071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر یک موسس شرکت از یک کشور غیر اتحادیه اروپا (یک کشور به اصطلاح سوم) بخواهد در آلمان یک کسب و کار را شروع کند یا بخواهد یک شعبه منطقه ای از یک شرکت را در برلین باز کند و اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت را اخذ نماید؛ باید مجوز اقامت خود را به آنها واگذار کند و در چنین کارهایی شرکت کنند. بدین معنی که شما باید در مورد اقامت پیشین خود تجدید نظر کرده و برای اخذ اقامت جدید کشور آلمان وارد مذاکره شوید و بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت را نیز در نظر بگیرید. اگر اندکی این مطلب نامفهوم است پپیشنهاد می کنم تا حتما ادامه مقاله را به قلم مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بخوانید و تصمیم بگیرد.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

وکلات شما برای همه مسائل مربوط به مجوز اقامت ویزای آلمان و کارتهای آبی آلمانی ( German Blue Cards):

آیا شرکت شما کارکنان را برای کار کوتاه مدت به آلمان عازم میکنند ؟ آیا شما به دنبال مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان و سرمایه گذاری در یک شرکت تجاری آلمانی،  یا ادغام با یک شرکت مستقر در آلمان یا شروع به کسب و کار و نقل مکان به آلمان هستید؟ هر آن چه شما و شرکت شما ممکن است نیازمند مجوز اقامت یا ویزای آلمانی باشد،  (WIHELLER) می تواند به شما در انتخاب و درخواست یک ویزای آلمانی یا مجوز اقامت کمک کند که به اهداف کسب و کار و اهداف شخصی خود دست یابید.

ادغام و مدیریت یک شرکت تابعه در آلمان

قانون آلمان اجازه می دهد تا شهروندان خارجی برای ایجاد یک کسب و کار در آلمان، به عنوان مثال با مسئولیت محدود (GmbH)،  و به عنوان مدیر آن عمل کنند. با این حال، یک مدیر خارجی به مجوز اقامت اشتغال آلمان برای مدیریت کسب و کار آلمان نیاز دارد. و باید مجوز اقامت به یک مدیر به درخواست _ و همچنین روند و زمان انتظار_ عوامل مختلف بستگی دارد،  از جمله:

  • ملیت مدیر،
  • اندازه و نوع شرکت
  • و دستمزد پیشنهاد شده مدیر آلمان.

اگر شرکت شما یک شرکت تابعه در آلمان را تاسیس کرده و مایل به ارسال یک کارمند شرکت مادر برای مدیریت شرکت با تابعیت آلمان باشد، می توانیم به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که کدامیک از اقامت مناسب تر است.

مهاجرت به آلمان به عنوان یک موسس شرکت

  1. اشخاصی که به دنبال کسب و کار در آلمان به عنوان یک موسس شرکت؛ می توانند اقدام به مهاجرت به آلمان نمایند. الزامات برای کسب اجازه اقامت به عنوان یک موسس شرکت متنوع است. مهمتر از همه، یک طرح تجاری باید به مقامات ارسال شود. باید شامل اطلاعات دقیق در مورد:
  2. کسب و کار (به عنوان مثال فرم حقوقی و خط مشی آن)،
  3. متقاضی (تجربه حرفه ای، آموزش علمی ممکن) و
  4. تامین مالی کسب و کار باشد.  

طرح کسب و کار نیز باید به گونه ای باشد که به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • آیا کسب و کار پتانسیل بازار و فرصت های فروش سایر شرکت های آلمانی را افزایش می دهد؟
  • آیا شرکت تولید محصولات پایدار می کند؟
  • آیا شرکت، بازار آلمان را با محصولات خارجی عرضه می کند یا آیا محصولات آلمانی را صادر می کند؟
  • آیا منطقه ای که در آن کسب و کار ایجاد خواهد شد از کمبود عرضه در مورد محصولات کسب و کار ارائه خواهد شد؟
مهاجرت به آلمان به عنوان یک موسس شرکت
مهاجرت به آلمان به عنوان یک موسس شرکت

نکته دستیابی به مجوز اقامت آلمان به عنوان یک موسس شرکت نشان می دهد که کسب و کار تاثیر مثبت بر اقتصاد آلمان دارد، به عنوان مثال، علاقه اقتصادی به نیاز و یا نیاز منطقه ای برای کسب و کار وجود دارد و تأمین مالی تامین شده است. اگر ۲۵۰۰۰۰ یورو (۲۷۵۰۰۰ دلار) سرمایه گذاری و پنج شغل ایجاد شده،  پیش از۱ آگوست ۲۰۱۲، بود مفهوم کسب و کار قابل قبول در نظر گرفته میشد. متاسفانه این آستانه های عددی واضح دیگر اعمال نمی شود. با این وجود، ایجاد مشاغل برای شهروندان آلمانی یا اتحادیه اروپا و سرمایه گذاری مقدار قابل توجهی از پول هنوز، معیارهایی ضروری است.

البته که متقاضیان می توانند علاوه بر ثبت شرکت و سرمایه گذاری از طریق مهاجرت کاری به آلمان نیز صاحب درآمد شوند.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

اگر اتحادیه اروپا (یک کشور به اصطلاح سوم) بخواهد در آلمان یک کسب و کار را شروع کند یا بخواهد شعبه منطقه ای یک شرکت را در برلین باز کند،باید مجوز اقامت دریافت کند.

وکالت شما برای همه امور مربوط به ویزای آلمان، اجازه اقامت و کارتهای آبی آلمانی

آیا شرکت شما کارمندان نیمه وقت به آلمان ارسال می کند؟ آیا شما به دنبال سرمایه گذاری در یک شرکت تجاری آلمانی یا شروع به کسب و کار و نقل مکان به آلمان هستید؟ هر یک از ویزای آلمان یا مجوز اقامت شما در آلمان شما ممکن است باشد، WINHELLER می تواند به شما برای انتخاب و درخواست ویزا یا اجازه اقامت آلمان کمک کند که به اهداف کسب و کار و اهداف شخصی خود برسید.

