071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

خرید ملک در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

خرید آپارتمان در کانادا رویای بسیاری از افراد است. در جواب این سوال که آیا خارجی ها می توانند در کانادا آپارتمان خریداری کنند یا خیر؟ باید گفت که بازار املاک و مستغلات کانادا برای هر فردی که در خارج از مرزهای این کشور زندگی می کند( چه شهروندان کانادایی و چه غیر کانادایی) به طور یکسان در دسترس است. در دهه های اخیر دولت این کشور از خریداران غیر کانادایی برای سرمایه گذاری در بخش املاک استقبال می کند.

 بهترین نکته در خصوص خرید ملک در کانادا این است که خریداران غیر کانادایی همان حقوق مالکیت کانادایی ها را دریافت می کنند. این قانون شامل افرادی که قبلا در کانادا زندگی کرده اند، سرمایه گذاران و افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند، می شود. علاوه بر این، هیچ محدودیتی در خصوص نوع و متراژ آپارتمان و ملک برای خریداری در کانادا توسط افراد غیر مقیم وجود ندارد.

ویزاهای اخذ شده

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن آپارتمان و ملک در کانادا هیچ امتیاز مثبتی برای مهاجرت به کانادا محسوب نمی شود و اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست. افرادی که در کانادا ملکی را خریداری می کنند همانند دیگر افراد می بایست پروسه و فرایند مهاجرت را طی کنند. در گذشته، کانادا برنامه مهاجرتی داشت که افراد می توانستند از طریق سرمایه گذاری های بسیار بزرگ و بدون بهره اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. اما این قانون از سال 2014 به حالت تعلیق درآمده و تنها استان کبک برنامه مهاجرتی مشابه را ارائه می دهد.

برای خرید آپارتمان در کانادا باید نکاتی را در نظر بگیرید. یکی از این مسائل مالیات بر ملک خریداری شده است.

مالیات بر آپارتمان

 علاوه بر این در برخی از استان های کانادا مالیات اضافی برای خریداران غیرکانادایی در نظر گرفته شده است. این مالیات ها در برخی از استان ها تا 15 درصد از قیمت ملک در کانادا را شامل می شود. افراد غیر مقیم که با هدف اجاره آپارتمان ملکی را خریداری می کنند، می بایست 25 درصد مالیات بر درآمد اجاره پرداخت کنند.

یکی دیگر از نکات در خصوص خریداری آپارتمان در کانادا دریافت وام های مسکن از بانک است. شرایط دریافت وام برای غیر کانادایی ها نسبت به شهروندان این کشور کمی سختگیرانه تر است. متقاضیان می بایست برای اثبات اعتبار خود به عنوان وام گیرنده، مدارک زیادی از جمله صورتحساب های بانکی ارائه کنند. خریداران می بایست حداقل 35% از هزینه خرید ملک را پرداخت کنند و سپس برای وام مسکن درخواست دهند. به منظور دریافت وام مسکن، متقاضیان باید حساب بانکی در یکی از بانکهای کانادا افتتاح کنند. خوشبختانه موارد دیگر همچون قوانین نرخ سود وام و مالیات بر دارایی برای غیر کانادایی ها مشابه شهروندان این کشور است.

با توجه به اینکه خریداران می بایست اسناد و مدارک مربوط به آپارتمان را امضا کنند و همچنین برای دریافت وام حساب بانکی افتتاح کنند، آنها باید حداقل دو بار به کانادا سفر کنند. برای امضای اسناد نمی توان وکالتی را از راه دور به خریداران مسکن قرار داد. یکی دیگر از نکات خرید آپارتمان در کانادا مالیات بر املاک بدون سکنه است. اگر آپارتمانی را در این کشور خریداری کنید و برای مدت زمان طولانی خالی باشد، ممکن است شامل مالیات بر خانه خالی باشد. این مالیات ها ممکن است هم در سطح فدرال و هم در سطح منطقه ای اعمال شود که مبلغ بسیار زیادی می شود.  

خرید ملک تجاری در کانادا

محدودیت بسیار کمی برای نوع ملکی که افراد غیر مقیم می توانند خریداری کنند وجود دارد. ملک تجاری یکی از بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری در کانادا است. با توجه به اینکه خرید ملک های تجاری در کانادا پرهزینه هستند، افراد می بایست دقت لازم را در مراحل مختلف خرید ملک داشته باشند، تا اطمینان حاصل کنند که ملک تجاری خوب با قیمت مناسب خریداری کرده اند. هر چند که خرید ملک تجاری توسط غیر کانادایی ها قانونی است، اما الزاماتی وجود دارد که شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی کمی پیچیده می کند.

هزینه و بازده اقتصادی ملک تجاری بسته به نوع و محل ملک متفاوت است. اکثر افراد ترجیح می دهند واحدهای اداری، مغازه و فضاهای خرده فروشی، انبار و کارگاه خریداری کنند. همه این املاک تجاری دارای مزایا و معایبی هستند، متقاضیان می بایست بر اساس اهدافی که برای خود مشخص کرده اند، ملکی را انتخاب کنند. علاوه بر این، می توانید ملکهای تجاری در مناطق و استان های مختلف را بررسی کنید. به طور مثال شهرهای تورنتو و ونکوور با توجه به اینکه تعداد زیادی مهاجر را در خود جای داده اند، تقاضا برای خرید دفاتر و مغازه ها در این شهرها در حال افزایش است.

