071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در امارات متحده عربی

تحصیل در امارات متحده عربی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امارات متحده عربی در وسط خلیج فارس واقع شده است و از آب و هوای نیمه گرمسیری برخوردار است. دانشگاه های این کشور رتبه و رنکینگ خوبی دارند و به رسمیت در سراسر جهان شناخته شده اند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله سعی کرده اند شما را با شرایط تحصیل در دانشگا های امارات متحده عربی آشنا کنند.

شرایط تحصیل در امارات متحده عربی و اعزام دانشجو

شرایط تحصیل کارشناسی در امارات متحده عربی

برنامه های تحصیلی مقطع لیسانس در موسسات امارات متحده عربی در طیف وسیعی از رشته ها در دسترس هستند و می توان هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت در این رشته ها تحصیل نمود. دوره های تمام وقت به طور معمول سه تا چهار سال طول می کشند.دانشگاه ها به صورت فردی شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند؛ اما برای پذیرش در یک دوره، دانشجویان بین المللی معمولاً به گواهینامه پایان دبیرستان یا معادل آن نیاز دارند.اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بنابراین اگر انگلیسی زبان مادری شما نباشد، باید مهارت خود را از طریق ارائه مدرک بین المللی زبان انگلیسی آیلتس یا تافل ثابت کنید. با وجود این واقعیت که بسیاری از دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، ممکن است نیاز به اثبات تسلط به زبان عربی نیز داشته باشید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در امارات متحده عربی

اکثر برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد در امارات متحده عربی ساختار مشابه با سایر نقاط جهان دارند که شامل کارشناسی ارشد علوم و کارشناسی ارشد هنر می باشد. برای آنکه در این مقطع قبول شوید به یک مدرک لیسانس احتیاج دارید.برنامه ها درسی به صورت تمام وقت تدریس می شوند و یک یا دو سال ادامه دارند. با این حال برخی از دوره ها فرصتی برای تحصیل پاره وقت آنلاین یا مطالعه از راه دور فراهم می نمایند که در این شرایط، تحصیل در این مقطع تا پنج سال نیز به طول می انجامد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در امارات
شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در امارات

رشته های پر آوازه شامل معماری، مدیریت بازرگانی، علوم انسانی، علوم و مهندسی می باشد. همانند انگلیس، بیشتر دوره های کارشناسی ارشد در امارات متحده عربی از شما میخواهند که پایان نامه ارائه دهید.زبان اصلی دوره های آموزش زبان انگلیسی می باشد؛ اگرچه برخی از موسسات ممکن است مهارت زبان عربی را نیز از شما بخواهند .سایر دوره های تحصیلی ارشد و دکترا شامل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگان (MBA) ، MBA اجرایی و دکترا (PhD) می باشد

شرایط تحصیل دکترا در امارات متحده عربی

مانند مقطع کارشناسی ارشد، دکترا در امارات متحده عربی ساختار مشابهی با کشور انگلستان دارد و دانشجویان ملزم به انجام تحقیقات مستقل و ارائه پایان نامه هستند.بسته به رشته تحصیلی شما، برنامه های دکترا به طور معمول سه تا چهار سال طول می کشد. جهت درخواست پذیرش در این برنامه های تحقیق محور باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید. مقطع دکترا معمولاً شامل رشته های بیوتکنولوژی، علوم، اقتصاد، مهندسی و تکنولوژی می باشد.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های امارات متحده عربی

دانشگاه های امارات الزامات و مدارک لازم جهت ارائه درخواست را تعیین می کنند. درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا معمولاً بصورت آنلاین و مستقیماً به دانشگاه مورد علاقه شما ارسال می گردند. کلیه درخواست ها باید قبل از تاریخ شروع دوره تحصیلی، در ماه مه تا ژوئن ارسال شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه های امارات متحده عربی به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • هزینه تقاضانامه
  • گذرنامه
  • گواهی های موفقیت تحصیلی
  • توصیه نامه ها
  • گواهینامه سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی مانند مدرک زبان آیلتس در صورت وجود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای پذیرش، با دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه منتخب خود تماس بگیرید.