هزینه ثبت شرکت در آلمان

  • تاسیس شرکت GmbH در آلمان در 2 تا 3 هفته
  • تایید نام شرکت توسط شورای تجارت منطقه ای
  • برقراری ارتباط با ثبت محلی و مقامات مربوطه
  • سازمان دهی شرکت مطابق با نیاز های خود
  • داشتن حداقل سرمایه سهامی  قانونی برابر با 25000 یورو
  • هزینه های دادگاهی – شامل کپی های برابر اصل  150 یورو
  • آماده سازی فرم های ثبت شرکتتان
  • تهیه پیش نویس از اساسنامه شرکت / مقررات
  • جمع آوری  مدارک ثبت نام تجاری
  • ثبت نام تجاری
  • پرداخت هزینه های کلی دفتر اسناد رسمی  900 یورو
  • در صورت نیاز به یک نماینده حقوقی ملزم به پرداخت هزینه اضافی می باشید.
  • تعیین مدیران
  • تهیه صورتجلسه تعیین مدیران
  • آماده سازی اولین صورت جلسه نشست هیئت مدیره
  • هزینه اولیه مجوز دولتی قابل پرداخت به صورت مشترک
  • تاییدیه شرکت
  • ارسال درخواست در bundesanzeiger – خبرنامه دولتی
  • صدور سهام و تهیه گواهی سهام
  • همه مدارک و گواهی ها در پرنده ای حرفه ای قرار می گیرند
  • تحویل مدارک توسط پیک FedEx / DHL 3370 پوند

خدمات اضافی:

  1. شرکت ثبت شده و مدیریت شرکت (الزامی) 1060 پوند
  2. انتقال / افتتاح حساب بانکی مونیخ الزامی برای GMbH ): 450 پوند
  3. هزینه های تمدید سالانه
  4. پیش بینی دفتر ثبت شده در آلمان
  5. پرداخت هزینه های دولتی
  6. حفظ سوابق قانونی
  7. بدهی قانونی 860 پوند
  8. حفظ ثبت مدیریت 175 پوند
  9. شرکت شما با استفاده از نام انتخابی شما ایجاد می شود

مدل های متفاوت شرکت ها در آلمان

سرمایه گذاران می توانند فرم های تجاری زیر در آلمان را انتخاب کنند: شرکت خصوصی با مسئولیت محدود،  شرکت عمومی با مسئولیت محدود، شراکت با مالکیت شخصی. فهرست زیر برخی از مهم ترین ویژگی های آن ها را شامل می شود:

شرکت GesellschaftmitbeschränkterHaftung – GmbH  با مسئولیت محدود می تواند توسط حداقل یک سرمایه گذار با حداقل سرمایه مشترک به صورت نقدی یا هر نوع تشکیل شود.  در مورد اخر، موارد مورد استفاده برای ایجاد سهم و ارزش های آن ها باید در مقررات مربوط به انجمن نشان داده شود.  سهام این نوع شرکت، برخلاف سهام شرکت های با مسئولیت محدود عمومی، نمی تواند به عموم منتقل شود. جلسه عمومی سهامداران بالاترین تصمیمات را می گیرد و مدیر شرکت را منصوب می کند.  مدیر، مسئول گرفتن تصمیمات روزمره و نمایندگی شرکت در برابر مقامات آلمان می باشد.

شرکت سهامی مشترک Aktiengesellschaft – AG آلمان نیاز به سرمایه بالاتر،  حداقل 50.000 یورو دارد و مسئولیت اعضای آن محدود به سهم آن ها در سرمایه می باشد.  سرمایه گذاران اصلی باید یک هیات نظارت و یک حسابرس را منصوب نمایند. هییت نظارتی با حداقل سه عضو تشکیل می شود و نقش انتصاب و تایید هیات مدیریت را دارا می باشد.  هیات مدیره نقش اتخاذ تصمیمات روزمره و نماینده شرکت در بازار را دارد.

مدل های متفاوت شرکت ها در آلمان
مدل های متفاوت شرکت ها در آلمان

شراکت عمومی OffeneHandelsgesellschaft – OHG توسط حداقل دو سرمایه گذار که تحت همین هدف اقتصادی به هم پیوسته اند و کاملا مسئول بدهی های این نهاد با دارایی های شخصی خودشان هستند،  شکل می گیرد. هر دو عضو می توانند تصمیمات مدیریتی بگیرند و دارایی های شخصی آن ها در صورت ورشکستگی، محافظت نمی شود.

شراکت محدود Kommanditgesellschaft – KG توسط دو نوع شریک تشکیل می شود: با مسئولیت محدود ( شرکای خاموش ) و با مسئولیت نامحدود ( شرکای عمومی ).  تنها شرکای عمومی می توانند تصمیمات مدیریتی بگیرند و دارایی های شخصی آن ها در صورت عدم تعهدات موجود، محافظت نمی شود.

مالکیت فردی تنها توسط فردی بدون شریک تشکیل شده و در صورت ورشکستگی از دارایی های شخصی محافظت نمی شود. شعبه: این روشی است که یک شرکت خارجی می تواند در آلمان توسعه یابد و شعبه آن همتای آلمانی خواهد بود و شرکت مادر مسئول تمام بدهی ها و تعهدات می باشد.

انتخاب بین این اشکال کسب و کار موجود بستگی به سرمایه موجود بر اساس ادغام،  تعداد بنیانگذاران، طرح های آینده برای توسعه و نیز اندازه پیش بینی شده کسب و کار دارد.  شرکت GmbH، یکی از محبوب ترین اشکال تجاری است، نه تنها به این دلیل که امکان پذیر بودن میزان مسئولیت سرمایه گذار را فراهم می کند،  بلکه به این دلیل است که برای کسب و کار های کوچک و متوسط مناسب می باشد.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

لیست زیر شامل خلاصه ای از 10 مرحله تاسیس یک شرکت در آلمان می باشد.به طور کلی سرمایه گزارانی که یک کسب و کار را شروع می کنند همیشه با این مراحل و به همین ترتیب سر و کار و دارند.

