید در وب سایت این دانشگاه‌ها جزییات اطلاعات بورس تحصیلی‌شان را مشاهده کنید. 

نحوه درخواست ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های ترکیه

کشور ترکیه برای دانشجویان سراسر جهان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از طریق مدرک تحصیلی ترکیه، به دلیل دیپلم معتبر بین المللی خود، فرصت های شغلی خوبی در شرکت های بین المللی در خارج از ترکیه خواهید داشت. برای ثبت نام بدون آزمون ورودی در دانشگاه‌های معتبر ترکیه، در ابتدا دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. در قدم بعدی باید مدارک و اسناد مورد نیاز دانشگاه را ارائه دهید. در بعضی مواقع ممکن است، به جزء مدارک عمومی ازشما مدارک بیشتری نیز خواسته شود.

مدارکی کلی که متقاضیان می‌بایست ارائه دهند:

  • مدرک زبان
  • مدرک آخرین مقطع تحصیلی
  • نامه انگیزشی
  • رسید پرداخت مبلغ ثبت نام
  • تمکن مالی
  • ریز نمرات
  • رزومه تحصیلی و یا کاری
  • نمره GRE

 این مدارک را همراه با فرم تکمیل شده درخواست، برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه، باید برای ویزا اقدام نمایید. برای سفارت کپی از نامه پذیرش و مدارک خواسته شده از جمله، مدارک هویتی و پاسپورت و غیره را ارائه دهید.برای اخذ ویزای تحصیلی خود در این دانشگاه های ترکیه، می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی میرداماد اقدام کنید. این موسسه همراه با مجرب ترین وکلای خود، شما را در مطمین ترین مسیر ممکن قرار می‌دهد.

معرفی برخی از دانشگاه هایی که بدون آزمون دانشجو می گیرند در استانبول و آنکارا و ازمیر

بیشتر دانشگاه‌های خصوصی و نیمه خصوصی در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و دیگر شهرهای قبرس شمالی واقع شده است. باید بدانید که دانشگاه‌هایی که آزمون ورودی ندارند، شرایط سخت‌تری برای پذیرش دارند. این دانشگاه‌ها شامل: دانشگاه اوکان، باشکنت، ایستینیه، مدیپل، آسیبادم، آسکودار، بیکنت، یدیتپه، بهشهر، اکونومی، کمبریجز و نیسانتاسی می‌باشد. در اینجا برای کسب آگاهی شما در مورد این دانشگاه‌ها، به طور مختصر توضیح داده شده است.

  • دانشگاه اوکان:

دانشگاه اوکان در سال 1999 در استانبول تاسیس شد؛ و زندگی علمی خود را در سال 2003 شروع کرده است. این دانشگاه رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی را بدون کنکور و آزمون ورودی برای دانشجویان بین‌المللی، ارئه می‌دهد. زبان تحصیل این دانشگاه ترکی و انگلیسی می‌باشد. در حال حاضر، 63 دوره کارشناسی، 41 دوره کارشناسی ارشد و 13 دوره دکترا ارائه می‌شود. دانشگاه اوکان دارای خوابگاه، در خود دانشگاه برای دانشجویان دختر و پسر است. این دانشگاه دارای بیش از 1000 دانشجو از 70 کشور مختلف است. شهریه پزشکی در این دانشگاه بدون آزمون ورودی، 23500 دلار و رشته دندان‌پزشکی 20000دلار می‌باشد.

  • دانشگاه باشکنت:

دانشگاه باشکنت در تاریخ 13 ژانویه 1994 در آنکارا تأسیس شد. برای تحصیل در این دانشگاه، نیازی به قبولی در آزمون ورودی و یا کنکور ندارید. زبان آموزش در این دانشگاه ترکی است؛ اما همچنین دوره‌هایی با زبان آموزش 30٪ انگلیسی و 100٪ انگلیسی نیز وجود دارد. هزینه رشته دندان‌پزشکی و پزشکی این دانشگاه 10000 دلار می‌باشد.

