071-91009294  | 021-88724227  |

افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای این که به یک کشور جدید مهاجرت کنید لازم است تا الزامات خاصی را رعایت نمایید. در واقع برای مهاجرت به هر کشور نیاز است تا قوانینی را رعایت کرده و مدارکی را هم ارائه دهید. برخی از کشور ها برای ورود نیاز به ویزا دارند و برخی دیگر نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت. اگر مهاجرت شما برای سفر به کشوری با نیازمندی به ویزا باشد، لازم است تا نکات بسیار زیادی را رعایت نمایید. در واقع برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشور مورد نظرتان می بایست هم مدارکی را مهیا کنید و هم الزاماتی را بسنجد. در این مقاله نیز ما در ارتباط با افتتاح حساب بانکی در کانادا صحبت می کنیم.

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر است که افراد زیادی را از سراسر دنیا با روش های مختلف پذیرش نموده است. اگر شما تمایل به مهاجرت به کانادا دارید می توانید با روش هایی پیش بروید که عبارتند از: مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا و غیره. برای مهاجرت به کانادا می بایست اطلاعات زیادی را کسب کنید. از این رو می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شیراز و تهران می باشد.

افتتاح حساب بانکی در کانادا

کانادا مکان زیبایی برای کار، تحصیل یا زندگی است. اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید ، ممکن است بخواهید قبل از رسیدن به آنجا یک حساب بانکی باز کنید. برای مهاجرت به کانادا می توانید از طریق تحصیل در کانادا نیز اقدام کنید. برای تحصیل در کانادا می توانید به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا یا تحصیل داروسازی در کانادا هم بپردازید. البته شما می توانید برای کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا یا سرمایه گذاری در کانادا هم اقدام نمایید.

برای سرمایه گذاری در کانادا می توانید از طریق ثبت شرکت در کانادا یا خرید ملک در کانادا هم اقدام نمایید. اگر هنوز مقیم کانادا نباشید، افتتاح حساب بانکی در کانادا می تواند مشکل باشد. موفقیت شما در افتتاح حساب همچنین می تواند به کشور مبدا شما بستگی داشته باشد ، زیرا به دلیل ایجاد روابط بین بانک ها ، افتتاح حساب از برخی کشور ها آسان تر خواهد بود. برای افتتاح حساب در کانادا لازم است تا الزامات بسیاری را رعایت کنید.

قبل از اینکه حساب کاربری بانکی برای شما افتتاح شود، بانک های کانادایی معمولاً از شما می خواهند در این کشور اقامت داشته باشید. این بدان معناست که برای پیشرفت درخواست حساب بانکی خود به اثبات آدرس، اسناد هویتی، اسناد مهاجرت و شماره مرجع صادر شده توسط دولت نیاز خواهید داشت. هرچند که همیشه اینطور نیست و گزینه های دیگری هم برای افتتاح حساب وجود خواهد داشت.

در واقع برای افتتاح حساب در کانادا لازم است تا این الزامات را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. اگر شما در کانادا اقامت نداشته باشید یا تابعیت کانادا را نداشته باشید شرایط شما متفاوت خواهد بود و برای افتتاح حساب بانکی لازم است تا روند خاصی را پیش ببرید. همان طور که گفتیم گزیته های مختلفی برای افتتاح حساب بانکی وجود دارد که شما باید آن ها را رعایت نمایید. 

گزینه های مختلف برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

همان طور که گفتیم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا گزینه های مختلفی وجود دارد. هر کدام نیز شرایط خاص خود را خواهند داشت. در این بحش از مقاله گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید در ارتباط با افتتاح حساب بانکی در کانادا با آن ها کار کنید. مدل اولی که به واسطه آن می توانید حساب بانکی افتتاح کنید بانک خبرنگار می باشد. اما منظور از این مدل چیست؟!

گزینه های مختلف برای افتتاح حساب بانکی در کانادا
گزینه های مختلف برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

برخی از بانک ها از قبل با بانک های کانادایی ارتباط برقرار می کنند و در این صورت ، ممکن است بتوانید به بانک محل زندگی خود مراجعه کنید و از آن ها برای افتتاح حساب بانکی کانادا کمک بگیرید. همه بانک ها این روابط را ندارند و حتی در صورت داشتن آن ممکن است یک بانک کانادایی اجازه باز کردن حساب را به شما ندهد. مدل بعدی افتتاح حساب بین المللی است. در این حالت شما می توانید در خارج از کشور خود و در کانادا حسابی را باز کنید.

در این حالت شما باید فردی با ارزش باشید و باید مبلغ زیادی را واریز کرده و موجودی بالایی را در حساب خود حفظ کنید. در نهایت بهترین کار برای افتتاح حساب در بانک های کانادایی این است که شما با بانک وارد مذاکره شوید. همیشه بهترین کار ایت است که با بانک های کانادایی تماس حاصل کرده و در ارتباط با شرایط بانکی از آن ها بپرسید. اما با تمام توضیحات باید به این نکته هم توجه داشت که چگونه و با چه شرایطی می توان یک حساب بانکی در کانادا افتتاح نمود. 