شرایط  و مدارک مورد نیاز از این قرار است:

  1. فرم قانونی: این فرم شامل انتخاب از بین انواع شرکت های در دسترس و همچنین تعیین برنامه کسب و کار و مدیریت این تجارت می باشد.
  2. نام شرکت: در کشور آلمان تنها نام های منحصر به فرد قابل ثبت می باشند. به همین دلیل توصیه می شود که در ابتدا سرمایه گذاران این اسم را در اداره محلی صنعت و تجارت بررسی کنند.
  3. تنظیمات: اساسنامه شرکت و بیانیه شرکت باید به تایید رسمی برسد.
  4. حساب بانکی: افتتاح یک حساب بانکی در کشور آلمان به نام شرکت به همراه سپرده ای به میزان  حداقل سهام سرمایه و صدور گواهی بانکی مربوط به این سپرده گذاری. اطلاعیه مربوط به این سرمایه گزاری به همراه حساب بانکی به دفتر اسناد رسمی که مقدمات ثبت این شرکت را انجام می دهد، ارائه می شود.
  5. ارائه مدارک: اسناد رسمی به همراه گواهینامه های سپرده بانکی باید به دادگاه محلی ارائه شود تا در اداره ثبت تجارت محلی،  ثبت شود.

پس از تکمیل این مراحل،  اداره محلی کسب وکار باید اطلاع دهد که شرکتی جدید تاسیس شده است.پس از آن ثبت نام در مجامع حرفه ای و همچنین ثبت نام در اداره کار واجب می باشد. در صورتی که این شرکت دارای کارمند می باشد، لازم است که نام انها را برای بیمه  و امنیت اجتماعی ثبت کنید و آخرین قدم برای شرکت هایی موظف به پرداخت بیمه هستند، ارسال مدارک مربوطه به اداره مالیات می باشد.شماره مالیات یا شماره VAT ID مربوط به شرکت توسط اداره مالیات صادر می شود.

ثبت نام در اداره مالیات آخرین مرحله بعد از تاسیس یک شرکت می باشد. پس از این مرحله این شرکت فعال است و می تواند در فعالیت های تجاری شرکت نماید. بسیار حائز اهمیت است که در نظر داشته باشید بعضی از زمینه های تجاری، قانونی هستند و شرکت ها کشور آلمان باید برای اجازه ای خاص و پروانه کسب به مقامات مربوطه آلمان درخواست دهند.

قوانین ثبت شرکت در آلمان

قانون آلمان بین شرکت های محدود به سهام و شرکت های شراکتی (شراکت عمومی، شراکت محدود، شراکت خاموش) تفاوت قائل می شود. رایج ترین نوع سازمان تجاری در آلمان شرکت مسئولیت محدود (GmbH) است که تحت قانون مربوط به شرکت های مسئولیت محدود فعالیت می کنند. سهام داران با استفاده از تسهیم در سرمایه کلی اولیه به عنوان سهامدار مشارکت می نمایند اما شخصا در برابر بدهی های شرکت مسئولیتی نخواهند داشت.

برای تاسیس یک شرکت دارای مسئولیت محدود تنها یک نفر کافی است. سرمایه مشترک باید حداقل 25000 یورو باشد. به منظور تاسیس یک شرکت دارای مسئولیت محدود توافقی باید بین سهامداران ایجاد شده و در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد. موجودیت یک شرکت با به ثبت رسیدن آن در دفتر ثبت تجاری قانونی می شود. نام شرکت دارای مسئولیت محدود باید همیشه دارای ضمیمه «با مسئولیت محدود» یا شکل مخفف آن (mbH) باشد.

سرمایه تسهیمی مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی مشترک (AG) که تحت نظارت قانون شرکت سهامی می باشد، حداقل 100000 دویچ مارک (51,129.19 یورو ) می باشد. در وهله اول برای ایجاد یک شرکت سهامی مشترک تعیین اساسنامه شرکت  مورد تایید دادگاه یا دفتر اسناد رسمی ضروری است. شرکت سهامی مشترک تنها زمانی وجاهت قانونی می یابد که وارد ثبت تجاری شده باشد. نام شرکت سهامی مشترک عموما می تواند بر اساس هدف موضوع فعالیت شرکت تعیین گردد و باید حاوی عبارت سهامی مشترک باشد.

قوانین عمومی در رابطه با مشارکت در بخش 705 تا 740 قانون شهروندی گنجانده شده اند، شراکت بازرگانی زیر نظر قانون اقتصادی قرار دارند. به جای ایجاد شرکت های مستقل، بسیاری از شرکت ها اقدام به ایجاد شعبه ها یا شرکت تابعه غیر مستقل در آلمان می نمایند. یک شرکت تابعه یک نهاد قانونی  منشعب از شرکت مادر است. این نهاد تا حدودی مستقل است و عموما مدیریت، سیستم حسابداری، فرایند ترازنامه و دارایی های تجاری مختص به خود را داراست. در سمت مقابل شعبه ها نهاد های قانونی مجزایی نیستند و تقریبا به طور کامل به دفتر اصلی که وظیفه مدیریت مرکزی را بر عهده دارد، وابسته اند. بنا بر آنچه گفته شد، ورود به ثبت تجاری تنها برای شرکت های تابعه معنی دارد و نه شعبه ها.

ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک، فارغ از اینکه شرکت داخلی باشد و یا خارجی، محدود به نهاد های قانونی خاصی نمی شود. سرمایه گذاری های مشترک می توانند به شکل هر یک از شرکت های اشاره شده در بالا باشند. بنابراین، برای مثال، در صورت اقدام به شکل سرمایه گذاری در شرکت های دارای مسئولیت محدود، شرکت خارجی تنها مسئول سهم خود خواهد بود. در حالت شراکت، این مسئولیت شرکا می تواند محدود شود، برای مثال تنها یکی از شریک ها (شریک کلی) مسئولیت کامل را بر عهده دارد.