  • دانشگاه ایستینیه:

دانشگاه ایستینیه در سال 2015 توسط بنیاد آناتولیان تاسیس شد.این دانشگاه بدون کنکور، در رشته داروسازی و پزشکی دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه دارای 4000 دانش‌جو،37 کلاس درس، 47 آزمایشگاه، 2 اتاق کنفرانس و…می‌باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای رشته پزشکی بین 20000-22500 دلار و برای رشته داروسازی 11500-12500 دلار می‌باشد. 

  • دانشگاه مدیپل:

این دانشگاه در شهر استانبول واقعا شده است. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی می‌باشد. در این دانشگاه در رشته های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی بدون کنکور امکان تحصیل وجود دارد. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه 12500، دندان پزشکی 10500 دلار و 9500 دلار هزینه داروسازی می‌باشد.

  • دانشگاه آسیبادم:

این دانشگاه در استانبول واقع شده است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در این دانشگاه بدون کنکور، در رشته پزشکی و داروسازی شروع به تحصیل کنند. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی می‌باشد. هزینه رشته پزشکی در دانشگاه آسیبادم 20000 دلار و رشته داروسازی 10000 دلار آمریکا می‌باشد.

  • دانشگاه آسکودار:

دانشگاه آسکودار در استانبول قرار گرفته است. متقاضیانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های بدون کنکور ترکیه هستند؛ این دانشگاه گزینه مناسبی می‌باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه 3900 دلار، کارشناسی ارشد 3500 دلار و دکتری 120000 دلار آمریکا می‌باشد. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و ترکی می‌باشد.

دانشگاه بیکنت:این دانشگاه در استانبول قرار گرفته است. دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته های دندان‌پزشکی و پزشکی هستند؛ این دانشگاه بدون آزمون ورودی این رشته را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. زبان تحصیل به انگلیسی، روسی و ترکی موجود می‌باشد. هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندان‌پزشکی 16500 دلار می‌باشد.

  • YeniYüzyılدانشگاه: 

این دانشگاه در استانبول واقع شده است. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی می‌باشد. این دانشگاه رشته‌های دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی را بدون آزمون ورودی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل برای رشته پزشکی و دندان‌پزشکی 18000 دلار و داروسازی 13560 دلار آمریکا می‌باشد.

معرفی برخی از دانشگاه هایی که بدون آزمون دانشجو می گیرند در استانبول و آنکارا و ازمیر
معرفی برخی از دانشگاه هایی که بدون آزمون دانشجو می گیرند در استانبول و آنکارا و ازمیر
  • دانشگاه یدیتپه:

این دانشگاه در استانبول قرار گرفته است. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی می‌باشد. این دانشگاه رشته‌های دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی را بدون آزمون ورودی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل برای رشته پزشکی و دندان‌پزشکی 25000 دلار و داروسازی 18500 دلار آمریکا می‌باشد.

  • دانشگاه بهشهر:

در استانبول می‌باشد. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی می‌باشد. این دانشگاه رشته پزشکی را بدون کنکور و یا آزمون ورودی ارائه می‌دهد. هزینه پزشکی در این دانشگاه 25000 دلار می‌باشد.

  • دانشگاه اکونومی:

دانشگاه اکونومی در ازمیر واقع شده است. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و ترکی می‌باشد. شما می‌توانید در رشته پزشکی بدون هیچ آزمون ورودی در این دانشگاه شروع به تحصیل کنید. هزینه پزشکی 15000 دلار می‌باشد.

  • دانشگاه کمبریجز:

این دانشگاه در استانبول می‌باشد. این دانشگاه رشته‌های دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی را بدون آزمون ورودی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل برای رشته پزشکی 25000 دلار، دندان‌پزشکی 20000 دلار و داروسازی 15000 دلار آمریکا می‌باشد.

  • دانشگاه نیسانتاسی:

این دانشگاه در استانبول واقع شده است. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی می‌باشد. شما می‌توانید در این دانشگاه در رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، هنر و غیره بدون آزمون ورودی شروع به تحصیل کنید. هزینه تحصیل در ترکیه در این دانشگاه 8000 دلار می‌باشد. اطلاعات کامل را در مورد تحصیل در دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی می توانید از طریق مشاورین ما بدست بیاورید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در ترکیه بدون آزمون ورودی

1- شرایط تحصیل در دانشگاه های کشورترکیه چیست؟

برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه ملزم به قبولی در آزمون یوس ترکیه و آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر میباشید .

