071-91009294  | 021-88724227  |

برترین بورسیه های تحصیلی سال 2023

برترین بورسیه های تحصیلی سال ۲۰۲۰

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای اقدام به تحصیل در کشور های مختلف لازم است تا دانشجویان شرایط مختلفی را مهیا نمایند. پس از بررسی روند پذیرش تحصیلی و شناخت دانشگاه ها لازم است تا در زمینه اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود. دقت داشته باشید که برای تحصیل می بایست هزینه های تحصیلی را نیز در نظر داشته باشید. بررسی هزینه های تحصیل و شهریه های تحصیلی باعث می شود تا بتوانید برای مهاجرت تحصیلی خود تصمیم درستی بگیرید. برای به راه انداختن هزینه های تحصیلی علاوه بر هزینه کرد شخصی می توان به راه های دیگری هم اقدام نمود. به طور مثال می توانید برای کار در زمان تحصیل اقدام نمایید. البته یکی از بهترین راه ها اخذ بورسیه تحصیلی است. در این مقاله نیز ما قصد داریم در ارتباط با برترین بورسیه های تحصیلی سال ۲۰۲۰ صحبت کنیم.

مهاجرت به کشور های مختلف از روش های بسیار زیادی برخوردار است. به طور مثال می توانید برای مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری و روش های دیگری اقدام نمایید. جزئیات هر روش مهاجرتی و نوع مهاجرت به کشور های مختلف با هم متفاوت هستند. به طور مثال مهاجرت تحصیلی به آلمان و اعزام دانشجو به آلمان دارای شرایط متفاوتی نسبت به مهارجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به ژاپن می باشد. البته برای شرایط کاری و سرمایه گذاری هم به این صورت می باشد. در نهایت این که برای بررسی روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شیراز و تهران می باشد.

برترین بورسیه های تحصیلی سال 2023

همان طور که گفتیم یکی از راه های مهاجرتی به کشور های مختلف، مهاجرت تحصیلی می باشد. برای مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف لازم است تا نکات بسیار زیادی را رعایت نمایید. یکی از مواردی که در زمینه روند مهاجرت تحصیلی تاثیر گذار است، هزینه های تحصیلی می باشد. هزینه های تحصیلی به ازای تحصیل در کشور های مختلف متفاوت می باشد. در واقع برای تحصیل در آلمان یا تحصیل در فرانسه هزینه های تحصیلی متفاوتی خواهد داشت.

البته شما برای مهاجرت می توانید از روش هایی مانند کار در آلمان یا هر کشور دیگری اقدام نمایید یا اقدام به سرمایه گذاری مثلا سرمایه گذاری در آمریکا کنید. اما همان طور که گفتیم هزینه های تحصیل و پرداخت شهریه تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو شما می توانید برای برای پرداخت هزینه های خود اقدامات متفاوتی را صورت دهید. به طور مثال شما می توانید برای کار در زمان تحصیل اقدام نمایید.

البته می توان اقدامات دیگری نیز در این زمینه انجام داد. به طور مثال شما می توانید برای اخذ بورسیه های تحصیلی اقدام نمایید. بورسیه های تحصیلی نیز تنوع مختلفی دارند و در انواع گوناگون در کشور های مختلف ارائه می شوند. در واقع بورس تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور به طور گسترده ای از منابع مختلف در دسترس است. هر ساله هزاران دلار بورسیه صرفاً به این دلیل که هیچ کس متقاضی این بورسیه ها نیست از بین می رود.

از این رو اطلاع از بورسیه های مختلف می تواند شما را در مسیر موفقیت با حمایت بسیار بالایی پیش ببرد. بورسیه ممکن است هزینه های تحصیل شما در خارج از کشور را به طور کامل پوشش ندهد ، اما به کاهش هزینه های شما کمک می کند و باعث می شود تحصیلات شما در خارج از کشور مقرون به صرفه باشد. ما لیستی از برخی بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهیم اما به دلیل به روز رسانی قبل از اقدام به تحصیل باید در زمینه اطلاع از بورسیه ها اقدام نمایید. 

بورسیه تحصیلی بین المللی بنیامین گیلمن

بورس تحصیلی بنیامین A. گیلمن که توسط انستیتوی آموزش بین الملل و با حمایت وزارت امور خارجه ایالات متحده ارائه شده است ، برای کمک به دانشجویان در خارج از کشور ارائه می شود. هر بورس تحصیلی تا پنج هزار دلار اسن و به طور کلی از هر چهار دانشجو یک نفر به عنوان دریافت کننده بورسیه تحصیلی در هر چرخه درخواست انتخاب می شود. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دوره کارشناسی ارائه می شود و دانشجویان باید کمک هزینه مالی فدرال را نیز دریافت نمایند. 

بورسیه تحصیلی بین المللی بنیامین گیلمن
بورسیه تحصیلی بین المللی بنیامین گیلمن

 

بورسیه تحصیلی CLS

اگر یادگیری یک زبان خارجی در لیست شما است ، برنامه Critical Language Scholarships (CLS) ممکن است برای شما مناسب باشد. دولت ایالات متحده هر ساله دوره های زبان خارجی مورد علاقه دانشجویان و دانش آموزان را لیست می کند. این دوره ها عموما دوره هایی هستند که برای تحصیل دانشجویان و دانش آموزان در اولویت قرار دارند. بورس تحصیلی برای برنامه هایی اعمال می شود که به شما امکان می دهد روی این برنامه ها تمرکز کنید.