برای سرمایه تسهیمی نه حد بالاتری برای سرمایه تسهیمی  وجود دارد و نه فرایند های مجوز گیری. با این وجود سرمایه گذاری مشترک در آلمان در صورتی که الزامات خاصی را در رابطه با گردش مالی و سهم بازار برآورده نماید،  مشمول قانون ضد ترویجی اروپا و آلمان و همچنین قانون کشور مبدا سرمایه گذاران می شود. آنها همچنین می توانند مشمول کنترل ادغامی و نیز ممانعت اتحادیه صاحبان سرمایه  بشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم تا حتما با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفتگو نمایید.

ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟

ثبت شرکت در کشور آلمان و راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور گرچه کار راحتی نیست، اما غیرممکن هم به نظر نمی رسد. کشور آلمان نیازمند نیروی کار ماهر و حرفه ای و همچنین کارآفرینان بین المللی است که به رشد و رونق اقتصاد این کشور کمک کنند. یکی از روش های کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در آلمان ثبت شرکت تجاری است.

در پاسخ به پرسش ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟ باید گفت که ثبت شرکت در این کشور برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس و نروژ در هر زمان امکان پذیر است. در واقع شهروندان این کشورها در هر زمان به صورت خوداشتغالی می توانند اقدام به ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار خود در آلمان کنند.

برای شهروندان کشورهای غیر-عضو اتحادیه اروپا پاسخ به پرسش ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟ به این صورت می باشد که متقاضیان باید دارای ویزا و مجوز اقامت آلمان باشند. می توان گفت اگر این متقاضیان فاقد مجوز اقامت آلمان باشند، نمی توانند در این کشور شرکت خود را ثبت کنند.

 

تاسیس شرکت در آلمان

برای تاسیس شرکت در آلمان متقاضی باید به این نکته توجه کند که آیا قصد دارد به صورت فریلنسر (Freiberufler) و یا تجارت و کسب و کار آزاد (Gewerbetreibender) در این کشور اقدام به فعالیت کند. از آن جا که شرایط تاسیس شرکت در آلمان برای هر دو نوع فعالیت مجزا است، بر این اساس متقاضی باید از همان ابتدای کار نوع شرکت و کسب و کار خود را مشخص کند.

فریلنسرها در کشور آلمان می توانند در حوزه های کسب و کاری مختلف مانند کارهای هنری، پزشکی، مهندسی، تحقیقی، توسعه دهندگان نرم افزار، طراحی، وکلا، مشاوران مالیاتی و غیره فعالیت کنند. برای تعیین نوع فعالیت شرکت متقاضی می تواند به بند قانون ESTG 18 مراجعه کند.

چگونه در آلمان شرکت ثبت کنیم؟

متقاضیان صرف نظر از کسب و کار آنلاین و یا فیزیکی در آلمان برای ثبت و تاسیس شرکت در آلمان باید مراحل زیر را طی کنند:

  • آدرس اقامت را ثبت کند: متقاضی باید پس از ورود به آلمان آدرس محل اقامت خود را در Burgeramt ثبت کند.
  • مجوز اقامت خود اشتغالی را دریافت کند: متقاضی باید با دفتر Auslanderbehorde برای تبدیل ویزای خود به مجوز اقامت هماهنگ کند. اخذ مجوز اقامت امکان راه اندازی کسب و کار تجاری و تاسیس شرکت در آلمان را فراهم می کند.
  • مجوز تاسیس شرکت در آلمان را دریافت کند: متقاضی پس از ثبت نام و اخذ مجوز اقامت در آلمان باید شرکت تجاری خود را در دفتر تجارت Gewerbeamt ثبت کند. اخذ مجوز ثبت شرکت تجاری مجوز راه اندازی کسب و کارهای تجاری را به متقاضی می دهد.
  • فرم ثبت در دفتر بازرگانی را پر کند: اگر متقاضی به زبان آلمانی تسلط ندارد، می تواند از راهنمای انگلیسی de برای نحوه پر کردن و تکمیل فرم ثبت شرکت کمک بگیرد. پس از تکمیل فرم باید آن را از طریق پست به Gewerbeamt ارسال کند.
  • برای ثبت برخی از شرکت های تجاری متقاضی باید مجوزهای خاص را دریافت کند: برای ثبت کسب و کارهای در حوزه غذا، آموزشگاه های رانندگی، مشاغل صنایع دستی، کارگزاران بیمه و شرکت های تاکسیرانی و غیره متقاضی باید مجوزهای دیگری نیز دریافت کند.
  • در این مرحله متقاضی باید شرکت را در سازمان های مالیاتی ثبت کند: متقاضی باید شرکت تجاری و کسب و کار خود را در اداره مالیات آلمان Finanzamt ثبت کند. لازمه این کار تکمیل یک پرسشنامه 7 صفحه ای پیچیده است. پس از ارسال این پرسشنامه به سازمان مالیاتی آلمان و پردازش متقاضی باید شماره مالیات کسب و کار VAT را دریافت کند.
  • متقاضی باید حساب بانک تجاری خود را افتتاح کند: دارا بودن یک حساب بانکی تجاری جداگانه در کنار حساب بانکی خصوصی در آلمان برای تاسیس و ثبت شرکت تجاری الزامی است. از جمله بانک های معتبر برای افتتاح حساب تجاری در آلمان و راه اندازی کسب و کارهای تجاری بانک های Qonto، Kontist و N26 را می توان نام برد.

 

برای ثبت برخی از شرکت های تجاری مانند شرکت های غذایی، آموزشگاه های رانندگی، مشاغل صنایع دستی، کارگزاران بیمه و شرکت های تاکسی رانی و غیره متقاضی باید مجوزهای دیگری نیز دریافت کند.

آیا ثبت شرکت در آلمان کار سختی است؟

از لحاظ فنی و تکنیکی ثبت شرکت آلمان و راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور دشوار نیست، اما دارای مراحلی است که متقاضیان بین المللی با تسلط به زبان آلمانی می توانند به راحتی آنها را انجام دهند. در صورت عدم تسلط به زبان آلمانی با مراجعه به وب سایت های تخصصی در این حوزه و راهنمایی هایی به زبان انگلیسی متقاضی می تواند مراحل ثبت شرکت المان را به درستی انجام دهد.