الزامات زبان

زبان ملی در کشور امارات، عربی می باشد؛ البته اکثریت مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اگر در یک دوره آموزشی به زبان انگلیسی تحصیل می کنید اما دوست دارید زبان دوم را یاد بگیرید، در هنگام ورود مکان های زیادی وجود دارند که آموزش عربی را ارائه می دهند. همچنین یادگیری این زبان ملی به شما کمک می کند تا در خانه جدید خود بهتر معاشرت و زندگی کنید.هر سه دانشگاه دولتی انتظار دارند که شما به زبان عربی و نیز انگلیسی مهارت داشته باشید در حالی که اکثر موسسات خصوصی برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر عربی یا انگلیسی و یا هر دو زبان مادری شما نیست، قبل از ورود به دوره تحصیلی لازم است نمرات آزمون مهارت را جهت اثبات تسلط خود به زبان های مورد نظر ارائه دهید.

مدارک پذیرش دانشگاه های امارات متحده عربی
مدارک پذیرش دانشگاه های امارات متحده عربی

ارائه درخواست ویزای دانشجویی

برای درخواست ویزای دانشجویی به حمایت مالی از سوی والدین یا بستگان در امارات نیاز دارید. هنگامی که به شما پیشنهاد پذیرش در دانشگاه داده شد، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.برای درخواست ویزا به یک حامی در امارات که می تواند والدین یا بستگان باشد، نیاز دارید. اگر در آنجا هیچ خویشاوندی ندارید، بیشتر دانشگاه ها این کار را برای شما انجام می دهند. با این حال، با موسسه خود تماس بگیرید تا بررسی کنید که آیا آنها این سرویس را به شما ارائه می دهند یا خیر.ویزای دانشجویی فقط برای یک سال اعتبار دارد و باید با ارائه گواهی رسمی اشتغال به تحصیل از سوی دانشگاه خود، سالانه تمدید شود. توجه به این نکته ضروری است که دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور امارات تضمین کننده ویزای دانشجویی شما نیست.

پورتال دولتی امارات متحده عربی خاطر نشان می کند: “دانشگاه ها و دانشکده های معتبر امارات می توانند ویزا را برای دانشجویان خود اعم از دانشجویان بین المللی یا دانشجویانی که قبلاً در امارات متحده عربی ساکن هستند، تضمین کنند. دانشجویان می توانند برای اطلاع از شرایط خاص پذیرش و روند ویزا شرایط و ضوابط ذکر شده در هر دانشگاه یا کالج به سایت خود دانشگاه مراجعه کنند.

شرایط پذیرش و تحصیل در امارات متحده عربی لیسانس و کارشناسی ارشد

مقطع لیسانس یک دوره تحصیلات تکمیلی است که پس از تکمیل 120 واحد به پایان می رسد. دوره لیسانس معمولاً هشت ترم زمان می برد. داوطلبان ضمن گذراندن دروس کارشناسی ، باید دروس عمومی را نیز مطالعه کنند و موضوعی خاص انتخاب نمایند. مدرک لیسانس را در برخی از کشورها baccalaureate نیز می نامند.

برای دریافت مدرک ارشد ، دانشجویان باید تعداد دروس مورد نیاز کارشناسی ارشد را پشت سر بگذرانند. به طور معمول حدود دو سال طول می کشد تا به عنوان دانشجویی تمام وقت این دوره را به اتمام برسانید.از میان طیف گسترده ای از رشته ها از جمله مهندسی، هنر و تجارت انتخاب کنید.