زمانی که می خواهید ملک تجاری در کانادا خریداری کنید می بایست هزینه های پیش پرداخت اولیه، هزینه های بهسازی یا نوسازی و هرگونه هزینه برای تغییر ملک را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه املاک تجاری اکثرا مستاجر دارند، نوسازی ملک مورد نیاز است. علاوه بر این، می بایست هدف خود را از خرید ملک تجاری تعیین کنید. بعضی از افراد به امید اینکه ارزش ملک افزایش پیدا کند آن را خریداری می کنند، برخی دیگر قصد بازسازی ملک و فروش مجدد آن را دارند و درصدی از سرمایه گذاران قصد دارند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. زمانی که هدف و بودجه خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده که جستجو برای خرید ملک تجاری را شروع کنید. شما می توانید به صورت آنلاین یا از طریق نماینده ای ملکهای تجاری را پیدا کنید. وکلای موسسه مهاجرتی میرداماد با آشنایی کامل به تمام مراحل خرید ملک های مختلف اعم از تجاری و مسکونی و قوانین سرمایه گذاری در این کشور، شما را در تمام مراحل خرید ملک در کانادا همیاری می کنند.

قیمت زمین در کانادا

کانادا بعد از روسیه دومین کشور پهناور جهان است که تقریبا دو پنجم آمریکای شمالی را در برگرفته است. این کشور با مساحت حدود 9.985 کیلومتر مربع حدود 38 میلیون جمعیت دارد. علی رغم وسعت زیاد کانادا، این کشور یکی از کم جمعیت ترین کشورهای جهان است. قیمت زمین در کانادا در هر منطقه و استان متفاوت است. در ادامه قیمت زمین در استان های مختلف کانادا ارائه شده است:

اسامی استان ها

قیمت ( قیمت هر 4047 متر مربع معادل جریب فرنگی)

نیوفاندلند و لابرادور

6.000 دلار

جزیره پرنس ادوارد

4.500 دلار

نوا اسکوشیا

2.700 دلار

نیو برانزویک

3000 دلار

کبک

8.000 دلار

انتاریو

14.000 دلار

مانیتوبا

2.500 دلار

ساسکاچوان

2000 دلار

آلبرتا

3.500 دلار

بریتیش کلمبیا

7.500 دلار

خرید مزرعه در کانادا

 صنعت کشاورزی و دامداری بخش اعظمی از درآمد تولید ناخالص ملی کانادا را تشکیل می دهند. این صنعت در کانادا هر ساله در حال رشد بوده و کانادا را در میان ده کشور برتر جهان در صنعت کشاورزی و دامداری قرار داده است. اکثر مزارع کانادا در استان های آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا ، کبک و انتاریو قرار دارند. 85 درصد از محصولات مزرعه در چهار استان غربی این کشور تولید می شود. آلبرتا دارای بزرگترین مزارع دامداری در سراسر کانادا است و نیمی از محصولات گوشتی این کشور را تامین می کند.

همچنین، استان های انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و مانیتوبا دارای بزرگترین مزارع مرغ در کانادا هستند. علاوه بر این 33 درصد مزارع پرورش اسب در استان آلبرتا قرار دارد و استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان در رتبه های بعدی پرورش اسب در کانادا هستند. بیش از 100 مزرعه قارچ در کانادا وجود دارد که کانادا را به یکی از برترین تولید کنندگان قارچ در جهان تبدیل کرده است. استان انتاریو و بریتیش کلمبیا دارای بزرگترین مزارع قارچ در کانادا هستند. 50 درصد از مزارع قارچ کانادا در انتاریو قرار دارند. بریتیش کلمبیا پس از انتاریو دومین استان تولید کننده قارچ در کانادا است. 52 درصد از مزارع پرورش قارچ در استان انتاریو، 39 درصد در استان بریتیش کلمبیا و 8 درصد در سایر استان ها قرار دارد.

زمانی که به عنوان یک خارجی قصد خرید مزرعه در کانادا را دارید، می بایست از ارائه پیشنهاد حتما با مشاوران حقوقی خود مشورت کنید. در برخی از استان های کانادا محدودیت خاصی برای خرید مزرعه برای خارجی ها اعمال می شود. الزامات شدیدی در خصوص متراژ مزارع برای افراد غیر مقیم کانادا در نظر گرفته می شود، در حالیکه شهروندان کانادایی بدون هیچ محدودیتی می توانند زمین های کشاورزی را خریداری کنند. در جدول زیر محدودیت های خرید مزارع در استان های مختلف کانادا برای غیر کانادایی ها ارائه شده است:

استان ها

قوانین و سیاست های استانی برای خرید مزرعه

بریتیش کلمبیا

هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی اعمال نمی شود. قوانین مربوط به اراضی توسط کمیسیون اراضی کشاورزی تنظیم می شود.

آلبرتا

مشروط به الزامات خاصی افراد غیر مقیم می توانند تا 20 هکتار مزرعه خریداری کنند.

ساسکاچوان

افراد غیر مقیم تا 10 هکتار مزرعه می توانند خریداری کنند. شرکتهای کشاورزی که تحت مالکیت خارجی ها قرار دارند اما توسط کانادایی ها اداره می شود تا 320 هکتار مزرعه حق مالکیت دارند.