2- تحصیل در کشورترکیه بدون آزمون ورودی از چه طریقی میسر میشود؟

در ترکیه دانشگاه های خصوصی وجود دارد که با که دارای رنکینگ و رتبه علمی خوبی در جهان میباشند و تحصیل در دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی را ممکن میسازند !!!

3- پذیرش چه رشته هایی برای تحصیل درکشور ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است؟

معماری ، هنر ، هوافضا ، بیزینس، طراحی ، اقتصاد ، آموزش و پرورش ، مهندسی ، مد ، ارتباطات جمعی و روزنامه نگاری ، زبان ، علوم زندگی ، مدیریت بازاریابی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی ، فناوری و اطلاعات ، گردشگری و مهمانداری ، موسیقی ، علوم پایه ، پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی

4- استاندارد تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های کشور ترکیه به چه صورت است؟

  • مانند سایر کشورهای جهان ، در بیشتر دوره های کارشناسی 4 سال
  • پزشکی : 6 سال
  • دندانپزشکی :5 سال
  • داروسازی : 5 سال میباشد .

5- تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه کمبریجز استانبول به چه صورت است ؟

این دانشگاه در استانبول میباشد . این دانشگاه رشته های دندانپزشکی ، داروسازی ، و پزشکی را بدون آزمون ورودی ارائه میدهد.

6- تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه بهشهر واقع در کشور ترکیه چگونه است؟

این دانشگاه در شهر استانبول واقع شده است . زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی میباشد . این دانشگاه رشته پزشکی را بدون کنکور و یا آزمون ورودی ارائه میدهد .

7- تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه اکونومی در کشور ترکیه به چه صورت است؟

دانشگاه اکونومی در ازمیر واقع شده است . زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و ترکی میباشد. شما میتوانید در رشته پزشکی بدون هیچ آزمون ورودی در این دانشگاه شروع به تحصیل کنید .

8- تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه های ترکیه چند سال طول میکشد ؟

رشته های مهندسی در ترکیه مانند کشورهای دیگر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میشود . طول دوره کارشناسی 4 سال است، کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری 4 سال میباشد .

9- تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه مدیپل کشور ترکیه چگونه است ؟

این دانشگاه در شهر استانبول واقع شده است . زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. در این دانشگاه در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی بدون کنکور امکان تحصیل وجود دارد .

10- مدارک کلی که متقاضیان باید برای تحصیل در دانشگاه های بدون آزمون ورودی در ترکیه ارائه دهند چیست ؟

  • مدرک زبان
  • مدرک آخرین مقطع تحصیلی
  • نامه انگیزشی
  • رسید پرداخت مبلغ ثبت نام
  • تمکن مالی
  • ریز نمرات
  • رزومه تحصیلی و یا کاری
  • نمره GRE

11- چه دانشگاه هایی در ترکیه بدون آزمون ورودی دانشجو میگیرند؟

بیشتر دانشگاه های خصوصی و نیمه خصوصی در شهرهای استانبول ، آنکارا و ازمیر هستند و دیگر شهرهای قبر س شمالی واقع شده است . باید بدانید که دانشگاه هایی که آزمون ورودی ندارند ، شرایط سخت تری برای پذیرش دارند . این دانشگاه ها شامل : دانشگاه اوکان ، باشکنت ، ایستینیه ، مدیپل ، آسیبادم ، آسکودار ، بیکنت ،یدیپته ، بهشهر، اکونومی ، کمبریجز و نیسانتسی .

نظرات کاربران

  • توسط میلاد
    تاریخ: خرداد 23, 1399
    نفر
    نفر

    سلام برای تحصیل مترجمی زبان دانشگاه استانبول در استانبول شهریه سالانه چقدر هست و چه مدارکی نیاز دارد

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 26, 1399
      نفر
      نفر

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید مدارکی مانند ریز نمرات، مدارک تحصیلی و هویتی خود را ارائه دهید. برای اطلاع از هزینه تحصیل در دانشگاه شما می توانید به دانشکده مورد نظر مراجعه نمایید.