گرچه بوروکراسی و کاغذبازی های اداری برای ثبت شرکت آلمان برای بسیاری از متقاضیان بین المللی یک مشکل بزرگ می باشد. اما متقاضی با طی کردن مراحل زیر به راحتی می تواند کارهای ثبت شرکت المان را انجام دهد:

  • آدرس خود را در آلمان ثبت کند.
  • مجوز خود اشتغالی را دریافت کند.
  • مجوز کسب و کار تجاری را دریافت کند.
  • شرکت را در سازمان مالیاتی آلمان ثبت کند.
  • حساب تجاری بانکی افتتاح کند.

 

هزینه های تاسیس شرکت در آلمان چقدر است؟

متقاضی برای ثبت شرکت در آلمان و راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور باید هزینه های لازم را پرداخت کند. هزینه های ثبت شرکت بر اساس منطقه و شهر محل اقامت متقاضی از حدود 10 تا 40 یورو در نوسان است. برای تاسیس یک شرکت به عنوان شرکت GMBH متقاضی باید در حدود 1000 یورو برای هزینه های دفاتر اسناد رسمی، قراردادها، ثبت در دفتر ثبت تجاری و دیگر موارد هزینه کند. علاوه بر این متقاضی نیازمند حداقل 50% از سرمایه لازم (در حدود 25.000 یورو) به عبارتی در حدود 12.500 یورو برای تاسیس این شرکت می باشد.

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور آلمان

متقاضیان برای ثبت شرکت در کشور آلمان باید دارای مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور آلمان باشند. از جمله مهمترین مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • درخواست ثبت نام شرکت تجاری
  • اساسنامه محضری AOA (سند ساختار هیئت مدیره)
  • گواهی واریز سرمایه سهام
  • مجوز اقامت آلمان برای متقاضیان بین المللی
  • آدرس دفتر ثبت شده برای شرکت تجاری
  • اطلاعات مربوط به سهامداران و مدیران شرکت تجاری
  • اطلاعات خواسته شده از طرف دفتر اسناد رسمی

شرایط ثبت شرکت در آلمان

متقاضیان به منظور ثبت و تاسیس شرکت در آلمان باید دارای شرایط ثبت شرکت در آلمان باشند. یکی از مهم ترین شرایط ثبت شرکت در آلمان دارا بودن مجوز و ویزای اقامت آلمان می باشد. در واقع متقاضی باید مجوز قانونی اقامت موقت یا دائم آلمان را ارائه دهد.

علاوه بر این اثبات علاقمندی به تاسیس شرکت در آلمان یا در شهر و منطقه ای خاص از این کشور و تلاش در جهت رشد اقتصادی آلمان نیز الزامی است. از دیگر شرایط مهم ثبت شرکت در آلمان دارا بودن سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار و یا دارا بودن شرایط اخذ وام بانکی است.

اگر متقاضی بالاتر از 45 سال دارد و دارای شرایط بازنشستگی است، قبل از درخواست برای اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان باید یک بیمه سلامت معتبر ارائه دهد.

از دیگر شرایط ثبت شرکت در این کشور می توان به انتخاب نوع شرکت، انتخاب نام شرکت، تهیه اساسنامه شرکت، محضری کردن اسناد شرکت، افتتاح حساب بانکی، ارائه سرمایه لازم و ثبت نهایی شرکت اشاره کرد.

 

یکی از مهم ترین شرایط ثبت شرکت در آلمان دارا بودن مجوز و ویزای اقامت آلمان می باشد.

 

روش های ثبت شرکت بازرگانی در آلمان

متقاضیان برای ثبت شرکت بازرگانی در آلمان می توانند از 3 روش مختلف در این کشور شرکت تجاری تاسیس کنند. روش های قانونی ثبت شرکت بازرگانی در آلمان شامل شرکت هایی با مالکیت انحصاری، شرکت هایی با مشارکت تجاری و با مسئولیت محدود می باشد. در ادامه مقاله به بررسی خلاصه هر یک از این نوع شرکت بازرگانی در آلمان می پردازیم.

ثبت شرکت بازرگانی در آلمان از نوع مالکیت انحصاری

ثبت شرکت بازرگانی در آلمان از نوع مالکیت انحصاری Einzelunternehmen مورد علاقه بسیاری از متقاضیان برای راه اندازی کسب و کار مستقل می باشد. متقاضیان با راه اندازی شرکت بازرگانی با مالکیت انحصاری در این کشور به عنوان Gewerbe شناخته می شوند. متقاضی با ثبت شرکت بازرگانی در آلمان به عنوان مالک انحصاری، مسئولیت کامل همه اقدامات و بدهی ها و امور مالی و تجاری را بر عهده دارد.

اگر متقاضی در سال اول ثبت این نوع شرکت بازرگانی در آلمان کمتر از 22.000 یورو در سال دوم بیشتر از 50.000 یورو درآمد داشته باشد، می تواند شرکت بازرگانی خود را به عنوان یک کسب و کار کوچک Kleingewerbe اداره کند.

ثبت شرکت بازرگانی در آلمان از نوع مشارکت تجاری

ثبت شرکت بازرگانی در آلمان از نوع مشارکت تجاری Personengesellschaft شامل مشارکت چند سهامدار و شریک تجاری است. در این نوع شرکت بازرگانی با مشارکت تجاری مسئولیت کاری به عهده 2 یا 3 نفر سهامدار می باشد. به طور کلی ثبت شرکت در المان از نوع مشارکت تجاری شامل چند فرم مختلف است که متداول ترین این فرم ها عبارتند از:

  • شراکت بر اساس قانون مدنی (GBR) GESELLSCHAFT BURGERLICHEN RECHAT
  • شراکت تجاری عمومی (OHG) OFFENE HANDELSGESELLSCHAFT
  • شراکت محدود (KG) KOMMANDDITGESELLSCHAFT که همه شرکا در مقابل همه بدهی ها و امور مالی و تجاری شرکت مسئولیت کامل دارند.