انواع حساب های بانکی کانادا

ما در بخش قبلی مقاله در ارتباط با مدل های حساب های بانکی در کانادا صحبت کردیم. اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با انواع حساب های بانکی کانادا صحبت کنیم. مدل های مختلفی برای افتتاح حساب در کانادا وجود دارد. بیشتر حساب های بانکی کانادا حساب های چک یا پس انداز هستند. حساب های خاصی هم وجود دارند که حتی در کشور های دیگر هم کار می کنند.

این مدل حساب ها خدماتی را ارائه می دهند که عبارتند از: دسترسی بانکی آنلاین، صورتحساب ها و سایر پرداخت ها، نقل و انتقالات بانکی و بدهی های مستقیم،‌ پرداخت های دوره ای، برداشت از خودپرداز و غیره. اما حساب های پس انداز به شما امکان می دهد با گذشت زمان پس انداز کنید و سود پس انداز خود را نیز دریافت نمایید. اغلب اوقات محدودیت هایی در رابطه با این که چند بار می توانید از حساب پس انداز پول برداشت کنید وجود دارد.

از این رو شما می توانید با مدل های مختلفی حساب بانکی خود را در کانادا افتتاح نمایید. هر کدام از این مدل ها دارای مزایایی برای اسنفاده کنندگان هستند. برای انتخاب حسابی متناسب با نیاز های خود، بهتر است ارزیابی کنید که از کدام ویژگی حساب استفاده می کنید و چند بار از آن ها استفاده می کنید.

پنج بانک اصلی که مردم معمولاً در کانادا از آن ها استفاده می کنند هم عبارتند از: رویال بانک کانادا،‌ بانک تورنتو-دومینیون، بانک نوا اسکوشیا، بانک مونترال و بانک تجارت شاهنشاهی کانادا. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، یکی از اولین چیز هایی که به آن نیاز دارید بررسی امور مالی است. شما به دسترسی سریع و آسان به پول خود احتیاج خواهید داشت و از همین جا است که افتتاح حساب بانکی در کانادا آغاز می شود. 

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

برای این که بتوانید در کانادا برای خود کار های مالی را پیش برده و حساب بانکی باز کنید لازم است تا از نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا مطلع شوید. به همین دلیل در این قسمت از مقاله می خواهیم در ابن ارتباط صحبت کنیم. برای افتتاح حساب بانکی در کانادا لازم است تا مدارکی را ارائه دهید و نکاتی را بدانید. در کل افتتاح حساب در کانادا آسان است ، حتی اگر مقیم نباشید. بسته به بانک ، اسناد درخواستی ممکن است متفاوت باشد ، اما قوانین بسیار ساده هستند.

در کل برخی از مدارکی که لازم است برای افتتاح حساب خود داشته باشید عبارتند از: گذرنامه خارجی، شناسنامه کارمندی که تصویر شما روی آن است و توسط کارفرمایی که در منطقه شما شناخته شده است صادر شده است، کارت اعتباری کانادا با نام و امضای خود، سند تایید هویت و غیره. این شرایط ممکن است بسته به تابعیت ، وضعیت شما و بانک نیز اندکی متفاوت باشد. وب سایت رسمی دولت کانادا تمام سناریو های مکن را برای شما ذکر کرده است.

بخاطر داشته باشید که در اکثر موارد از بانکها انتظار نمی رود شماره بیمه اجتماعی شما را درخواست کنند مگر اینکه حسابی که باز می کنید برای اهداف مالیاتی سود کسب کند. اگر به دلایل دیگری این شماره را از شما خواستند ، لازم است قبل از اشتراک آن با موسسه ، فرم رضایت نامه را امضا کنید. 

نحوه افتتاح حساب افراد غیر مقیم در کانادا

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا می توان به عنوان یک فرد غیر مقیم در کانادا حساب بانکی را باز کرد؟! در پاسخ به این سوال باید جواب مثبت داد. امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا به عنوان یک فرد غیر مقیم وجود دارد. اما این افتتاح حساب چقدر دشوار باشد به ملیت شما بستکی دارد. برای شهروندان انگلستان ، اروپایی ها و آمریکایی ها روند کار سریع و ساده است و اغلب شما می توانید قبل از ورود به کانادا حساب را باز کنید.

