071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به مالتا

اعزام دانشجو به مالتا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشجویان بسیاری در سراسر دنیا برای ادامه تحصیلات خود و یا شروع فرایند تحصیلی خود وارد کشوری جدید می شوند. از این رو فرایند اعزام دانشجو توسط برخی از موسسات در ایران صورت می گیرد تا دانشجویان بدون هیچ مشکلی بتوانند برای مهاجرت خود به کشور مقصد اقدامات لازم را انجام دهند. به همین دلیل در این مقاله ما به بررسی شرایط اعزام دانشجو به مالتا می پردازیم و در این زمینه نکات بسیار مهمی را بیان می کنیم. در فرایند اعزام دانشجو لازم است تا دانشجویان برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام داده و در این مسیر پیش روند.

برای مهاجرت به کشور مالتا می توانید از روش های بسیار مختلفی اقدام نمایید. مهاجرت به مالتا دارای راه هایی است که برخی از آن ها عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به مالتا، مهاجرت کاری به مالتا، مهاجرت سرمایه گذاری به مالتا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در مالتا، مهاجرت از طریق ازدواج در مالتا و … . هر کدام از این روش های مهاجرتی نیاز به کسب اطلاعات دقیقی در این زمینه دارد و بسته به شرایط هر فردی می تواند به طور کاملی متفاوت با شرایط دیگر افراد باشد. از این رو می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد اقدامات لازم را به ثمر برسانید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز و تهران است.

اعزام دانشجو به مالتا

فرایند اعزام دانشجو به مالتا توسط موسسات بسیار زیادی با هدف مهاجرت تحصیلی به مالتا و تحصیل در مالتا صورت می گیرد و دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا اقدامات لازم را انجام می دهند. آیا درباره این کشور اطلاعاتی دارید و می دانید فراید تحصیلی در مالتا چگونه است؟! یا این که از میزان ارزش پاسپورت مالتا اطلاعات کافی دارید؟! در حالی که این کشور کوچک به شوالیه های کاتولیک ، کلیسا های جامع و سواحل خیره کننده مشهور است، بسیار بیش از یک مقصد برای تعطیلات به آن نگاه می شود.

مالتا با داشتن برخی از بهترین موسسات آموزش عالی و یادگیری در جهان به ارائه مسائل روز علمی دنیا به دانشجویان می پردازد. اما باید دید شرایط این کشور برای اقامت در مالتا چیست و سپس به بررسی نکات مهم در این زمینه می پردازیم. توجه داشته باشید که کشور مالتا یکی از امن ترین کشور های جهان است و به عنوان یکی از امن ترین ها در اروپا نیز شناخته می شود. از این رو برای تحصیل و زندگی شرایط بسیار مناسبی را خواهد داشت.

آشنایی با کشور مالتا جهت اعزام دانشجو به این کشور

جمهوری مالت که با نام مالتا شناخته می شود، کشوری است که از مجمع الجزایر بسیاری تشکیل شده و در جنوب اروپا قرار دارد. این کشور در مرکزیت دریای مدیترانه است و پایتخت آن شهر والتا است. که البته این شهر بزرگ ترین شهر در این کشور محسوب می شود. زبان رسمی مردم در کشور مالتا، زبان مالتی و انگلیسی است و جمعیتی به اندازه چهارصد و دو هزار نفر را در خود جای داده است. مساحت این کشور کوچک تنها سیصد و شانزده کیلومتر مربع می باشد و دارای واحد پولی و ارز رسمی یورو می باشد. این کشور دارای پنج منطقه است و از نظر کار در مالتا با یک بازار پویا و فعال روبرو خواهید شد.

چرا اعزام دانشجو به مالتا برای تحصیل؟

در این بخش از مقاله قبل از هر چیزی و بررسی هر موضوعی لازم است تا به این نکته توجه داشته باشیم که چرا تحصیل در مالتا مهم است و چرا دانشجویان برای تحصیل در مالتا می توانند اقدام نموده و نتیجه مناسبی برا دریافت کنند. یکی از دلایلی که دانش جویان از کشور های مختلف برای اهداف آموزشی به این کشور کوچک و زیبا جذب می شوند این است که مالتا دارای یکتایی منحصر به فرد است و جزایر بسیار زیادی را با طبیعتی جذاب در خود قرار داده است.

در ادامه این که بیش از دویست دوره آموزشی در مالتا ارائه می شود. این دوره ها برای جذب دانشجویان بین المللی ارائه می شوند و زبان تدریس در آن ها انگلیسی است. همین مسئله باعث شده که کشور مالتا دارای مزیت های بسیاری از لحاظ تحصیلی باشد. یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی هایی که دانشجویان برای تحصیل در مالتا پیش روی خود خواهند داشت این است که دوره هایی در زمینه های کشاورزی ، جنگلداری و ماهیگیری ، آموزش و تدریس و گردشگری و اوقات فراغت ، علوم اجتماعی و رفتاری ، حمل و نقل و لجستیک وجود دارد که به طور خاص صرفا توسط چند دانشگاه در سراسر کشور ارائه می شود.