ثبت شرکت بازرگانی در آلمان از نوع مسئولیت محدود

ثبت شرکت بازرگانی در آلمان از نوع مسئولیت محدود Kapitalgesellschaft از رایج ترین شرکت های آلمانی است. این نوع ثبت شرکت المان در میان استارت آپ های آلمانی یا شرکت های دارای سرمایه بسیار محبوب است. این نوع شرکت های بازرگانی در آلمان به سرمایه 25.000 یورویی نیاز دارند، در حالی که از منابع مالی سرمایه گذاران محافظت می کند.

شرکت های Mini-GMBH نیز از انواع شرکت های با مسئولیت محدود برای کارآفرینانی مناسب است که دارای سرمایه لازم برای تاسیس شرکت در آلمان نمی باشند. زیرا این نوع شرکت ها تنها به یک یورو به عنوان سرمایه اولیه نیاز دارند.

وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان

هر ساله بسیاری از متقاضیان برای سرمایه گذاری در ثبت شرکت های خارجی در آلمان اقدام می کنند. اما از میان این تعداد فراوان متقاضیانی موفق می شوند که دارای وکیل ثبت شرکت در آلمان باشند. در واقع وجود وکیل ثبت شرکت در آلمان درصد ریجکتی پرونده مهاجرت سرمایه گذاری را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان با آگاهی از آخرین قوانین تجاری آلمان از اتلاف وقت و هزینه متقاضیان جلوگیری می کند.

یک وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان بر اساس سرمایه متقاضی، سوابق کاری و حرفه ای، تحصیلات و سن و سال بهترین گزینه را به متقاضی برای سرمایه گذاری در آلمان ارائه می دهد.

یک وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان با بررسی پرونده متقاضی و ارسال طرح تجاری و تعیین وقت مصاحبه و اخذ تاییدیه برای پذیرش پرونده سرمایه گذاری متقاضی اقدامات لازم را برای ثبت شرکت در المان فراهم می کند.

وجود یک وکیل ثبت شرکت در آلمان که از قوانین تجاری و ثبت شرکت این کشور آگاهی کامل داشته باشد و دانش و علم مربوط به روند ثبت شرکت های تجاری در آلمان را بداند می تواند به پروسه ثبت شرکت سرعت بدهد.

 

وکیل ثبت شرکت در آلمان درصد ریجکتی پرونده مهاجرت سرمایه گذاری را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد.

مزایای ثبت شرکت در کشور آلمان

متقاضیان با ثبت شرکت المان از مزایای فراوان راه اندازی کسب و کار و فعالیت تجاری در این کشور برخوردار می شوند. در این بخش از مقاله به ارائه برخی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در کشور آلمان می پردازیم:

  • شفافیت در حوزه تجارت: کشور آلمان از شفاف ترین کشورهای جهان در حوزه تجاری است. روند راحت ثبت شرکت و حمایت دولت از شرکت های مختلف در این کشور روند ثبت شرکت در این کشور را واضح و شفاف کرده است.
  • وجود زیرساخت های پیشرفته: کشور آلمان برای فعالیت های تجاری دارای زیر ساخت هایی در سطح جهانی است. وجود سیستم مخابراتی پیشرفته و سیستم حمل و نقل پرسرعت و دیگر زیرساخت های پیشرفته به رونق اقتصادی شرکت های تجاری کمک می کند.
  • کم فسادترین کشور جهان: کشور آلمان به عنوان سالم ترین سیستم اداری از لحاظ فساد محسوب می شود. بر اساس شاخص شفافیت در سال 2018 کشور آلمان از لحاظ فساد اداری در رتبه 20 کشور برتر جهان قرار دارد.
  • عدم محدودیت ارز برای سرمایه گذاری خارجی: در کشور آلمان هیچ گونه کنترل و محدودیت ارزی برای فرصت های سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد. یکی از دلایل گرایش سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در آلمان همین مورد است.
  • عدم نیاز به دارا بودن مدرک زبان: در صورتی که متقاضیان دارای مدرک مقطع کارشناسی باشند برای ثبت یک شرکت در آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد.
  • مزیت های فراوان زندگی و اقامت در آلمان
  • امکان زندگی در همه کشورهای عضو پیمان شینگن
  • امکان اخذ مجوز اقامت دائم برای متقاضی و اعضای خانواده وی
  • امکان اخذ وام و کمک هزینه برای راه اندازی کسب و کار و شرکت تجاری
  • امکان افتتاح شعبه های شرکت تجاری در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • ثبت شرکت در کشور آلمان با حداقل سرمایه
  • برخورداری از حقوق شهروندی آلمان

نکات مهم برای ثبت شرکت در کشور آلمان

در این بخش از مقاله به ارائه نکات مهم برای ثبت شرکت در کشور آلمان و راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور می پردازیم:

  • متقاضیان بین المللی با دارا بودن مجوز اقامت معتبر و قانونی می توانند به عنوان مدیر شرکت تجاری فعالیت کنند.
  • حداقل سرمایه لازم برای تاسیس شرکت های تجاری از نوع GMBH و ثبت شرکت آلمان در حدود 25.000 یورو می باشد.
  • هزینه های ثبت و هزینه های اسناد رسمی برای ثبت شرکت المان در حدود 500 یورو می باشد.
  • قوانین ثبت شرکت در آلمان بر اساس قوانین تجارت آلمان است.
  • متقاضیان برای ثبت شرکت در آلمان باید دارای آدرس فیزیکی ثبت شده و مکانی برای انجام امور تجاری باشند.
  • متقاضی قبل از هر اقدامی برای تاسیس شرکت آلمان باید نام شرکت را ثبت تجاری کند.
  • روند ثبت شرکت در آلمان معمولا در حدود 2 تا 3 هفته می باشد.
  • متقاضیان بین المللی می توانند انواع شرکت ها از جمله شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت با مالکیت انحصاری را در کشور آلمان ثبت کنند.
  • یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت ثبت شرکت در آلمان ارائه اساسنامه تجاری است.