برخی از بانک ها حساب های بین المللی ویژه ای برای خارجی ها در نظر خواهند گرفت. لازم است قبل از ورود با بانکی که ترجیح می دهید تماس بگیرید و از امکان دریافت حساب بپرسید ، به خصوص اگر برای کار به آنجا می روید.یک نکته مهم این است که شما با ویزای توریستی کانادا هم می توانید در بانک های این کشور حسابی را باز کنید. در واقع افتتاح حساب بانکی برای گردشگران هم امکان پذیر است. برای این کار شما می توانید با داشتن پاسپورت خود و مراجعه به بانک مورد نظرتان در کانادا برای افتتاح حساب اقدام نمایید.

نحوه افتتاح حساب افراد غیر مقیم در کانادا
نحوه افتتاح حساب افراد غیر مقیم در کانادا

دقت داشته باشید که قبل از افتتاح حساب در کانادا لازم است که مواردی را در نظر داشته باشید. این موارد عبارتند از: نحوه استفاده از حساب برای پس انداز یا پرداخت، میزان هزینه موجود در حساب، بهره ای که با پول خود به دست خواهید آورد، بیمه سپرده و غیره. قبل از ثبت نام مطمئن شوید که همه شرایط ، شرایط و هزینه های حساب را درک کرده اید.افتتاح حساب بانکی در کانادا از خارج از کشور امکان پذیر است ، با این وجود برخی شرایط اضافی وجود دارد.

شما باید مدارک مهاجرت خود را به ترتیب (اجازه تحصیل در کانادا یا کار و غیره) داشته باشید و برای شروع مراحل کار با بانک انتخابی خود در تماس باشید. سپس بانک برای راه اندازی حساب خود با شما تماس می گیرد. البته اگر تمام مدارک شما دریت باشد. 

هزینه های همراه با افتتاح حساب در کانادا

در کانادا برای افتتاح حساب نیاز به هزینه های است. این هزینه ها و کارمزد ها برای هر بانک متفاوت می باشد. شرایط بانکداری برای دانشجویان رایگان است و افراد بالای شصت سال هم هزینه های بسیار کمی را خواهند داشت. اما هزینه های ماهیانه ای برای بانکداری برای سایرین وجود دارد که تا سقف سی دلار در ماه می باشد.

البته برخی از بانک ها در صورت داشتن حداقل میزان هزینه در این بانک ها از هزینه های ماهیانه چشم پوشی می کنند. حداقل میزان پول در حساب معمولا سه هزار و پانصد دلار است. برخی از حساب ها در کانادا نیز دارای تعداد مخدودی تراکنش است و برای سایر تراکنش ها لازم است تا برای هر تراکنش حدود یک دلار پرداخت نمود. هزینه های برداشت مالی از ATM نیز برای بانک خود رایگان و برای سایر بانک ها برای هر تراکنش یک و نیم دلار می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با افتتاح حساب بانکی در کانادا

  1. آیا کشور کانادا برای مهاجرت و زندگی مناسب است؟

    بله کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین و بهترین کشور ها برای زندگی و مهاجرت است.

  2. چرا افتتاح حساب بانکی در کانادا مهم است؟

    افتتاح حساب بانکی در کانادا به دلیل وجود شرایط مالی بسیار مهم است.

  3. چه بانک هایی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا مناسب هستند؟

    این بانک ها عبارتند از: رویال بانک کانادا،‌ بانک تورنتو-دومینیون، بانک نوا اسکوشیا، بانک مونترال و بانک تجارت شاهنشاهی کانادا.

  4. آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا از خارج از این کشور ممکن است؟

    بله با شرایطی می توان حساب های بانکی را از خارج از کانادا افتتاح نمود.

  5. آیا افراد غیر مقیم امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا دارند؟

    بله این افراد با ارائه مدارک مورد نیاز می توانند در بانک های کانادا حساب افتتاح کنند.

  6. آیا با ویزای توریستی امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا موجود است؟

    بله با داشتن پاسپورت معتبر و مراجعه به یکی از بانک ها می توان حسابی را باز کرد.

  7. چه مدل حساب های بانکی در کانادا موجود است؟

    از حمله مدل های موجود می توان به حساب های چک، حساب های پس انداز و حساب های جاری اشاره نمود.

  8. هزینه های همراه یا افتتاح حساب بانکی در کانادا چیست؟

    این هزینه ها برای نگهداری حساب های بانکی و فرایند های مالی است که برای دانشجویان رایگان می باشد.

  9. قبل از افتتاح حساب بانکی در کانادا چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟

    این موارد عبارتند از: نحوه استفاده از حساب برای پس انداز یا پرداخت، میزان هزینه موجود در حساب، بهره ای که با پول خود به دست خواهید آورد و غیره. 

  10. آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا به ملیت فرد بستگی دارد؟

    بله ملیت هر فرد می تواند برای افتتاح حساب تاثیر داشته باشد.

  11. چه گزینه هایی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا وجود دارد؟

    این گزینه ها عبارتند از: حساب های بین المللی، حساب های بانک خبرنگار و غیره.

اسکرول به بالا