امارات متحده عربی که گاه به سادگی امارات یا AUE خوانده می شود، کشوری عربی در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در خلیج فارس هم مرز با عمان در شرق و عربستان سعودی با جنوب است و همچنین با قطر و ایران مرز دریایی دارد. دبی یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای جهان است. این شهر دارای معماری زیبا ، تجارت های قدرتمند و جاذبه های گردشگری است. این شهر همچنین دارای برخی از معتبرترین دانشگاه ها و دانشکده های منطقه است. دوره کارشناسی ارشد در امارات متحده عربی با روشی مشابه سایر مناطق جهان برگزار می شود و دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد MBA در اکثر موسسات ارائه می گردند. حوزه های معروف تحصیلات تکمیلی در امارات متحده عربی شامل مدیریت بازرگانی، مهندسی، معماری، علوم انسانی و علوم اجتماعی است. طول دوره کارشناسی ارشد در امارات به طور معمول یک یا دو سال برای دانشجویان تمام وقت است. سال تحصیلی در امارات از سپتامبر تا ماه ژوئن می باشد ، که به طور معمول به دو ترم تقسیم می گردد. ترم اول از ماه سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه و ترم دوم از ژانویه یا فوریه تا ژوئن برگزار می شود. همچنین امکان تحصیل پاره وقت در مقطع کارشناسی ارشد که می تواند تا پنج سال ادامه داشته باشد، نیز وجود دارد. بعضی از دوره های شبه پاره وقت می توانند طی حدود یک سال به پایان برسند ، هرچند که این موارد کمتر متداول هستند. هزینه نسبتاً بالای تحصیلات کارشناسی ارشد در امارات متحده عربی می تواند با دریافت کمک هزینه جبران شود. امارات متحده عربی در حال حاضر بورسیه تحصیلی برای مقاطع دکترای بین المللی ارائه نمی دهد. با این حال اکثر دانشگاه های امارات متحده عربی کمک های مالی و بورس های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

کالج ها و دانشگاه های معتبر و برتر امارات متحده عربی

امارات متحده عربی به توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش خود با هدف تبدیل شدن به بهترین ارائه دهنده دوره های تحصیلات تکمیلی جهان در آینده اختصاص یافته است.سیستم آموزش عالی امارات از سیستم آموزشی کشورهایی همچون فرانسه، کانادا، آلمان، روسیه، انگلستان و ایالات متحده تاثیر می گیرد. تعداد موسسات این کشور در حال افزایش است؛ اما در حال حاضر سه دانشگاه با بودجه دولتی و بیش از 50 موسسه خصوصی در آنجا وجود دارد. در واقع امارات متحده عربی محل زندگی برخی از بهترین دانشگاه های منطقه خلیج فارس می باشد .

این سه دانشگاه دولتی شامل موارد زیر است:

  • کالج های عالی فناوری (HCT)، بزرگترین دانشگاه امارات.
  • دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU)، این دانشگاه پرچمدار کشور امارات است که بسیاری از برنامه های معتبر بین المللی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه زاید (ZU)، در سال 1998 به عنوان یک موسسه صرفا مخصوص بانوان تاسیس شد؛ اما اکنون برای مردان نیز آزاد است.

موسسات دولتی تحت نظارت وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی قرار دارند و فقط اتباع امارات را می پذیرند؛ دانشگاه ها و کالج های خصوصی برای همه دانشجویان آزاد است.

معتبرترین دانشگاه های خصوصی عبارتند از:

  • دانشگاه ابوظبی (ADU)
  • دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD)
  • دانشگاه آمریکایی شارجه (AUS)
  • دانشگاه علوم، فناوری و تحقیقات خلیفه (KU)
  • دانشگاه شارجه (UOS)

تعداد فزاینده ای از موسسات بین المللی همچنین دارای دانشگاه ها یا کمپوس هایی در امارات متحده عربی هستند، از جمله دانشگاه های استرالیا، کانادا، انگلیس و ایالات متحده.