  • توسط مائده
    تاریخ: فروردین 24, 1400
    نفر
    نفر

    ببخشید یسوال داشتم اگه کسی تو ایران لیسانس مهندسی شیمی داشته باشه میتونه درخاست بده برای پزشکی بدون آزمون دانشگاه خصوصی ؟.مشکلی پیش نمیاد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 25, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      بله، می تواند برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه اقدام نماید و محدودیتی وجود ندارد.

  • توسط نازنین
    تاریخ: اردیبهشت 17, 1400
    نفر
    نفر

    اگه دبیرستان رو داخل ترکیه خونده باشم بازم شانس اینکه بدون معدل وارد دانشگاه بشم رو دارم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اردیبهشت 18, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      شرایط پذیرش در دانشگاه های ترکیه بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. هر دانشگاه شرایط مربوط به خود را دارد و در حال حاضر شرایط اخذ پذیرش از بعضی دانشگاه های ترکیه بدون آزمون ورودی برای شما وجود دارد.

  • توسط رسول
    تاریخ: تیر 19, 1400
    نفر
    نفر

    سلام امکانش هست که در یک دانشگاه خصوصی بورسیه صد در صد بگیریم؟ یعنی در ابتدا کاملا بورس شویم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 19, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در ترکیه بسیار مقرون به صرفه می باشد و گزینه مناسبی برای انتخاب تحصیل است. در نظر داشته باشید که شانس تحصیل رایگان از ابتدای تحصیل بسیار پایین است.

  • توسط ریحانه
    تاریخ: شهریور 24, 1400
    نفر
    نفر

    با دیپلم انسانی میشه واسه دانشگاه های خصوصی تو رشته دندونپزشکی بدون آزمون اقدام کرد؟!

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: شهریور 25, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، در دانشگاه های ترکیه این امکان وجود دارد.

  • توسط Mhsa
    تاریخ: مهر 3, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون ازمون، شما کدام دانشگاه های خصوصی رو پیشنهاد میدید که کمترین شهریه رو داشته باشن و اینکه شهریه اش چقدره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 4, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      هزینه های تحصیل در ترکیه بسته به زبان تحصیل شما دارد.

      • توسط Mhsa
        تاریخ: مهر 6, 1400
        نفر
        نفر

        اگر بخوایم به زبان ترکی تحصیل کنیم چی؟

        • توسط مهدی کیوانی
          تاریخ: مهر 7, 1400
          نفر
          نفر

          سلام وقتتون بخیر
          اکثر دانشگاه های خصوصی ترکیه به زبان ترکی نیز تدریس می کنند.

  • توسط آرزو
    تاریخ: آذر 11, 1400
    نفر
    نفر

    سلام آیا برای قبولی در دانشگاه چه با آزمون ورودی و چه بدون آزمون و با شرط معدل یعنی در هر دو شرایط واجبه که مدرک معتبر زبان ترکی یا انگلیسی داشته باشی؟ یا فقط با شرط معدل نیاز به مدرک زبان معتبر هست؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 7, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      شما می توانید در دوره های زبان دانشگاه های ترکیه شرکت نمایید و نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

  • توسط لیلی
    تاریخ: آذر 13, 1400
    نفر
    نفر

    مدرک زبان معتبر فقط برای دانشگاه شرط معدل لازمه یا اگر آزمون yos هم قبول بشم بازم مدرک زبان ازم میخوان؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 7, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      لطفا در نظر داشته باشید که جهت شرکت در آزمون یوس نیاز به تسلط به زبان ترکی دارید.

  • توسط آیلن
    تاریخ: فروردین 27, 1401
    نفر
    نفر

    سلام و عرض ادب خدمت شما
    میخوام برا دانشگاه یدی تپه برا رشته دندان پزشکی پذیرش بگیرم
    معدلم ۱۵ هس رشته تجربی
    میتونم پذیرش بگیرم! معدلم برام مشکل ساز نمیشه !

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 28, 1401
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به معدل شما بهتر است دانشگاه های دیگری را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا