071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیلات یکی از راه هایی است که به واسطه آن متقاضیان زیادی می توانند مهاجرت خود را انتخاب کنند. در واقع مهاجرت تحصیلی یکی از راه های مهاجرتی است که خصوصا برای دانشجویان به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است. برای مهاجرت تحصیلی لازم است تا دانشجو مواردی را رعایت نماید. به عبارتی برای این که بتواند در این زمینه اقدام کند، لازم است تا شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف و شرایط دریافت ویزای تحصیلی را داشته باشد. از این رو برای این منظور می بایست اقداماتی را صورت دهد. یکی از مهم ترین کار ها اطلاع از زبان تحصیل در کشور مقصد و بهبود شرایط زبان تحصیل است. در این مقاله نیز هدف ما بررسی روند تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد می باشد.

سوئد یکی از کشور های اروپایی است که به عنوان محلی برای تحصیل دانشجویان، شرایط خاصی را دارد. به عبارتی این کشور به عنوان یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان برای ادامه تحصیل شناخته شده است.

برای مهاجرت به سوئد می توان از راه های بسیاری اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به سوئد، مهاجرت کاری به سوئد، مهاجرت سرمایه گذاری به سوئد، مهاجرت از طریق تولد فرزند در سوئد، مهاجرت از طریق ازدواج در سوئد و غیره اقدام نمایید.

برای اطلاع از این راه های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد با نمایندگی هایی در شهر های شیراز و تهران مراجعه نمایید.

تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

تحصیل در دانشگاه های سوئد یکی از انتخاب های مهم برای دانشجویانی است که قصد دارند کیفیت بالایی از تحصیلات را تجربه کنند. شرایط تحصیلی و سیستم آموزش عالی در این کشور یکی از بهترین سیستم ها می باشد. به عبارتی تحصیل در سوئد همراه با خود مزایای زیادی را دارد. علاوه بر تحصیل در سوئد؛ اما می توان با روش های دیگری هم برای حضور در این کشور اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید برای کار در سوئد و اخذ ویزای کاری سوئد یا سرمایه گذاری در سوئد هم اقدام کنید.

اما ببینیم شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد  به چه صورت است. زبان رسمی کشور سوئد زبان سوئدی است. از این رو دانشجویان با مشکل یادگیری زبان سوئدی مواجه می شوند. اما داستان کمی متفاوت تر پیش می رود!

شاید شما به کشور های اروپایی مانند سوئد برای تحصیل در خارج از کشور چشم داشته باشید؛ اما تنها گزینه های شما به انگلیس و ایرلند محدود شود. زیرا شما تمایلی به صحبت با زبان دوم ندارید! خبر خوب این است که در سوئد، بدون دانستن هیچ زبان سوئدی، چه در مدرسه و دانشگاه و چه در زندگی روزمره می توانید زندگی را پشت سر بگذارید. شما می توانید با تحصیل دوره زبان در سوئد، سطح زبان خود را ارتقا دهید.

شما در سوئد می توانید هر مقطع تحصیلی را بگذرانید و برای تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی خود زبان انگلیسی را انتخاب نمایید. در واقع حتی دانشجویان خود کشور سوئد هم از دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی استقبال می کنند. در واقع می توان گفت که زبان انگلیسی بخشی از زندگی روزمره در سوئد است. 

چرا تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی؟

سوئد یک مقصد جذاب برای تحصیل در خارج از کشور است و این فقط به دلیل زیبایی طبیعی و معماری نیست. سوئدی ها از نظر رفتاری عالی هستند، انگلیسی را بسیار خوب صحبت می کنند و امکانات عمومی در سراسر کشور عالی است. حتی برخی از دانشجویان ممکن است بتوانند به صورت رایگان تحصیل کنند. سوئد همچنین از نظر فرهنگی و از نظر طبیعی زیبا است.

چرا تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی؟
چرا تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی؟

گاملا استن (شهر قدیمی) استکهلم، بزرگترین موزه فضای باز جهان در اسکانسن، کاخ های بزرگی مانند درتونینگهلم، مجمع الجزایر استکهلم و زیبایی وحشی لاپلند تنها مواردی است که می توانید هنگام تحصیل در سوئد مشاهده کنید. مهارت انگلیسی در سوئد بسیار بالا است، بنابراین زندگی در آنجا به عنوان فردی که به زبان انگلیسی تسلط دارد بسیار راحت می باشد.

به علاوه بسیاری از برنامه های کامل که به زبان انگلیسی تدریس می شوند وجود دارد. اگر برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی به سوئد مطمئن هستید، باید این نکته را بدانید که سوئد دارای برخی از دانشگاه های رتبه برتر جهان است.

از این رو می توان گفت که تحصیل در سوئد در رشته های مختلف مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد یا تحصیل داروسازی در سوئد همراه با مزایای بسیار زیادی است.

برای تکمیل کل مدرک خود در دانشگاه سوئد، ثبت نام مستقیم راهی است که باید طی کنید. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مقاطعی هستند که در دانشگاه ها ارائه می شوند.

به طور کلی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های گسترده‌تری برای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد خواهند داشت. اما؛ با کمی انعطاف‌پذیری و ذهنیت آزاد، دانشجویان یک برنامه کارشناسی را پیدا می کنند که به زبان انگلیسی متناسب با نیازهای آن ها تدریس می شود.

برنامه تبادل دانشجو به سوئد

همان طور که اشاره نمودیم تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است و این مسئله نکته ای بسیار مهم برای تحصیل شما خواهد بود. بسیاری از دانشگاه‌های دنیا با دانشگاه‌های سوئد توافق نامه رسمی مبادله دانشجو دارند. اگر می خواهید فقط یک ترم یا یک سال در آنجا تحصیل کنید، احتمالاً این بهترین گزینه برای مبادله مستقیم است، بنابراین با موسسه یا دانشگاه خود مشورت کنید تا ببینید آیا با دانشگاه های سوئد همکاری دارند یا خیر.

مزایای تبادل مستقیم این است که بیشتر تدارکات ثبت نام در کلاس ها برای شما انجام می شود یا حداقل مسیر درست به شما نشان داده می شود. اگر از کشور های دیگر اتحادیه اروپا قصد دارید به دانشگاه های سوئد از طریق برنامه تبادل وارد شوید، بهترین گزینه برای شما استفاده از برنامه اراسموس موندس می باشد.

نکته مهم دیگر این است که اگر قصد دارید برای کارآموزی در سوئد یا شرکت در دوره های خاص و ترم های کوتاه استفاده کنید، می توانید این کار را با کمک موسسات خاصی انجام دهید. این موسسات ممکن است هزینه بیشتری از شما دریافت کنند اما دقیقا راهی را به شما نشان می دهند که می خواهید!

تحصیل به زبان انگلیسی در شهر های دانشگاهی سوئد

سوئد پنجمین کشور بزرگ اروپا است و به کشور های زیادی در اروپا نزدیک می باشد. شهر های بسیاری در سوئد وجود دارند اما برخی از شهرهای این کشور برای دانشجویان بهتر هستند.

به عیارتی این شهر ها را با عنوان شهر های دانشگاهی می توان شناخت. از برترین شهر های دانشگاهی سوئد می توان به لوند، استکهلم، اومئو ، اوپسالا، گوتنبرگ، لینکوپینگ و گول اشاره کرد. در این شهر ها دانشگاه های مختلفی وجود دارند.شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف هم با هم متفاوت هستند. از این رو اگر تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی دارید باید بدانید که هر دانشگاه در شهر های مختلف سوئد چه شرایطی را دارد. به عنوان مثال باید در ارتباط با شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه کارولینسکا سوئد اطلاعات کسب کنید. 

تحصیل در شهر لوند سوئد

این شهر در بخش جنوبی کشور سوئد قرار دارد و به عنوان یکی از شهر های دانشجویی جذاب شناخته می شود. در این شهر یکی از دانشگاه‌های بزرگ و جذاب سوئد قرار دارد. در دانشگاه این شهر فرصت‌های بیشتری برای دوره‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی وجود دارد؛ اما دانشجویان مقطع کارشناسی که می خواهند تمام مدرک خود را در دانشگاه لوند بگذرانند می توانند فیزیک، هنر های زیبا و موسیقی را که به زبان انگلیسی تدریس می شود، بخوانند. پس برای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد می توان از طریق دانشگاه‌های این شهر اقدام نمود. 