چرا تحصیل در مالتا؟
چرا تحصیل در مالتا؟

به طور خاص کشور جزیره ای و زیبای مالتا نه تنها آفتاب و گشت و گذار را به دانشجویان ارائه می دهد ، بلکه میزبان ویژگی های منحصر به فردی در حوزه آموزش و همچنین سیاست باز و علمی برای دانشجویان است. در واقع مقامات مالتا و استاید فعال در این کشور بر این اعتقاد هستند که تحصیل در کشور مالتا نه فقط یک روند عملی بلکه یک راه علمی است.

بررسی دانشگاه های مالتا برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های مالتا و شرایط این دانشگاه ها صحبت کنیم. برای این که بتوانید ویزای تحصیلی مالتا را برای تحصیل رشته های خاص به طور مثال تحصیل دوره زبان در مالتا دریافت نمایید، لازم است تا قبل از هر چیزی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنید. از این رو آشنا شدن با شرایط دانشگاه های این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. دانشگاه های کشور مالتا به سه دسته تقسیم بندی می شوند و به ارائه دوره های تحصیلی در این کشور می پردازند. این دسته ها عبارتند از دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی و انستیتو های سطح بالای علمی.

در کشور مالتا دانشگاه های بسیاری وجود دارد که این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه مالتا، دانشکده پزشکی و دنداتپزشکی لندن در ویکتوریا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی اروپا در والتا، دانشگاه میدلزکس مالت پمبروک، دانشگاه آمریکایی مالتا در کوسپیکوا، دانشکده هنر ، علوم و فناوری مالتا، موسسه گردشگری مالتا، آکادمی تریگون والتا و دانشکده بازرگانی لندن. و در ادامه برخی دیگر عبارتند از: انستیتوی بین المللی اموزش عالی EDU ، پردیس متحد مالتا، مدرسه بازرگانی فلورینا، موسسه مالیاتی مالتا و موسسه بین المللی پگاسو، انیستیتوی مطالعات گردشگری ITS و انستیتوی آموزش عالی سنت مارتین.

در میان این دانشگاه ها تنها دانشگاه مالت به عنوان یک دانشگاه دولتی شناخته می شود و سایر دانشگاه های این کشور به عنوان دانشگاه های خصوصی و یا انستیتو های علمی شناخته شده اند. اما در این میان باید ببینیم که کدام یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. ظبق بررسی های انحام شده توسط وزارت علوم ایران و آخرین لیست اعلامی دانشگاه مالتا، انستیتوی مطالعات گردشگری و زبان، دانشگاه MCATS و … مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. البته توجه داشته باشید که لازم است تا قبل از اقدام برای انتخاب دانشگاه این لیست را چک کنید.

بررسی هزینه های تحصیل و زندگی برای اعزام دانشجو به مالتا

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در زمینه تحصیل در مالتا و زندگی در مالتا، بررسی هزینه تحصیل در مالتا و هزینه زندگی در مالتا است. زمانی که شما قصد داشته باشید برای تحضیل در کشوری جدید یا زندگی در کشوری جدید مانند مالتا اقدام نمایید لازم است تا در ارتباط با این هزنیه های اساسی اطلاعات لازم را داشته باشید. از این رو در این بخش از مقاله به بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می پردازیم. همان طور که گفتیم تنها دانشگاه دولتی در کشور مالتا، دانشگاه مالتا است.

از این رو در این باره می توان اشاره داشت که هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور برای دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه دولتی مالتا است. در واقع مدارس و دانشگاه های دولتی مالتا می توانند بسیار پر هزینه باشند. البته توجه داشته باشید که هزنیه تحصیل در دانشگاه های این کشور بستگی به رشته تحصیلی و دوره و مقطع تحصیلی نیز دارد. چرا که شما می توانید به راحتی در دانشگاه های این کشور برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمایید.

هزینه تحصیل در این مقاطع به طور میانگین برای یک سال تحصیلی بین ده هزار تا سی و پنج هزار یورو خواهد بود. اما یکی دیگر از دوره های آموزشی در مالتا، دوره زبان در مالتا است که هزینه ای سالیانه بین پنج هزار و پانصد تا دوازده هزار یورو را به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت می نماید. اما باید دید که هزینه های زندگی در مالتا چه قدر هستند؟! هزینه های زندگی در مالتا برای دانشجویان ماهیانه در حدود سیصد تا نهصد یورو خواهند بود.

دقت داشته باشید که بیشتر هزینه ها در این کشور برای مسکن است که البته با حضور در خوابگاه ها می توان زندگی ارزان تری را تجربه کرد. توجه داشته باشید که دانشگاه های مالتا برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی نیز ارائه می دهند.