مانیتوبا

افراد غیر مقیم تا 40 هکتار زمین می توانند خریداری کنند.

انتاریو

هیچ محدودیتی برای خرید مزرعه توسط خارجی ها وجود ندارد.

کبک

افراد غیر مقیم می توانند مجوز خرید 4 هکتار مزرعه از کمیسیون حفاظت از منابع کشاورزی کبک دریافت کنند.

شرایط خرید خانه در کانادا

کانادا دارای جامعه مهاجرپذیر پر رونقی است. اگر به دنبال یک مکان تازه برای زندگی هستید، کانادا مکان فوق العاده برای شروع است. این کشور برای خارجی هایی که به دنبال خرید خانه هستند، سیاست های کاملا آزادانه ای را اتخاذ کرده است و افراد غیر مقیم از حقوق یکسانی با شهروندان کانادایی برخوردار هستند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخی از استان ها از دستورالعمل های خاصی برای خرید خانه توسط خارجی ها پیروی می کنند.

خرید خانه در کانادا اکثرا از طریق مشاور املاک انجام می شود. بهتر است قبل از صحبت با مشاور املاک مطمئن شوید که چه ملکی می خواهید، در مورد وام مسکن تحقیق کنید و با یک کارگزار وام مسکن صحبت کنید. به طور کلی، توصیه می شود که از یک وکیل برای کارهای رایج خرید خانه در کانادا استفاده کنید. آنها می توانند برای جستجوی ملک، بررسی مدارک، انتقال وجوه، دریافت وام مسکن به شما کمک کنند. علاوه بر این، مراجعه به وکیل نه تنها در وقت و هزینه ها صرفه جویی می کند، بلکه از خطرات احتمالی کلاهبرداری جلوگیری می کند.

خرید خانه در کانادا با وام

به عنوان یک فرد غیر مقیم می توانید 35 درصد از هزینه ملک را پرداخت کنید و برای 65 درصد دیگر هزینه ها وام مسکن دریافت کنید. به این نکته توجه کنید که هیچ بانک خارجی مجاز به ثبت نام برای وام مسکن کانادا نیست و شما تنها می توانید از طریق بانکهای کانادایی درخواست خود را ارائه دهید. معمولا بانکهای کانادایی از افراد غیر مقیم می خواهند که مدارک بیشتری را برای دریافت وام ارائه کنند.

کارگزار وام مسکن

 شما می توانید انواع وام های مسکن را بررسی کرده و موردی را انتخاب کنید که متناسب با وضعیت شماست. علاوه بر این نرخ های سود وام مسکن و بازپرداخت آنها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان یک فرد غیر مقیم توجه کنید که کارگزاری را انتخاب کنید که وام مسکن برای خارجی ها را ارائه دهد. به طور کلی هزینه های خرید خانه شامل موارد زیر می شود:

  • قیمت ملک
  • مالیات نقل و انتقال ملک ( این هزینه در هر استان متفاوت است)
  • کارمزدهای ارزیابی ملک توسط بانک
  • هزینه های بازرسی خانه
  • بیمه خانه
  • هزینه های حقوقی
  • مالیات کالا و خدمات (GST) یا مالیات فروش هماهنگ ( HST) برای خانه های نوساز
  • پرداخت مالیات اضافه ( برای زندگی در مناطق خاص)
  • هزینه های مربوط به ارسال وجوه به کانادا

نکاتی در مورد خرید خانه در کانادا

در سالهای اخیر افراد زیادی خواستار خرید خانه در کانادا، یکی از بهترین کشورهای جهان هستند. هرچند که کانادا امکان خرید خانه توسط افراد غیر مقیم را امکان پذیر کرده است، اما دستورالعمل های خاصی برای خرید خانه توسط خارجی ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  • اگر قصد دارید شش ماه یا کمتر در کانادا اقامت کنید به عنوان غیر مقیم شناخته می شوید. در صورتی که می خواهید بیش از شش ماه در کانادا بمانید می بایست برای مهاجرت اقدام کنید.
  • حتما با یک وکیل در خصوص الزامات، شرایط و مدارک مورد نیاز برای بانک و مشاور املاک مشورت کنید.
  • مالیات های مختلف که شامل ملک مربوطه می شود را بررسی کنید.
  • ملک خریداری شده را برای خطرات احتمالی همچون سرقت، آتش سوزی و رویدادهای پیش بینی نشده که ممکن است به اموال و وسایل شما آسیب برساند بیمه کنید

استفاده از مشاور املاک برای خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا بدون مراجعه به مشاور املاک امکان پذیر است و بسیاری از افراد هر ساله به صورت مستقل خانه های خود را به فروش می رسانند. با این حال، مشاوران املاک در کانادا خدمات و مزایایی را به فروشنده و خریدار ارائه می دهند که هزینه های خرید ملک را کاهش می دهد. البته با توجه به اینکه مشاوران کاملا به بازار املاک و مستغلات کانادا آشنایی دارند، به افراد توصیه می شود برای خرید خانه در این کشور به مشاوران املاک مراجعه کنند. آنها به تعداد زیادی ملک دسترسی دارند که این باعث صرفه جویی در زمان برای پیدا کردن خانه می شود. علاوه بر این آنها به مواردی دسترسی دارند که در سایت خرید خانه در کانادا وجود ندارد.