تحصیل در استکهلم سوئد

استکهلم پایتخت زیبای سوئد است و تعداد زیادی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این شهر قرار دارند. از جمله موسسات و دانشگاه‌هایی که در این شهر قرار دارند، عبارتند از: دانشگاه استکهلم، انستیتوی سلطنتی KTH ، انستیتوی کارولینسکا و دانشکده اقتصاد استکهلم. این موسسات و دانشگاه ها جزو مهم‌ترین اماکن آموزشی در کشور سوئد هستند.

به عنوان نمونه‌ای از دوره‌های متنوعی که می توان به زبان انگلیسی گذراند، دانشگاه استکهلم برنامه‌های لیسانس را در مطالعات آمریکای لاتین، علوم زمین و تجارت و سیاست بین الملل ارائه می دهد.

این دوره‌های تحصیلی صرفا نمونه‌ای از انواع دوره‌های موجود برای تحصیل در استکهلم به زبان انگلیسی هستند. شما برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های این شهر می توانید رشته‌های دیگری را هم پیدا کنید. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است. 

تحصیل در شهر اومئو سوئد

اومئو یکی از شهر‌های دانشگاهی سوئد است که در شمال شرقی این کشور قرار دارد. در این شهر دو موسسه بسیار مهم قرار دارند که عبارتند از: دانشگاه Umeå و دانشگاه علوم کشاورزی سوئد.

دانشجویان علوم‌پزشکی ممکن است Umeå را یک گزینه جذاب خاص بدانند، زیرا علاوه بر دانشگاه علوم کشاورزی، دانشگاه Umeå نیز دوره‌های مختلفی را در سطح کارشناسی ارشد و کارشناسی به زبان انگلیسی در موضوعات مختلف پزشکی و علمی ارائه می دهد. از این رو می توان گفت که این شهر برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجویان گزینه‌ای مناسب می باشد. 

تحصیل در شهر اوپسالا سوئد

این دانشگاه درست در شمال استکهلم و در شهر اوپسالا قرار دارد. دانشگاه اوپسالا قدیمی‌ترین دانشگاه سوئد است که در سال هزار و چهارصد و هفتاد و هفت تاسیس شده است.

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌ها در جهان می باشد. اگر می خواهید نزدیک به استکهلم و در یک دانشگاه مشهور تحصیل کنید، شهر دانشگاهی اوپسالا بهترین گزینه برای شما می باشد. در این شهر طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد. به عبارتی خبر خوب این است که دانشگاه اوپسالا سوئد هفتصد دوره را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. 

تحصیل در شهر گوتنبرگ سوئد

گوتنبرگ در جنوب غربی سوئد، احساس کاملاً متفاوتی را به همه می دهد. این شهر بندری محل زندگی، تحصیل و کار مهاجران زیادی می باشد. در این شهر دانشگاه گوتنبرگ و موسسه فناوری چالمرز قرار دارد. بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد و لیسانس به زبان انگلیسی در دانشگاه گوتنبرگ ارائه می شود.

شما می توانید حتی خاص‌ترین دوره‌های تحصیلی مثلا تحصیل زبان آفریقایی را در این دانشگاه مشاهده کنید. علاوه بر آن در نیمه راه بین گوتنبرگ و استکهلم، دانشگاه Linköping یکی از بزرگترین دانشگاه ها در این کشور هم قرار دارد. 

تحصیل در شهر گاول سوئد

گاول یک شهر کوچک دانشگاهی در شمال استکهلم است که در آن دانشگاه گاول و کالج گاول قرار دارند. از آنجا که این شهر کوچکتر است، تحصیل در اینجا به دانشجویان بین المللی نگاه صمیمی‌تری به زندگی و فرهنگ سوئدی می دهد.

علاوه بر آن فرصت‌های بیشتری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در این شهر برای دانشجویان وجود دارد. البته برخی دوره‌های لیسانس مثلا لیسانس علوم اجتماعی هم به زبان انگلیسی در این کشور ارائه می شود. 