هشت موسسه امارات متحده عربی در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS 2019 حضور دارد. این دانشگاه ها شامل موارد زیر است:

  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه آمریکایی در دبی
  • دانشگاه خلیفه
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه زاید

هزینه تحصیل در امارات متحده عربی

مزایای تحصیل در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی در وسط خلیج فارس واقع شده و از هفت امارت ابوظبی، آژمان، فجیره، دبی، راس الخیمه، شارجه و ام القائوین تشکیل شده است. همچنین این کشور از آب و هوای نیمه گرمسیری برخوردار است که از 10 درجه در زمستان تا 50 درجه در تابستان متغیر است.امارات متحده عربی به لطف شهرهای پیشرفته، دانشگاه های درجه یک و امکانات مدرن مقصدی مطلوب جهت تحصیل است. این واقعیت که اکثر مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند و بسیاری از برنامه های آموزش عالی به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند، مزیت بزرگ دیگری محسوب می شود.شهروندان امارات به طور رایگان در دانشگاه های دولتی دوره های تحصیلات تکمیلی را می گذرانند؛ اما دانشجویان بین المللی باید شهریه بپردازند. دانشگاه های امارات خودشان هزینه های خود را تعیین می کنند، بنابراین هزینه ها بسته به دوره، سطح تحصیلات و محل زندگی شما متفاوت است.

هزینه تحصیل در امارات متحده عربی
هزینه تحصیل در امارات متحده عربی

شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی اغلب گران است؛ اما هزینه برنامه ها به میزان قابل توجهی متفاوت است. هزینه ها می توانند هر مبلغی بین 48000 درهم امارات (10331 پوند ) تا 120450 درهم امارات (25926 پوند) باشد.کلیه دوره ها بر اساس تعداد واحدها در ترم ارزیابی می شود. همچنین هزینه هایی اضافی از قبیل هزینه تقاضانامه، اقامت، لوازم جانبی تحصیلی، خورد و خوراک و سفر در نظر گرفته شده است.مجموع مبلغ شهریه برای یک برنامه کارشناسی در دبی بین 37500 تا 70000 درهم امارات متحده عربی در سال است.مبلغ شهریه یک برنامه تحصیلات تکمیلی (دکترا و پست دکترا) در دبی بین 55000 تا 75000 درهم امارات متحده عربی در سال است.

بورسیه تحصیل در امارات متحده عربی

لیست بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در امارات متحده عربی (UAE) برای دانشجویان بین المللی را برای شما آورده ایم.
بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویانی که تمایل دارند در رشته های خاص تحصیل کنند، در نظر گرفته شده است. امارات متحده عربی به عنوان یکی از سریع ترین مراکز آموزشی در حال رشد، دانشجویان از نقاط مختلف جهان را جذب خود کرده است .طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای کمک به تامین هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی برای دانشجویان امارت متحده عربی به سهولت در دسترس است.این بورسیه های تحصیلی تعدادی از دانشجویان را تشویق می کند که در اسرع وقت برای تحصیل در امارات برنامه ریزی کنند. دانشگاه های شناخته شده امارات متحده عربی به همراه دیگر سازمان های آکادمی بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی پر منفعتی را منحصرا به دانشجویان برجسته اعطاء می کنند و برای آنها گزینه های پشتیبانی مالی عالی را برای ادامه تحصیل در امارات و خارج از امارات فراهم می کنند .اتباع امارات متحده اروپا می توانند اطلاعات مفیدی در رابطه با برنامه های متنوع بورسیه تحصیلی که برای دوره های کارشناسی کارشناسی ارشد، دوره های کوتاه مدت و دکترا و همچنین دیگر برنامه های دارای مدرک ارائه می شود، را کسب کنند. لیست بورسیه های تحصیلی زیر را بررسی کنید .

کمک هزینه تحقیقات دکترای بنیاد پژوهشی القاسمی

بنیاد مسعود بن صقر القاسمی، کمک هزینه تحقیقات دکترا برای متقاضیان تمام ملیت ها در داخل امارت متحده عربی یا خارج از امارات را ارائه می کنند. متقاضیان باید دانشجوی فعلی دکترا در یک دانشگاه معتبر که دارای شهرت آکادمی خوبی است، باشند. این بورسیه تحصیلی، تمام هزینه های دانشجویان که مرتبط با تحقیقات آنها در امارات متحده عربی است از جمله هزینه بلیط های برگشت، اقامت برای بیش از 12 ماه، حقوق برای پرداخت هزینه های زندگی و حمایت از تحقیقات را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی ارشد مرکز LSE خاورمیانه در لندن

دانشکده علوم سیاسی و اقتصادی لندن (LSE)، بورسیه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد را برای دانشجویان کشورهای عربی که تمایل دارند در دوره های خاورمیانه تحصیل کنند، ارائه می کند. این بورسیه تحصیلی با اعتبار 30.000 پوند، هزینه های تحصیل به همراه تامین هزینه های زندگی در لندن را پوشش می دهد .