 

حداقل سرمایه لازم برای تاسیس شرکت های تجاری از نوع GMBH و ثبت شرکت در آلمان در حدود 25.000 یورو می باشد.

 

ثبت شرکت در هامبورگ آلمان

بندر هامبورگ یکی از بهترین مقاصد برای ثبت و تاسیس شرکت در کشور آلمان است. برای ثبت شرکت در هامبورگ آلمان دلایل فراوانی وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به راحت بودن شرایط حمل و نقل دریایی، حمایت هامبورگ از شرکت های تجاری نوپا و کسب و کارهای جدید و وجود امکانات پیشرفته این شهر اشاره کرد.

شهر هامبورگ از ایده آل ترین مکان ها برای راه اندازی کسب و کار جدید برای متقاضیان بین المللی و به ویژه ایرانیان است. به دلیل خوب بودن روابط تجاری ایران و آلمان این کشور امکانات لازم را برای ثبت شرکت برای متقاضیان ایرانی فراهم می کند.

متقاضیان با ثبت شرکت در هامبورگ آلمان می توانند از مزایای اخذ انواع بیمه های سلامتی برای خود و اعضای خانواده خود برخوردار شوند. علاوه بر این متقاضی با ثبت شرکت در هامبورگ می تواند مجوز اقامت دائم آلمان را دریافت کند. برخورداری از انواع تسهیلات بانکی با سود کم و انواع کارت های اعتباری جهانی از دیگر مزیت های ثبت شرکت در هامبورگ است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از بازرگانان ایرانی از گذشته های دور در استان هامبورگ و بخش های آن به کار صادرات و واردات فرش دستباف ایرانی مشغولند.

ثبت شرکت در فرانکفورت آلمان

شهر فرانکفورت آلمان نیز همانند شهر هامبورگ از بهترین مقاصد برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. این شهر به عنوان پنجمین شهر بزرگ آلمان یکی از مراکز بزرگ تجاری آلمان و اروپا است. بسیاری از برترین و معتبرترین بانک های جهانی مانند بانک فدرال آلمان و بانک مرکزی اروپا در شهر فرانکفورت قرار دارد. بر این اساس ثبت شرکت در فرانکفورت به عنوان یک مرکز جهانی برای کسب و کار دارای اهمیت فراوانی است.

متقاضیان برای ثبت شرکت در فرانکفورت باید به عوامل زیادی از قبیل سرمایه لازم، اساسنامه شرکت، اهداف کاری و تجاری شرکت و میزان دارایی و درآمد و مالیات ها توجه کنند.

متقاضیان برای ثبت شرکت در فرانکفورت می توانند به صورت شراکتی و یا مالکیت انحصاری و یا شرکت با مسئولیت محدود اقدام کنند. رعایت قوانین ثبت شرکت در آلمان در شهر فرانکفورت و پرداخت مرتب مالیات و گردش مالی خوب شرکت از جمله شرایط لازم برای اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت می باشد.

ثبت شعبه شرکت در آلمان

ثبت شعبه شرکت در آلمان بیشتر برای متقاضیانی مناسب است که قصد راه اندازی شعبه ای از شرکت مادر خود را دارند. از جمله قوانین ثبت شعبه شرکت در آلمان این است که این شعبه فقط مجاز به انجام فعالیت های مشابه با شرکت مادر در خارج از آلمان است و نمی تواند از حوزه این فعالیت ها فراتر رود.

قوانین ثبت شعبه شرکت در آلمان با ثبت نمایندگی در این کشور تفاوت هایی دارد. شعبه شرکت دارای یک ساختار وابسته و محلی است اما نمایندگی یک شرکت دارای ساختاری مستقل است. شرایط ثبت شعبه شرکت در المان با روند ثبت شرکت در آلمان با هم مشابه هستند. بر این اساس متقاضیان باید مراحل ارائه درخواست برای رزرو نام تجاری، تهیه مدارک، تشکیل پرونده برای ثبت شرکت، اخذ شماره شناسایی مالیاتی و اخذ مجوزهای تجاری لازم را طی کنند.

به طور کلی ثبت شعبه شرکت در آلمان از ثبت شرکت در این کشور راحت تر است، زیرا نماینده شرکت در مدت زمان کوتاه تری می تواند مدارک و اسناد و اساسنامه شرکت را تهیه و ارائه دهد.

برخی از شرایط ثبت شعبه شرکت در آلمان که مانند شرایط ثبت شرکت در المان می باشد، عبارت است از:

  • نام تجاری شعبه شرکت تجاری باید با نام تجاری شرکت اصلی و مادر یکی باشد.
  • شرکت اصلی و مادر باید همه اسناد و مدارک لازم را تهیه کند.
  • شرکت اصلی و مادر باید از طرف دفتر شعبه برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کند.

 

 ثبت شعبه شرکت در آلمان از ثبت شرکت در این کشور راحت تر است، زیرا نماینده شرکت در مدت زمان کوتاه تری می تواند مدارک و اسناد و اساسنامه شرکت را تهیه و ارائه کند.