به طور مثال می توانید این بورسیه تحصیلی را برای دوره های زبان روسی، گره ای، هندی، بنگلادی و غیره دریافت نمایید. این بورسیه تحصیلی برای همه دانش آموزان و دانشجویان است و مبلغ بورسیه به ازای هر دوره و فرد متفاوت می باشد. البته این بورسیه تحصیلی برای افرادی است که شهروند ایالات متحده می باشند. 

بورسیه تحصیلی Boren

جوایز Boren بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی دو هزار و پانصد تا بیست هزار دلاری است که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته های مختلف و حتی برای آموزش زبان های مختلف هم ارائه می شود. این برنامه ها شامل برنامه های زبان چینی ، سواحیلی ، پرتغالی و عربی ، دوره های تابستانی STEM و موضوعات بین المللی مانند علوم پایه و علوم غذایی می باشند.

البته دقت داشته باشید که درخواست های مورد نیاز برای سال دو هزار و بیست میلادی به پایان رسیده است و شما می بایست در صورت تمایل به درخواست برای این بورسیه برای سال دو هزار و بیست و یک میلادی اقدام نمایید. برای دریافت این مدل بورسیه تحصیلی لازم است تا در یک موسسه آموزشی و دانشگاه ثبت نام کرده باشید. آخرین مهلت برای دریافت بورسیه تحصیلی کامل تا ماه فوریه و آخرین مهلت برای دریافت کمک هزینه تحصیلی تا ماه ژانویه می باشد. پس برای دریافت این بورسیه های تحصیلی با شرایط مناسب،‌فرصت را از دست ندهید. 

بورسیه های تحصیلی Rotary Foundation & Club

بنیاد Rotary و کلوپ های منطقه ای فرصت های مختلف بورس تحصیلی را برای دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور و حتی برای دانشجویان بومی فراهم می کنند. این موارد شامل بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دبیرستان ، کارشناسی و کارشناسی ارشد است و میزان و صلاحیت آن ها در هر باشگاه متفاوت است. برای صلاحیت لزوماً نیازی به عضویت Rotary ندارید. میزان و مبلغ بورسیه تحصیلی ارائه شده عموما مقادیر متفاوتی دارد. دقت داشته بشید با توجه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی متفاوت می باشد. 

برنامه بورسیه تحصیلی Tortuga

بخشی از مأموریت کوله پشتی Tortuga “کمک به مردم در سفر های آن ها می باشد. از این رو این مجموعه بخشی از درآمد حود را به بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور اختصاص می دهد. در صورت پذیرش در این بورسیه تحصیلی شما شرایط خاصی برای سفر های خود نیز دریافت می نمایید.

این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارائه می شود و میزان آن هزار دلار می باشد. برای دریافت این بورسیه تحیصیلی باید در یک موسسه آموزشی ثبت نام کرده باشید. آخرین مهلت درخواست برای بورسیه تحصلی Tortuga از پانزدهم آوریل تا پانزدهم نوامبر می باشد. 

بورس تحصیلی بنیاد چرچیل

یکی دیگر از انواع بورسیه های تحصیلی مهم که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، بورس تحصیلی بنیاد چرچیل می باشد. اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد در علوم ، ریاضیات یا مهندسی ادامه تحصیل دهید ، بورس تحصیلی بنیاد چرچیل را در نظر بگیرید. بورس تحصیلی هزینه های تحصیلی را به مدت نه ، ده یا دوازده ماه بسته به برنامه دانشگاهی پوشش می دهد. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

میزان هزینه این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان شصت هزار دلار می باشد و دانشجو باید در یکی از دوره های تحصیلات تکمیلی در یک دانشگاه ثبت نام کرده باشد. البته برای استفاده از این بورسیه تحصیلی دانشگاه باید بوس بنیاد چرچیل را پذیرش کرده باشد. آخرین مهلت برای ثبت نام در این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر می باشد. 

بورسیه تحصیلی جهانی MPOWER

یکی از انواع بورسیه های تحصیلی که در سطح جهانی ارائه می شود، بورسیه تحصیلی MPOWER می باشد. میزان هزینه ای که برای این بورسیه تحصیلی پرداخت می شود ما بین سه هزار تا پنج هزار دلار می باشد. بورسیه های تحصیلی سه هزار دلاری به هر دانشجو با هر شرایط تحصیلی از هر منطقه جغرافیایی آفریقا ، آمریکای لاتین / کارائیب ، هند و آسیا (بدون هند) ارائه می شود. پس از اعطای بورس تحصیلی، مبلغ مستقیماً به دانشگاه یا کالج برنامه پرداخت می شود.

این بورسیه تحصیی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد. برای اخذ این بورسیه تحصیلی باید دانشجوی بین المللی پذیرفته شده یا در حال حاضر در یک برنامه تمام وقت در یک مدرسه ایالات متحده یا کانادا تحصیل کند. مهلت درخواست برای دریافت این بورسیه تحصیلی تا تاریخ پانزدهم آوریل می باشد. این بورسیه تحصیلی شرایط مناسبی برای دانشجویان دارد. 

بورسیه های تحصیلی AIFS 

برخی از بورس های تحصیلی در خارج از کشور شما را ملزم به شرکت در یک برنامه خاص تحصیلی می کند. یکی از این مدل بورسیه های تحصیلی، بورسیه AIFS می باشد. مجموعه AIFS ، یک ارائه دهنده تحصیل در خارج از کشور است که به انواع دانشجویان و دانشگاه ها سهمیه بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بسته به برنامه تحصیلی و شرایط دانشجو، بورسیه های تحصیلی بین دویست تا هزار دلار متغیر می باشند. این بورسیه های تحصیلی عموما برای دانشجویان دوره کارشناسی ارائه می شود. زمان درخواست برای این بورسیه تحصیلی متفاوت می باشد از این رو باید بررسی های مداومی صورت دهید. 

بورس های تحصیلی CAPA

مجموعه CAPA ، یکی دیگر از ارائه دهندگان تحصیل در خارج از کشور ، تعداد زیادی از فرصت های مالی را برای دانشجویان ثبت نام شده در برنامه های خود فراهم می کند. این بورسیه های تحصیلی مبتنی بر نیاز دانشجو کمک هزینه های مختلفی خواهد داشت و حتی کمک هزینه تحصیل مجدد در خارج از کشور را برای دانشجویان فراهم می آورد. بورسیه های تحصیلی این مجموعه برای دانشجویان دوران کارشناسی است و میزان هزینه آن ها متفاوت می باشد. برای دریافت این بورسیه باید در برنامه های CAPA شرکت کرده باشید. 

بورسیه های تحصیلی CEA

مجموعه CEA که ارائه دهنده فرصت های مختلف تحصیلی در خارج از کشور است، فرصت هایی را برای دریافت انواع بورسیه های تحصیلی فراهم می آورد. در این راستا برای این مدل بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی ، نیاز و تنوع در دسترس است. بورسیه های تصحیلی ارائه شده توسط CEA برای دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد و میزان هزینه ای که از این بایت پرداخت می شود، برای افراد مختلف متفاوت است.

در واقع مبلغ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان به شرایط آن ها بستگی دارد. برای استفاده از این بورسیه تحصیلی باید در برنانه CEA شرکت کرده باشید. مهلت ثبت نام برای این برنامه تحصیلی دهم آوریل، دهم می و پانزدهم نوامبر می باشد. 

بورسیه های تحصیلی CEA
بورسیه های تحصیلی CEA

سوالات متداول در ارتباط با برترین بورسیه های تحصیلی سال 2023

  1. آیا تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور شرایط مناسبی دارد؟

    بله تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور برای دانشجویان همراه با مزایای بسیار زیادی است.

  2. چه روش هایی برای پرداخت هزینه های تحصیل وجود دارد؟

    برای پرداخت هزینه های تحصیل می توان به هزینه شخصی، کار در زمان تحصیل و بورسیه تحصیلی اشاره نمود.

  3. آيا شرایط بورسیه های تحصیلی در هر کشور یکسان است؟

    خیر بورسیه های تحصیلی در هر کشور و هر دانشگاهی شرایط متفاوتی دارند.

  4. برترین بورسیه های تحصیلی سال 2023 میلادی کدامند؟

    این بورسیه ها عبارتند از: بورسیه تحصیلی بین المللی بنیامن گیلمن، بورسیه تحصیلی CLS، بورسیه تحصیلی Boren، بورس تحصیلی بنیاد چرچیل،‌ بورسیه های تحصلی AIFS و غیره. 

  5. دریافت بورسیه تحصیلی بین المللی بنیامن گیلمن چه شرایطی دارد؟

    بورسیه گیلمن برای دانشجویان دوره کارشناسی ارائه می شود و دانشجویان باید کمک هزینه مالی فدرال را نیز دریافت نمایند. 

  6. آیا مبلغ بورسیه تحصیلی CLS  برای همه دانشجویان یکسان است؟

    خیر این مبلغ برای دانشجویان با شرایط مختلف متفاوت است.

  7. بورسیه تحصیلی Boren برای دانشجویان چه مقاطعی ارايه می شود؟

    این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

  8. مبلغ کمک های بورس تحصیلی بنیاد چرچیل چقدر است؟میزان هزینه این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان شصت هزار دلار می باشد.
  9. مبلغ برنامه بورسیه تحصیلی Tortuga برای دانشجویان چقدر است؟

    مبلغ این بورسیه هزار دلار می باشد. 

  10. برنامه بورسیه تحصیلی Tortuga برای دانشجویان چه مقاطعی می باشد؟

    این بورسیه برای دانشجویان دوره های کارشناسی است. 

  11. مبلغ بورسیه های تحصیلی AIFS چه میزانی است؟

    مبلغ این بورسیه های تحصیلی بین دویست تا هزار دلار متغیر می باشند.

اسکرول به بالا