بورسیه تحصیلی ABRAAJ RCA INNOVATION برای دانشجویان امارات متحده عربی

بورسیه تحصیلی ABRAAJ برای تحصیل در سطح کارشناسی ارشد برای مدت دو سال در کالج سلطنتی هنر لندن در دسترس است. هر سال، برای یک دوره پنج ساله، گروهی از پنج پژوهشگر برجسته برای بورسیه تحصیلی انتخاب می شوند .

بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی MIDDLE EAST MERIT

سه بورسیه تحصیلی MIDDLE EAST MERIT به دانشجویان امارات متحده عربی که تحصیل در دوره کارشناسی را از سپتامبر 20154 شروع کرده اند، اعطاء می شود. این بورسیه تحصیلی به ارزش 7.000 پوند برای هر سال تحصیلی برنامه کارشناسی ارائه می شود .

بورسیه تحصیلی دوره فوق دکترا آرتور فالاسکی ICGEB

این بورسیه تحصیلی برای برنامه های تحقیقاتی دوره فوق دکترا در آزمایشگاه های ICGEB در تریسته و مونته روتوندو (ایتالیا)، دهلی نو (هند) و کیپ تاون (آفریقای جنوبی) ارائه می شود. متقاضیان باید دارای مدرک دکترا باشند یا حداقل سه سال سابقه تخصص داشته باشند، اولویت با متقاضیان زیر 35 سال است. ددلاین درخواست در 31 مارس بسته می شود .

بورسیه تحصیلی کمک تحقیقاتی برای دانشجویان دکترا

دانشگاه امارات متحده عربی مفتخر است اعلام کند که بورسیه های تحصیلی خوبی را برای دانشجویان دکترا ارائه می کند. این بورسیه های تحصیلی به صورت رقابتی برای متقاضیانی که در دوره دکترا پذیرفته شده اند و توسط محققان اصلی برای پیوستن به پروژه های تحقیقاتی دانشجویی انتخاب شده اند در دسترس است .

بورسیه تحصیلی کمک تحقیقاتی برای دوره تحصیلات تکمیلی برای اتباع امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU) مفتخر است اعلام کند که بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای اتباع اماراتی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می کند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU)

دانشگاه امارات متحده عربی بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین الملل و دانشجویان اماراتی ارائه می دهد. این بورسیه های تحصیلی UAEU برای افرادی که می خواهند در برنامه های تحصیلات تکمیلی در امارات و خارج از امارات تحصیل کنند، ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی IRENA دولت امارات

در تلاش برای ترقی استعدادهای آکادمی و حمایت بالا از دولت امارات متحده عربی، IRENA بیش از 20 بورسیه تحصیلی به موسسه علوم و فناوری MASDAR در ابوظبی اعطاء می کند.

بورسیه تحصیلی موسسه مصدر برای دانشجویان بین الملل

موسسه مصدر بورسیه های تحصیلی برای متقاضیان بین الملل ارائه می دهد. این بورسیه های تحصیلی برای متقاضیانی که می خواهند در دوره کارشناسی ارشد و دکترا در موسسه مصدر در امارات متحده عربی تحصیل کنند، ارائه می شود.

بورسیه های تحصیلی کامل موسسه مصدر برای تحصیلات تکمیلی در امارات متحده عربی

در حال حاضر درخواست برای بورسیه های تحصیلی کامل موسسه مصدر برای تحصیلات تکمیلی پذیرفته شده است. تمام درخواست ها باید قبل از مهلت مقرر برنامه ارسال شود. برای جلوگیری از رد صلاحیت، تمام معیارها باید برآورده شود .