بخش دیگری از مهارت های مشاور املاک مذاکره با فروشنده و نمایندگان آنها است. آنها می توانند با ارائه پیشنهادهای عالی از پرداخت هزینه های اضافی برای ملک ممانعت کنند. مذاکره مستقیم برای خرید ملک با فروشنده به این معنی است که ممکن است شما متحمل هزینه های بالایی شوید. مشاورین املاک همچنین با پروسه ها و کاغذ بازی های اداری کاملا آشنا هستند. آنها می دانند که برای تکمیل فروش ملک چه فرم ها و مدارکی را باید تکمیل کرد.

موارد مذاکره در قرارداد خرید خانه در کانادا

قرارداد خرید خانه در کانادا، سندی است که شرایط و ضوابط خرید ملک را مشخص می کند. خریداران می توانند این قرارداد را به صورت بالقوه در اختیار فروشنده قرار دهند و سپس قبل از امضا در مورد مفاد قرارداد یا یکدیگر صحبت کنند. با وجود اینکه خریداران خارجی در تمام مراحل ممکن است در کانادا نباشند، توصیه می شود از قراردادهای مشاوران املاک و مستغلات که به عنوان Real Estate Sales Contract، Home Sale Contract و Real Estate Purchase Contract شناخته می شوند، استفاده کنند. متقاضیان خرید ملک در کانادا برای خرید هر نوع ملک مسکونی اعم از خانه های دارای مالکیت قبلی و نوساز از قرارداد خرید املاک می بایست استفاده کنند. قرارداد خرید خانه در کانادا می بایست شامل موارد زیر باشد:

1- اطلاعات خریدار و فروشنده

این اطلاعات شامل نام، آدرس و شماره تماس فروشنده و خریدار می شود. در صورتی که ملک دارای بیش از یک فروشنده و خریدار است می بایست مشخصات همگی ذکر شود.

2- توضیحات ملک

ویژگی های حقوقی ملک را در قرارداد ذکر کنید. مشخصات ملک را می توانید از دفتر ثبت منطقه پیدا کنید. علاوه بر این تمام اسباب و اثاثیه خانه را در قرارداد ذکر کنید. یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد وضعیت عمومی ملک است. به طور مثال ملک در فاصله 100 کیلومتری از فرودگاه قرار دارد یا آلاینده های خاصی در آن منطقه تولید می شود.

4- قیمت خرید ملک و نحوه تامین هزینه های ملک

قیمت کلی خانه و میزان بیعانه خرید، نحوه و زمان پرداخت و فردی که سپرده را تا آخر قرارداد نزد خود نگه داری می کند می بایست ذکر شود. اگر خریدار قصد دارد برای تامین هزینه ها از وام مسکن استفاده کند، باید در قرارداد نوشته شود.

5- تعیین شرایط فروش

قرارداد خرید خانه در کانادا شامل موارد احتمالی فروش می شود. به طور مثال در صورت عدم انجام شرایط فروش یا پرداخت هزینه ها، فروشنده حق فسخ قرارداد را دارد. علاوه بر این مواردی در خصوص بیمه مالکیت می تواند مورد بررسی قرار گیرد

6- تاریخ انتقال تملک

معمولا برای خرید خانه در کانادا تاریخی را برای انتقال ملک در نظر می گیرند. در این فاصله زمانی فروشنده می تواند شرایط مختلف را بررسی کرده و خریدار هزینه خرید ملک را تهیه کند. با وکیل و مشاوره املاک مشورت کرده و بهترین تاریخ را برای قطعی کردن قرارداد انتخاب کنید.

7- بررسی اختلافات حل نشده

اگر طرفین اختلافاتی دارند که قبل از رسمی شدن قرارداد باید مورد بررسی قرار گیرد، می توانند از یک شخص ثالث بی طرف برای میانجیگری استفاده کنند. در این صورت، طرف سوم در خصوص مشکلات تصمیم گیری می کند.

نحوه پرداخت هزینه در خرید خانه در کانادا

هزینه وام مسکن کانادا

 به طور کلی چهار روش برای پرداخت هزینه در خرید خانه در کانادا وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  • تامین مالی از طرف شخص ثالث

بانکهای کانادایی یا کارگزاران وام می توانند به عنوان شخص ثالث هزینه های ملک را پرداخت کنند. سپس خریدار در اقساط و مدت زمان مشخص می بایست هزینه ها را بازپرداخت کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که ارائه وام به وضعیت مالی، اعتبار و سابقه شغلی خریدار بستگی دارد.

  • تامین مالی خریدار

در مواقعی که خریدار امکان دریافت وام مسکن از بانک را ندارد، فروشنده فواصل زمانی مشخصی را تعیین می کند که خریدار می بایست هزینه ها را پرداخت کند. اغلب زمانی که فروشنده وام مسکن خود را به طور کامل پرداخت کرده باشد چنین شرایطی ایجاد می شود.

  • تامین مالی از طریق فروشنده

در برخی از موارد خریدار می تواند وام مسکن فروشنده را بر عهده بگیرد. در این صورت وام مسکن به نام خریدار منتقل می شود و مابقی وام می بایست توسط خریدار پرداخت شود.

  • بدون نیاز به تامین مالی

در این مورد خریدار نیازی به دریافت وام مسکن ندارد و تمام هزینه ها را با استفاده از سرمایه شخصی خود پرداخت می کند.