شرایط زندگی در سوئد برای تحصیل

یکی از نکات مهمی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود شرایط زندگی در سوئد است. این افراد باید هزینه‌های زندگی در سوئد و هزینه های تحصیل در سوئد را در نظر داشته باشند.

برای آن کار می توان حتی با کار دانشجویی در سوئد نیز اقدام نمود یا این که برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد نیز اقدام کرد. شرایط اسکان و زندگی در سوئد هم برای دانشجویان بسیار مهم است. اگر فقط برای مدت کوتاهی (مثلاً یک ترم) در سوئد تحصیل می کنید، تهیه یک اتاق در خوابگاه دانشجویی (خوابگاه ها) احتمالاً ساده‌ترین کار است. بعضی از موسسات و دانشگاه ها نیز خوابگاه‌هایی دارند که مخصوص دانشجویان بین المللی و دانشجویان تبادل می باشد.

از این رو برای زندگی مقرون به صرفه‌تر می توانید در خوابگاه‌ها اسکان داشته باشید. با توجه به این که سوئد به عنوان یکی از گران‌ترین مقاصد سفر به اروپا شناخته شده است و گرچه بسیاری از هزینه‌ها بسیار زیاد است، اما این لزوما به معنای بسیار زیاد بودن هزینه‌های تحصیل نیست. برخی از دانشجویان خارجی حتی می توانند بدون پرداخت شهریه در سوئد تحصیل کنند و اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی سوئد نمایند. همچنین فرصت‌هایی برای بورس تحصیلی از دانشگاه های سوئد و موسسه سوئدی که توسط دولت اداره می شود وجود دارد. 

شرایط زندگی در سوئد برای تحصیل
شرایط زندگی در سوئد برای تحصیل

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

  1. آيا سوئد کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد؟

    بله، سوئد یکی از بهترین کشور‌های اروپایی با شرایط تحصیلی مناسب می باشد.

  2. تحصیل در سوئد چه مزایایی دارد؟

    تحصیل در سوئد همراه با بهترین و معتبر‌ترین مدارک تحصیلی در دانشگاه‌های برتر دنیا می‌باشد. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است.

  3. زبان تحصیل در سوئد چیست؟

    در این کشور زبان تحصیل سوئدی و انگلیسی می باشد.

  4. آيا می توان تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد را انتخاب کرد؟

    بله، برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های بسیاری را به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف ارائه می دهند.

  5. شهر های دانشگاهی در سوئد کدام‌اند؟

    این شهر ها عبارتند از: لوند، استکهلم، اومئو، اوپسالا، گوتنبرگ، لینکوپینگ و گول.

  6. آيا تحصیل به زبان انگلیسی در شهر لوند سوئد امکان پذیر است؟

    بله، لوند یکی از شهر های دانشگاهی سوئد است که تحصیل به زبان انگلیسی در آن امکان‌پذیر می باشد.

  7. تحصیل به زبان انگلیسی در شهر گاول سوئد در کدام دانشگاه امکان‌پذیر است؟

    در این شهر تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه گاول سوئد و کالج گاول امکان پذیر می باشد.

  8. آيا تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در سوئد امکان پذیر است؟

    بله، مقطع کارشناسی هم شامل دوره‌هایی به زبان انگلیسی می‌باشد.

  9. تحصیل به زبان انگلیسی در استکهلم سوئد در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است؟

    این دانشگاه‌ها و موسسات عبارتند از: دانشگاه استکهلم، انستیتوی سلطنتی KTH، انستیتوی کارولینسکا و دانشکده اقتصاد استکهلم.

  10. آيا تحصیل در شهر اوپسالا سوئد به زبان انگلیسی ممکن است؟

    بله، تحصیل در اوپسالا با داشتن یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است.

  11. هزینه تحصیل و زندگی در سوئد چگونه است؟

    ممکن است سوئد به عنوان یکی از کشورهای گران شناخته شود؛ اما می توان هزینه‌ها را به میزان اندکی کاهش داد.

 

اسکرول به بالا