قوانین ثبت شرکت در آلمان

متقاضیان با ثبت و تاسیس شرکت تجاری در کشور آلمان باید از قوانین ثبت شرکت در آلمان تبعیت کنند. در کشور آلمان تبعیض بین شهروندان این کشور و متقاضیان خارجی در قوانین ثبت شرکت و پرداخت مالیات وجود ندارد. برخی از قوانین ثبت شرکت در آلمان عبارت است از:

  • شرکت های ثبت شده در آلمان باید مالیات خود را به طور منظم و مرتب پرداخت کنند.
  • از قوانین ثبت شرکت در آلمان پرداخت 15% مالیات ثابت است. نرخ مالیات کل شرکت ها در آلمان سالانه 15% درآمد سالانه است.
  • همه متقاضیان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان می توانند صرف نظر از ملیت و نژاد در این کشور شرکت تجاری ثبت کنند.
  • برای ثبت شرکت در آلمان متقاضی نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی ندارد.
  • ارائه طرح و ایده تجاری یا بیزینس پلن قوی برای ثبت شرکت تجاری در کشور آلمان الزامی است.
  • متقاضی برای ثبت شرکت المان باید حداقل 5 شهروند آلمانی را در این فعالیت تجاری استخدام کند و برای اثبات این موضوع مدارک کافی ارائه دهد.
  • از دیگر قوانین ثبت شرکت در آلمان می توان به مناسب بودن سن متقاضی از 18 تا 45 سال اشاره کرد.
  • اگر متقاضی بالاتر از 45 سال داشته باشد، باید توانایی برای انجام کارها و فعالیت های تجاری را اثبات کند.

 

سخن پایانی

در این مقاله ثبت شرکت بازرگانی در آلمان، قوانین ثبت شرکت در آلمان، شرایط ثبت شرکت در فرانکفورت، شرایط ثبت شرکت در هامبورگ و وکیل ثبت شرکت در آلمان به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این برای پرسش ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟ و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور آلمان کدامند؟ پاسخ مناسب ارائه شد.

نکات مهم این مقاله در مورد ثبت و تاسیس شرکت در آلمان است که مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد با آگاهی کامل از این شرایط و برخورداری از دانش روز بهترین راهنمایی ها را ارائه داده اند.

حتی اگر دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک زبان آلمانی و یا حتی سرمایه گزاف نیستید، نگران نباشید! کارشناسان مهاجرتی موسسه ما بهترین روش برای تاسیس شرکت در آلمان را به شما ارائه می دهند.

گرچه مطالب این مقاله بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی نوشته شده است اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ممکن است تغییر کند.

بدون شک بسیاری از متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از کارشناسان موسسه های مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم برای سرمایه گذاری در آلمان و یا ثبت شرکت آلمان می باشند، اما کمک از مشاوران و کارشناسان ماهر موجب تسریع در روند اخذ ویزای آلمان و تضمین انجام کارهای مهاجرت سرمایه گذاری برای متقاضیان واجد شرایط می باشد.

اگر از نحوه اخذ اقامت آلمان از طریق تاسیس شرکت تجاری آگاه نیستید، می توانید سوال های خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان و مشاوران مهاجرتی مطلع و باتجربه و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی به آن ها پاسخ دهند.

مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی میرداماد دارای تخصص کاری و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی هستند. این مشاوران همه تلاش خود را به کار می بندند تا شرایط لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان را برای متقاضیان فراهم کنند.

 

سوالات متداول در مورد اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

 

  1. آیا ثبت شرکت در آلمان کار سختی است؟

از لحاظ فنی و تکنیکی ثبت شرکت آلمان و راه اندازی کسب و کار جدید در این کشور دشوار نیست، اما دارای مراحلی است که متقاضیان بین المللی با تسلط به زبان آلمانی می توانند به راحتی آنها را انجام دهند. در صورت عدم تسلط به زبان آلمانی با مراجعه به وب سایت های تخصصی در این حوزه و راهنمایی ها به زبان انگلیسی متقاضی می تواند مراحل ثبت شرکت المان را به درستی انجام دهد.

  1. هزینه های تاسیس شرکت در آلمان چقدر است؟

هزینه های ثبت شرکت بر اساس منطقه و شهر محل اقامت متقاضی از حدود 10 تا 40 یورو در نوسان است. برای تاسیس یک شرکت به عنوان شرکت GMBH متقاضی باید در حدود 1000 یورو برای هزینه های دفاتر اسناد رسمی، قراردادها، ثبت در دفتر ثبت تجاری و دیگر موارد هزینه کند. علاوه بر این متقاضی نیازمند حداقل 50% از سرمایه لازم (در حدود 25.000 یورو) به عبارتی در حدود 12.500 یورو برای تاسیس این شرکت می باشد.

  1. شرایط ثبت شرکت در آلمان چیست؟

یکی از مهم ترین شرایط ثبت شرکت در آلمان دارا بودن مجوز و ویزای اقامت آلمان، اثبات علاقمندی به تاسیس شرکت در آلمان یا در شهر و منطقه ای خاص و دارا بودن سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار و یا دارا بودن شرایط اخذ وام بانکی است. اگر متقاضی بالاتر از 45 سال دارد و دارای شرایط بازنشستگی است، قبل از درخواست برای اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان باید یک بیمه سلامت معتبر ارائه دهد.

  1. وجود وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان چه مزایایی دارد؟

بسیاری از متقاضیان برای سرمایه گذاری در ثبت شرکت های خارجی در آلمان اقدام می کنند. اما از میان این تعداد فراوان متقاضیانی موفق می شوند که دارای وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان باشند. در واقع وجود وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان درصد ریجکتی پرونده مهاجرت سرمایه گذاری را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. وکیل ثبت شرکت در کشور آلمان با آگاهی از آخرین قوانین تجاری آلمان از اتلاف وقت و هزینه متقاضیان جلوگیری می کند.

  1. مهم ترین مزایای ثبت شرکت در آلمان چیست؟

عدم نیاز به دارا بودن مدرک زبان، در صورتی که متقاضیان دارای مدرک مقطع کارشناسی باشند برای ثبت یک شرکت در آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد. مزیت های فراوان زندگی و اقامت در آلمان، امکان زندگی در همه کشورهای عضو پیمان شینگن، امکان اخذ مجوز اقامت دائم برای متقاضی و اعضای خانواده وی، امکان اخذ وام و کمک هزینه برای راه اندازی کسب و کار و شرکت تجاری، امکان افتتاح شعبه های شرکت تجاری در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ثبت شرکت در کشور آلمان با حداقل سرمایه و در نهایت برخورداری از حقوق شهروندی آلمان است.

 

 

اسکرول به بالا