خرید ملک در کانادا و دریافت اقامت دائم

در جواب این سوال که آیا با خرید املاک در کانادا می توان اقامت کانادا را اخذ کرد؟ باید گفت که خرید ملک در این کشور نکته مثبتی در فرایند مهاجرت به شمار نمی رود. برای خرید و مالکیت ملک در کانادا هیچ نیازی به اقامت و تابعیت کانادا نیست. شما می توانید ملکی را خریداری کنید و اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. بنابراین اقامت کانادا با خرید ملک امکان پذیر نیست.

 اما اگر قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارید، می بایست الزامات مهاجرت به این کشور را برآورده کنید. به منظور دریافت اقامت دائم کانادا افراد می توانند برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند. علاوه بر برنامه های مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری در سطح فدرال، استان های مختلف نیز برنامه های متعددی را برای سرمایه گذاران ارائه می دهند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا 250.000 دلار است.

مراحل خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران در سراسر جهان قرار گرفته است. کشور کانادا هیچ ممنوعیتی را برای خرید خانه توسط افراد غیر کانادایی اعمال نمی کند و آنها به راحتی می توانند ملکی را در این کشور خریداری کنند. زمانی که تصمیم می گیرید برای خرید خانه در کانادا اقدام کنید، مراحل مشخصی وجود دارد که باید آنها را طی کنید. در ادامه مراحل خرید خانه در کانادا ارائه شده است:

  • پیدا کردن خانه

مطمئنا اولین گام برای خرید خانه در کانادا پیدا کردن ملک مناسب است. در کانادا فروش خانه اکثرا از طریق مشاوران املاک انجام می شود. درحالیکه برخی از افراد ترجیح می دهند به صورت مستقل ملکی را در این کشور پیدا کنند. البته باید به این نکته توجه کنید که مشاورین املاک دارای لیست بلندی از خانه های مختلف هستند که این کار شما را برای پیدا کردن ملک آسان تر می کند.

  • دریافت وام مسکن

در صورتیکه برای خرید مسکن به وام نیاز دارید، می بایست شرایط و الزامات آن را برآورده کنید. افراد غیر مقیم که قصد دریافت وام مسکن را دارند به مدارک مالی بیشتری برای اثبات پرداخت هزینه ها نسبت به شهروندان کانادایی نیاز خواهند داشت. به طور مثال اقساط وام نباید بیش از 40 درصد از درآمد ناخالص ماهانه شما را شامل شود.

  • تنظیم قرارداد

زمانی که ملک مورد نظر خود را پیدا کردید و شرایط دریافت وام مسکن مشخص شد، می توانید یک قرارداد از پیش تنظیم شده ای را برای فروشنده ارسال کنید. در این قرارداد می بایست تمام مشخصات طرفین، مبلغ ملک، نحوه پرداخت هزینه ها، شرایط فسخ و دیگر بندهای مهم ذکر شده باشد. پس از بررسی و پذیرش قرارداد توسط فروشنده و خریدار، مراحل انتقال سند مالکیت شروع می شود.

خرید ملک در کانادا با ویزای توریستی

با توجه به اینکه هیچ ویزای خاصی به منظور مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک وجود ندارد، افراد می توانند از طریق ویزاهای اقامت موقت وارد این کشور شده و ملکی را خریداری کنند. برای خرید ملک در کانادا به داشتن اقامت یا شهروندی کانادا نیازی نیست و افراد غیر مقیم می توانند ملک های مختلفی را خریداری کنند. البته باید به این نکته توجه کنید که اشخاصی که با قوانین سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات و قوانین مالیاتی این کشور آشنایی دارند، داشتن ملک در کانادا می تواند برای آنها بسیار سودآور باشد. اقامت از طریق خرید ملک در کانادا امکان پذیر نیست.

توصیه می شود برای خرید ملک در کانادا حتما با یک وکیل مشورت کنید. وکلا با توجه به آشنایی با شرایط و الزامات خرید خانه، آشنایی با قوانین مالیاتی، آگاهی از بازار املاک و مستغلات و آگاهی از هزینه های واقعی ملک در این کشور، می توانند در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنند. وکلای برگزیده موسسه مهاجرتی میرداماد با بررسی شرایط و خواسته های موکلان برای خرید ملک و ارائه بهترین و مطمئن ترین مسیر برای خرید ملک اقدام می کنند.                                

خرید خانه در مونترال کانادا

مونترال یکی از شهرهای بزرگ استان کبک فرانسه است که زبان رسمی آنها فرانسوی است. هر چند که مونترال همانند دیگر شهرهای استان کبک به طور رسمی یک شهر فرانسوی زبان است، اما در بسیاری از بخش ها شهروندان مونترال انگلیسی صحبت می کنند. مونترال تا دهه 1970 مرکز اقتصادی کانادا بود و هنوز بسیاری از بناهای مهم تاریخی کانادا ( بیش از 50 بنای ملی) در این شهر قرار دارد. بزرگترین جاذبه در مونترال بخش قدیمی شهر است که تداعی کننده معماری قرن هفدهم و نفوذ فرهنگ فرانسوی در این شهر است..