بورسیه تحصیلی BUHOOTH برای برنامه کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه خلیفه امارات متحده عربی

بورسیه تحصیلی BUHOOTH برای اتباع امارات متحده عربی در دانشگاه خلیفه ارائه می شود. این بورسیه تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است .

بورسیه تحصیلی برای تحقیقات دوره تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین الملل دوره دکترا در امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی بورسیه های تحصیلی برای تحقیقات دوره تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین الملل دوره دکترا ارائه می دهد. بورسیه های تحصیلی بسته کاملی از مزایا را ارائه می کنند که شامل تمام هزینه های تحصیل، حقوق ماهانه، مسکن و کمک هزینه مسکن، بیمه سلامت و حمایت از تحقیقات می شود .

سیستم آموزشی کشور امارات متحده عربی مطابق با کشور های اروپایی و ایالت متحده است. به همین علت هرساله متقاضیان زیادی را جذب خود کرده است. برای دریافت اقامت و ویزای این کشور می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در امارات متحده عربی

1- آیا امارات متحده عربی مکان مناسبی برای تحصیل است؟

امارات متحده عربی در واقع مکانی امن و صلح آمیز برای تحصیل است. دانشجویان احتمالاً بومیان را افرادی خون گرم و صمیمانه می دانند.

2- چگونه می توانم در امارات متحده عربی تحصیل کنم؟

می توانید به عنوان یک دانشجوی کارشناسی بین المللی در دانشگاه های امارات به صورت زیر اقدام کنید:

  • دوره های تحقیقاتی و موسسات بالقوه را انتخاب کنید.
  • الزامات و ددلاین های ورودی را بررسی کنید.
  • درخواست خود را ارسال کنید
  • برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
  • هزینه تحصیل را پرداخت نمایید.

3- آیا دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در امارات کار کنند؟

دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی نمی توانند در امارات متحده عربی کار کنید.

4- چگونه می توانم برای دریافت ویزای تحصیلی امارات متحده اقدام نمایم؟

در ابتدا باید نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های امارات متحده دریافت کرده و سپس با عکس و مدارک هویتی خود برای دریافت ویزای تحصیلی امارات متحده به سفارت مراجعه نمایید.

5- آیا برای تحصیل در دانشگاه های امارات متحده مدرک زبان انگلیسی اجباری است؟

بله، برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان امارات متحده حتما باید مدرک زبان انگلیسی بین المللی آیلتس یا تافل را ارائه دهید.

6- آیا برای تحصیل در امارات متحده نیاز به ارائه مدرک زبان عربی داریم؟

برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان امارات متحده عربی نیازی به ارائه مدرک زبان عربی ندارید؛ اما شاید نیاز پیدا کنید که اثبات کنید به زبان عربی تسلط دارید.

7- سیستم اموزشی در دبی چگونه است؟

سیستم آموزشی در دبی با سیستم اموزشی کشور های اروپایی مطابقت دارد و مورد تایید این کشور ها است.

8- مدارک مورد نیاز برای تحصیل در امارات متحده عربی چیست؟

برای تحصیل در دانشگاه های امارات متحده عربی باید مدارک تحصیلی، مدارک هویتی، گواهی عدم سوء سابقه، گواهی سلامت جسمی و روحی و مدرک زبان بین المللی را ارائه دهید.

9- دوره دندانپزیکی و پزشکی در دبی چقدر طول می کشد؟

طول دوره پزشکی در امارات متحده عربی 6 سال و دندانپزشکی 6 سال است.

10- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های امارات متحده عربی چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی امارات متحده عربی بالای 20 هزار دلار آمریکا است.

11- دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در امارات متحده عربی کدامند؟

متاسفانه امسال هیچ یک از دانشگاه های امارات متحده عربی مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار نگرفته است.

اسکرول به بالا