اعزام دانشجو به مالتا و شرایط کار در زمان تحصیل

در بخش قبلی ما در ارتباط با هزینه های تحصیل در مالتا و بورسیه های تحصیلی در مالتا صحبت کردیم. اما مسئله ای که پیش روی برخی از دانشجویان است این می باشد که در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی امکان کار در مالتا وجود دارد؟! پاسخ به این سوال مثبت است. اما لازم است تا شرایطی را برای کار در زمان تحصیل در مالتا داشته باشند. دانشجویان پس از ورود به کشور مالتا تا مدت زمان نود روز نمی توانند برای کار در مالتا اقدام نمایند و پس از گذشت این نود روز و دریافت اقامت موقت مالتا می توانند تقاضای استخدامی خود را به جاب پلاس ارسال کرده و پیشنهاد کاری دریافت نمایند.

کار در زمان تحصیل در مالتا
کار در زمان تحصیل در مالتا

در حقیقت پس از دریافت پیشنهاد کاری دانشجویان می توانند برای کار در این کشور اقدام نمایند. هزینه ارسال درخواست در این مرحله برای دانشجویان دویست و سی یورو می باشد. پس از این که درخواست خود را ارسال نمودید لازم است تا برای دریافت مجوز کاری خود صبر کنید. این مدت زمان برای دریافت مجوز کاری بین چهار تا شش هفته می باشد. دقت داشته باشید که در مالتا شما می توانید برای بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوید.

برای یافتن شغل دانشجویی در مالتا می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی کارجویان در این کشور نیز به جست و جوی شغل در مالتا بپردازید. دقت کنید که پس از پایان تحصیل می توانید یک ویزای جست و جوی کار شش ماهه دریافت نمایید. پس از یافتن کار در مالتا می توانید ویزای تحصیلی مالتا خود را به ویزای کاری مالتا تبدیل نموده و با کار در این کشور و پرداخت مالیات مالتا برای اخذ اقامت دائم مالتا درخواست خود را ارائه دهید که در نهایت می توانید برای پاسپورت و تابعیت مالتا نیز درخواست نمایید.

اعزام دانشجوی به مالتا و اخذ پذیرش

در این بخش از مقاله اما به بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش دانشجویی از دانشگاه های مالتا می پردازیم. دقت کنید که مدارک مربوط به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه با مدارک مربوط به دریافت ویزای مالتا متفاوت است. مدارک مربوط به دریافت پذیرش از دانشگاه های مالتا عبارتند از: مدرک زبان معتبر، فرم ثبت نام در دانشگاه، ریز نمرات دانشجو یا کارنامه، مدرک تحصیلی ترجمه شده، پاسپورت و شناسنامه ترجمه شده.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به مالتا

  1. آیا مالتا کشوری مناسب برای اعزام دانشجو است؟

    بله مالتا دارای سیستم آموزشی جذاب و همراه با طبیعتی بکر و زیبا است.

  2. آیا مالتا برای اعزام دانشجو و زندگی دانشجویی کشوری امن است؟

    بله مالتا کشوری امن در کل دنیا و قاره اروپا است. از این رو برای اعزام دانشجو و زندگی مناسب می باشد.

  3. کدام دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به مالتا مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه مالتا، دانشکده پزشکی و دنداتپزشکی لندن در ویکتوریا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی اروپا در والتا، دانشگاه میدلزکس مالت پمبروک و … .

  4. کدام دانشگاه های مالتا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه مالتا، انستیتوی مطالعات گردشگری و زبان، دانشگاه MCATS و … مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

  5. هزینه تحصیل در مالتا برای اعزام دانشجو به مالتا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در مالتا بین ده هزار تا سی و پنج هزار یورو می باشد.

  6. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای اعزام دانشجو به مالتا وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در مقاطع تحصیلی مختلف برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهند.

  7. هزینه زندگی در مالتا چقدر است؟

    میانگین هزینه زندگی در مالتا برای دانشجویان بین هفتصد تا نهصد یورو می باشد.

  8. آیا امکان کار در زمان تحصیل در مالتا است؟

    بله دانشجویان می توانند با دریافت مجوز کار در این کشور مشغول به کار شوند.

  9. آیا امکان دریافت اقامت دائم پس از اعزام دانشجو به مالتا وجود دارد؟

    بله اما لازم است تا ویزای دانشجویی به ویزای کاری تبدیل شود.

  10. دانشجویان در مالتا می توانند چند ساعت در هفته مشغول به کار شوند؟

    دانشجویان در مالتا اجازه بیست ساعت کار در هفته را دارند.

  11. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مالتا و اعزام دانشجو به مالتا چیست؟

    از جمله مدارک عبارتند از: مدرک زبان معتبر، فرم ثبت نام در دانشگاه، ریز نمرات دانشجو یا کارنامه، مدرک تحصیلی ترجمه شده، پاسپورت و شناسنامه.

 

 

اسکرول به بالا