خرید خانه در مونترال کانادا توسط شهروندان غیر کانادایی هیچ محدودیتی ندارد. خریداران در یک فرایند ساده از طریق یک دفتر اسناد رسمی مراحل خرید ملک را انجام می دهند. باید به این مسئله اشاره کرد که شهر مونترال در بین سالهای 2020 تا 2022 قیمت املاک مسکونی در این شهر رشد سریع قیمت داشته است. میانگین قیمت فروش خانه در مونترال در سال 2022 حدود 584.000 دلار بود که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

خرید خانه در اتاوا کانادا

اتاوا با جمعیت حدود 1 میلیون نفر به عنوان پایتخت کانادا شناخته می شود. این شهر در ساحل جنوبی رودخانه اتاوا واقع شده است و با وسعتی حدود 2.790 کیلومتر مربع، چهارمین استان پهناور کانادا محسوب می شود. اتاوا در جنوب شرقی انتاریو واقع شده است و از بخشی با استان کبک هم مرز است. اتاوا همواره بین برترین شهرهای جهان برای کیفیت و استانداردهای بالای زندگی رتبه بندی می شود. علاوه بر این اتاوا، به عنوان سومین شهر تمیز در دنیا شناخته می شود. این شهر دارای آب و هوای شبه قاره ای است؛ بدین صورت که در تابستان، هوا گرم و شرجی و در زمستان بسیار سرد و یخبندان است.

 با توجه به اینکه اتاوا پایتخت کانادا و از شرایط بسیار خوبی برای زندگی برخوردار است، بازار مسکن در این شهر کاملا رقابتی است، از همین رو شما باید قیمت های بالاتری برای خرید خانه پیشنهاد دهید که فروشنده پیشنهادات دیگر را رد کند. مشاورین املاک در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

مالیات بر مالکیت خانه و آپارتمان در کانادا

مالیات نقل و انتقال استانی

 این هزینه ها در استان های مختلف با یکدیگر متفاوت است. البته در برخی از مواقع به طور مثال اگر اولین ملکی باشد که خریداری می کنید ممکن است معافیت هایی در نظر گرفته شود.

شهرداری های منطقه در کانادا نیز بسته به ارزش ملکی که خریداری شده، مالیات سالانه بر دارایی وضع می کنند. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت شهرداری منطقه ای که در آن ملک خریداری کرده اند، به راحتی اطلاعات مربوط به مالیات مربوط به ملک را بررسی کنند. اگر خانه ای خریداری می کنید که نوساز است، این املاک شامل مالیات کالاها و خدمات فدرال ( GST) می شود. اما اگر قصد دارید خانه هایی خریداری کنید که نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، این املاک شامل مالیات GST نمی شوند. علاوه بر این مالیات GST برای فروش مجدد خانه ها در نظر گرفته نمی شوند.

در صورتی که قصد دارید ملکی را خریداری کرده و اجاره دهید، ملک شما بر اساس قوانین مالیات بر درآمد کانادا، مشمول مالیات بر خانه های اجاره ای می شود. در این صورت شما باید سالانه 25 درصد از درآمد ناخالص اجاره املاک را برای مالیات پرداخت کنید. افراد غیر مقیم می بایست با تکمیل فرم NR6 برای پرداخت هزینه های مالیات بر اجاره اقدام کنند. اگر قصد دارید ملک را خالی نگه داشته و اجاره ندهید، ملک شما شامل مالیات بر خانه های خالی خواهد شد که درصد این مالیات در استان های کانادا متفاوت است. علاوه بر مالیات هایی که برای خرید و مالکیت خانه توسط افراد غیر مقیم اعمال می شود، این افراد در زمان فروش خانه نیز می بایست مالیات تکلیفی را پرداخت کنند.

خرید خانه ارزان در کانادا

هر چند که در سالهای اخیر قیمت خرید خانه در کانادا افزایش پیدا کرده است، اما هنوز می توان خانه های ارزان قیمت را در برخی از مناطق خریداری کرد. اگر به دنبال خانه ارزان در کانادا هستید، در ادامه برخی از شهرهای کانادا که قیمت خرید خانه در آنها کمتر از میانگین ملی است، ارائه شده است:

مناطق کانادا

متوسط قیمت خانه

سنت جونز- نیوبرانزویک

199.000 دلار

سگنه- کبک

206.000 دلار

تروا ریویر- کبک

225.000 دلار

ثاندر بی

258.000 دلار

رجینا- ساسکاچوان

273.000 دلار

کبک- کبک

313.000 دلار

شربروک- کبک

317.000 دلار

وینپگ- مانیتوبا

320.000 دلار

ساسکاتون- ساسکاچوان

331.000 دلار

گتینو- کبک

338.000 دلار

سودبری- انتاریو

356.000 دلار

ادمونتون- آلبرتا

375.000 دلار

هالیفاکس- نوا اسکوشیا

433.000 دلار

ویندزور- انتاریو

492.000 دلار

مونترال- کبک

516.000 دلار

کلگری- آلبرتا

518.000 دلار

اتاوا- انتاریو

591.000 دلار

لندن و سند توماس- انتاریو

608.000 دلار

متوسط قیمت خرید آپارتمان در شهرها مختلف کانادا

قیمت آپارتمان در کانادا بسیار متفاوت است. مطمئنا شهرهای بزرگ قیمت های بسیار بالایی نسبت به شهرهای کوچکتر دارند. علاوه بر این، قیمت آپارتمان در مراکز شهرها بسیار بیشتر از اطراف شهر است. به این مسئله توجه کنید که خرید ملک در کانادا و اقامت امکان پذیر نیست. در ادامه به بررسی متوسط قیمت خرید آپارتمان در شهرهای مختلف کانادا می پردازیم:

  • رجینا: شهر رجینا به عنوان گران ترین منطقه ساسکاچوان شناخته می شود. با این حال قیمت مسکن در این شهر مقرون به صرفه تر از دیگر شهرهای بزرگ کانادا است. قیمت آپارتمان در رجینا 335.000 دلار است.
  • ساسکاتون: ساسکاتون به عنوان یکی دیگر از شهرهای بزرگ ساسکاچوان هزینه های مشابه رجینا دارد.
  • سنت جونز: قیمت آپارتمان در سنت جونز به عنوان بزرگترین شهر نیوفاندلند و لابرادور حدود 296.000 دلار است.
  • مونکتون: شهر مونکتون با متوسط قیمت آپارتمان 300.000 دلار به عنوان گران ترین شهر نیوبرانزویک شناخته می شود. قیمت آپارتمان در فردریکتون مشابه شهر مونکتون است.
  • هالیفاکس: قیمت آپارتمان در گران ترین شهر در نوا اسکوشیا حدود 480.000 دلار است. در سالهای اخیر با توجه به ساخت و ساز خانه های لوکس در شهر، قیمتها بسیار افزایش پیدا کرده است.

متوسط قیمت خانه در استان های مختلف کانادا

کانادا از 10 استان و سه منطقه تشکیل شده است که توسط قوانین فدرال و استانی مدیریت می شوند. متوسط قیمت خانه در استان های مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت است. با وجود اینکه خرید خانه در کانادا و گرفتن اقامت امکان پذیر نیست، اما بسیاری از افراد این روش سرمایه گذاری را بسیار مطمئن می دانند. در ادامه به بررسی قیمت خانه در نقاط مختلف کانادا می پردازیم:

  • بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا است که در حاشیه اقیانوس آرام قرار گرفته است. متوسط قیمت خانه در استان بریتیش کلمبیا 950.000 دلار است. کمترین قیمت خانه ها در این استان متعلق به مناطق شمالی است که به طور میانگین حدود 400.000 دلار است. به این نکته توجه کنید که متوسط درآمد در بریتیش کلمبیا تقریبا 5.000 دلار است، این بدان معنی است که قیمت یک خانه 17 برابر متوسط درآمد در این استان است.

  • آلبرتا

آلبرتا مرکز عرضه و خدمات اولیه صنعت نفت خام در کانادا است. این استان همچنین به عنوان یک مرکز صنعتی و کشاورزی در کانادا شناخته می شود. متوسط قیمت خانه در این استان 470.000 دلار است. با توجه به اینکه متوسط درآمد در آلبرتا 62.000 دلار  است، می توان نتیجه گرفت قیمت مسکن 6.5 برابر درآمد در استان است.

  • ساسکاچوان

ساسکاچوان یکی از استان های مرکزی کانادا است که بین دو استان مانیتوبا و آلبرتا قرار دارد. اکثر جمعیت ساسکاچوان در نیمه جنوبی این استان به خصوص در ساسکاتون و رجینا زندگی می کنند. رجینا ( مرکز استان)، ساسکاتون و پرنس آلبرت شهرهای بزرگ ساسکاچوان هستند. متوسط قیمت خانه در این استان 290.000 دلار و متوسط درآمد در 54000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 5 برابر متوسط درآمد است. ارزان ترین خانه ها در مناطق شمالی استان قرار دارند که حدود 200.000 دلار هستند.

  • انتاریو

انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا است که همچنین به عنوان پایتخت فدرال اتاوا و پایتخت مالی غیر رسمی شناخته می شود. اکثر ساکنان انتاریو در بخش جنوبی استان در نزدیکی تورنتو، اتاوا و آبشار نیاگارا زندگی می کنند. در انتاریو متوسط قیمت خانه 900.000 دلار و متوسط درآمد 55.000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 16 برابر متوسط درآمد است. ارزان ترین خانه ها در مناطق شمالی این استان قرار دارند.

  • مانیتوبا

مانیتوبا یکی از استان های شرقی است که همانند ساسکاچوان اکثر جمعیت آن در بخش های جنوبی زندگی می کنند. بخش های شمالی مانیتوبا معمولا خالی از سکنه است. در مانیتوبا متوسط قیمت خانه 320.000 دلار و متوسط درآمد 49.000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 6 برابر متوسط درآمد است.

  • نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان کانادا است که در کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است و شامل نیوفاندلند و لابرادور می شود. بیش از 90 درصد از جمعیت این استان در نیوفاندلند و جزایر اطراف آن زندگی می کنند. در استان نیوفاندلند و لابرادور متوسط قیمت خانه 330.000 دلار و متوسط درآمد 55.000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 5 برابر متوسط درآمد است.

  • کبک

کبک دومین استان پرجمعیت کانادا است که به خاطر فرهنگ و فرانسوی زبان بودنش به شهرت رسیده است. کبک همچنین بزرگترین استان کانادا از نظر مساحت است. اکثر جمعیت استان کبک در امتداد رودخانه سنت لارنس و مونترال و کبک دو شهر بزرگ این استان زندگی می کنند. در استان کبک متوسط قیمت خانه 470.000 دلار و متوسط درآمد 51.000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 8 برابر متوسط درآمد است.

  • نیوبرانزویک

نیوبرانزویک یکی از سه استان ساحلی کانادا است که مهمترین شهرهای آن فردریکتون (مرکز استان)، مونکتون و سنت جانز هستند. در استان نیوبرانزویک متوسط قیمت خانه 470.000 دلار و متوسط درآمد 49.000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 5 برابر متوسط درآمد است.

  • جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد یکی از استان های ساحلی کانادا است که از حدود 232 جزیره تشکیل شده است که بزرگترین آنها به همین نام است. جزیره پرنس ادوارد به عنوان کوچکترین استان کانادا از نظر جمعیت و مساحت شناخته می شود. در جزیره پرنس ادوارد متوسط قیمت خانه 350.000 دلار و متوسط درآمد 45.000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 7 برابر متوسط درآمد است.

  • نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا دومین استان کوچک کانادا از نظر مساحت و دومین استان پرجمعیت کانادا به شمار می رود. هالیفاکس (مرکز استان)، سیدنی، ولف ویل و یارو پگی شهرهای بزرگ نوا اسکوشیا هستند. در استان نوا اسکوشیا متوسط قیمت خانه 370.000 دلار و متوسط درآمد 48.000 دلار است. این بدین معنا است که قیمت خانه حدودا 7 برابر متوسط درآمد است.

متوسط قیمت خانه در شهرهای مهم کانادا

زمانی که می خواهید برای مهاجرت و زندگی در کانادا تصمیم بگیرید، هزینه های مسکن نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. مطمئنا متوسط قیمت خرید خانه در شهرهای بزرگ بسیار بیشتر از مناطق کوچک و کم جمعیت است. در ادامه به بررسی قیمت خانه در شهرهای مهم کانادا می پردازیم:

  • تورنتو- انتاریو

تورنتو با حدود 2.8 میلیون نفر پر جمعیت ترین شهر کانادا است. این شهر از نظر مسکن دومین شهر گران به شمار کانادا به شمار می رود. در مقایسه با سال گذشته، خانه در تورنتو 30 درصد افزایش قیمت داشته است. میانگین قیمت خانه در تورنتو 1.345.000 دلار با پرداخت ماهانه 7.500 دلار وام مسکن است.

  • مونترال- کبک

با توجه به اینکه مونترال مدت زمانی به عنوان اولین شهر پرجمعیت کانادا شناخته می شد و سپس به دومین شهر از لحاظ جمعیت تبدیل شد، قیمت خانه ها به شدت کاهش یافت. هزینه یک خانه معمولی در مونترال نصف قیمت یک خانه در تورنتو است. میانگین قیمت خانه در مونترال 573.100 دلار با پرداخت ماهانه 3.200 دلار وام مسکن است.

  • کلگری- آلبرتا

کلگری در سال جاری شاهد افزایش 17 درصدی قیمت خانه نسبت به سال گذشته است. با این حال قیمت خانه ها در این کشور هنوز کمتر از میانگین قیمت مسکن در کانادا است. قیمت خانه در کلگری 511.000 دلار با پرداخت وام مسکن 2800 دلار در ماه است.

  • اتاوا- انتاریو

پایتخت کانادا با حدود 1 میلیون جمعیت از نظر قیمت خانه در حد متوسط قرار دارد. برخلاف سه شهر گران انتاریو، هزینه خرید مسکن در اتاوا از حد مشخصی بالاتر نمی رود. میانگین قیمت خانه در اتاوا 754.000 دلار به همراه وام مسکن 4200 دلار در ماه است.

  • ادمونتون- آلبرتا

در میان هشت شهر مهم کانادا، ادمونتون دارای مقرون به صرفه ترین خانه ها است. این شهر حدود 1 میلیون جمعیت دارد. قیمت خانه در ادمونتون به طور متوسط 371.000 دلار به همراه اقساط ماهانه وام مسکن 2.000 دلاری است.

  • وینپگ- مانیتوبا

با وجود اینکه اجاره خانه در وینپگ کمی بیشتر از ادمونتون است، اما خرید مسکن در این شهر هزینه کمتری نسبت به ادمونتون دارد. وینپگ دارای کمترین قیمت ها برای خرید خانه در میان هشت شهر مهم کانادا است. قیمت خرید خانه در این شهر 351.000 دلار به همراه پرداخت اقساط ماهانه وام مسکن 1.000 دلار است. 

  • میسیساگا- انتاریو

شهر میسیساگا با حدود 717000 نفر جمعیت دقیقا در بالای تورنتو قرار دارد. این شهر به عنوان هفتمین منطقه پرجمعیت کانادا شناخته می شود. اگرچه هزینه خرید خانه در میسیساگا کمتر از تورنتو است، اما همچنان قیمتها در این شهر بالاست و از نظر قیمت خرید خانه و آپارتمان در رتبه سوم قرار دارد. قیمت خرید خانه در میسیساگا 1.323.000 دلار به همراه اقساط وام مسکن 7.000 دلار در ماه است.

  • ونکوور- بریتیش کلمبیا

هر چند که شهر ونکوور جمعیت بالایی ندارد ( حدود 700.000 نفر) اما به عنوان یکی از گران ترین شهرها در ساحل غربی کانادا شناخته می شود. علاوه بر این، اجاره بها در این شهر بسیار بالاتر از میانگین کشور کانادا است. قیمت خرید خانه در ونکوور 1.374.000 دلار به همراه اقساط وام مسکن 7.000 دلار در ماه است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا