071-91009294  | 021-88724227  |

آزمون ورودی و کنکور SAT ترکیه

آزمون sat ترکیه چیست

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بیش از 200،000 دانش آموزT آزمون های SAT را در بیش از 175 کشور خارج از ایالات متحده ثبت نام کرده اند و بیش از 1000 مرکز آزمون بین المللی وجود دارد که دانش آموزان می توانند آزمون های SAT را شرکت کنند، این مراکز در وب سایت SAT ذکر شده اند. اما در این مقاله مشاوری مهاجرتی موسسه حقوقی میرداماد در مورد ینکه آزمون sat ترکیه چیست اندکی برای شما نوشته است.

آزمون sat ترکیه چیست

SAT پیش از این، آزمون شایستگی دانشگاهی نامیده میشد. دانش آموزانی که سال دوازدهم تحصیل خود را به پایان می رسانند در این آزمون استاندارد شرکت میکنند. هدف از این آزمون اندازه گیری آمادگی دانشجویان برای ورود به دانشگاه است. “انجمن دانشگاهی”، مسئول طراحی و توسعه این آزمون است. با این وجود، این آزمون به نیابت از انجمن دانشگاهی، در سر تا سر دنیا توسط دفاتر خدمات آزمونهای آموزشی یا ETS برگزار می گردد.

از زمان شکل گیری آن تاکنون، آزمون SAT تغییرات زیادی را به خود دیده است. در اصل این آزمون، آزمون شایستگی دانشگاهی نام دارد. پس از آن نام آزمون به آزمون ارزیابی دانشگاهی تغییر یافت و سپس SAT I: آزمون استدلال، و آزمون استدلال SAT نام گرفت. امروزه این تست به اختصار SAT نامیده میشود. SAT دو ورژن مختلف دارد. 1.SAT و 2.آزمون مبحثی SAT. متقاضیان میتوانند در یکی از این آزمونها یا هر دوی آنها شرکت کنند. پیشنهاد میشود که قبل از اقدام به شرکت در این آزمون از دانشگاه مد نظر خود شرایط مربوط به SAT را بپرسید. نمره این آزمون برای پر کردن فرم درخواست اخذ پذیرش در کالج و همچنین اپلای کردن برای بورسیه اجباری و ضروریست.

برای شرکت در آزمون SAT شرایط خاصی وجود ندارد و هر فردی می تواند در آن ثبت نام کرده و شرکت کند. اما به طور کلی این آزمون به منظور سنجش میزان آمادگی متقاضی برای ورود به دانشگاه طراحی شده است. SAT توانمندی داوطلبان را در دو موضوع می سنجد: 1. چیزی که دانشجو طی دوازده سال آموزش مدرسه خود خوانده است 2. اینکه آیا فرد مذکور، توانایی اتمام یک دوره تحصیلی در دانشگاه را دارد یا خیر. آزمون SAT بر مهارتهای فرد تمرکز میکند و نه بر توانمندی های نوشتاری وی.

نمره SAT

آزمون SAT بین 200 تا 800 نمره گذاری میشود. تاریخ این آزمون بر نمره نهایی دانشجوی متقاضی تاثیری نخواهد داشت. داوطلب P که در این آزمون نمره 400 را کسب کرده باشد، همان جایگاهی را دارد که داوطلب Q که در تاریخی دیگر در این آزمون شرکت کرده است و نمره 400 کسب کرده است خواهد داشت. با این وجود، برای تمایز ایجاد کردن بین دو متقاضی که نمرات مشابهی در این آزمون دارند ” نمره صدک” انها مورد ارزیابی قرار میگیرد. نمره صدک 60 بدین معناست که از 60 درصد از شرکت کنندگان عملکرد بهتری داشته اید.

می توانید در هر تاریخی که در کشور محل زندگی شما این آزمون برگزار میشود در SAT شرکت نمایید. دانشگاه یا بورسیه مد نظر شما، از انجمن دانشگاهی نمره آزمونتان را دریافت خواهد کرد. میتوانید از انجمن دانشگاهی بخواهید که کارنامه آزمون SAT شما را به موسسات مربوط ارسال نماید.

هزینه آزمون sat ترکیه
هزینه آزمون sat ترکیه

هزینه آزمون sat ترکیه

هزینه ثبت نام ازمون SAT: 49.50 دلار، با مقاله: 64.50 دلار و شامل حداکثر چهار نمره گزارش شده ( در صورت انتخاب در دوره ثبت نام ) می شود. به صفحه ارسال نمرات SAT ما مراجعه کنید تا بدانید که چرا StudyPoint توصیه می کند گزارش های نمره را پس از مشاهده نمرات SAT فرزندتان ارسال کنید.

  • ثبت نام دیرهنگام: هزینه اضافی 30 دلار.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام دیرهنگام، به صفحه ثبت نام در SAT ما مراجعه کنید.

  • هزینه ثبت نام تلفن: هزینه اضافی 15 دلار. این خدمت فقط در صورتی امکان پذیر است که قبلاً ثبت نام کرده باشید.
  • هزینه لیست انتظار: هزینه اضافی 53 دلار.
  • هزینه تغییر، 30 دلار اضافی: این هزینه برای تاریخ آزمون، مرکز آزمون یا تغییرات نوع آزمون اعمال می شود.
  • هزینه گزارش امتیاز: 12 دلار اضافی برای هر گزارش.

تاریخ آزمون sat ترکیه

تاریخ آزمون SAT / مهلت ثبت نام / آخرین مهلت ثبت نام

  •  24 آگوست 2019 / 26 ژوئیه 2019 / 13 آگوست 2019
  • 5 اکتبر 2019 / 6 سپتامبر 2019 / 24 سپتامبر 2019
  • 2 نوامبر 2019 / 3 اکتبر 2019 / 22 اکتبر 2019
  • 7 دسامبر 2019 / 8 نوامبر 2019 / 26 نوامبر 2019
  • 14 مارس 2020 / 14 فوریه 2020 / 3 مارس 2020
  • 2 مه 2020 / 3 آوریل 2020 / 21 آوریل 2020
  • 6 ژوئن 2020 / 8 مه 2020 / 27 مه 2020

محتوای درسی آزمون sat ترکیه

آزمون خواندن (SAT Reading Test)

این قسمت راجع به درک مطلب، آنچه که از آن برداشت می کنید و نحوه استفاده از اطلاعات ارائه شده است. تمام سوالات این بخش چند گزینه ای هستند و مبتنی بر عبارات ارائه شده می باشند. اطلاعات گرافیکی مانند جدول، نمودار و چارت در برخی عبارات دیده می شود اما به اطلاعات ریاضی لازم نیست. آزمون خواندن قسمتی از بخش مبتنی بر شواهد خواندنی و نوشتاری است.

آزمون نوشتاری و زبان SAT

در این قسمت باید سه کار انجام دهید:

  1. خواندن
  2. یافتن اشتباهات و نقاط ضعف
  3. برطرف نمودن غلط ها و اشتباهات

تمام سوالات این بخش چند گزینه ای و بر اساس عبارات موجود است. اطلاعات گرافیکی مانند جدول، نمودار و چارت در برخی عبارات دیده می شود اما به اطلاعات ریاضی لازم نیست. هرگز دانش مقدماتی سنجیده نمی شود. آزمون نوشتاری و زبان قسمتی از بخش مبتنی بر شواهد خواندنی و نوشتاری است. می توانید در وب سایت https://collegereadiness.collegeboard.org/sample-questions/writing-language نمونه سوالات بخش نوشتاری و زبان را مشاهده کنید.

ریاضیات SAT

آزمون ریاضی SAT طیف وسیعی از اصول ریاضی را با تاکید بر حل مسئله، الگوسازی، استفاده از ابزارها به صورت استراتژیک و استفاده از ساختار جبری را پوشش می دهد. اکثر سوالات ریاضی چند گزینه ای می باشند، اما در برخی از آنها به نام (grid-ins ) باید مسئله را حل کرده و جواب را بیابید. آزمون ریاضی به دو بخش تقسیم می شود: آزمون ریاضی – با ماشین حساب و بدون ماشین حساب. برخی از قسمت های آزمون شامل چندین سوال در مورد یک سناریوی واحد است. این آزمون بر سه زمینه ریاضی که بیشترین نقش را در طیف گسترده ای از رشته ها و مشاغل دانشگاهی دارد، متمرکز می باشد:

  • جبر، که متمرکز بر تسلط بر معادلات و سیستم های خطی است.
  • حل مسئله و آنالیز داده ها که مربوط به سنجش سواد است.
  • دستیابی به ریاضیات پیشرفته که شامل سؤالاتی می شود که نیاز به مهارت در معادلات پیچیده دارد.
  • آزمون ریاضی، مباحث اضافی ریاضی از جمله هندسه و مثلثات که بیشتر مربوط به آمادگی دانشگاهی و شغلی است را نیز شامل می شود.

مقاله SAT

در این بخش باید از مهارت خواندن، آنالیز و نوشتار خود استفاده کنید. این قسمت اختیاری است، اما برای برخی از کالج ها مورد نیاز می باشد. 50 دقیقه زمان دارید تا مقاله خود را بنویسید. در آزمون SAT قدیمی زمان این بخش تنها 25 دقیقه بود. برای این بخش نباید موضع گیری کنید و موافق یا مخالف موضوع ارائه شده باشید و یا تجارب شخصی خود را بیان کنید.

ثبت نام آزمون sat ترکیه
ثبت نام آزمون sat ترکیه

ثبت نام آزمون sat ترکیه

در روز آزمون باید با کارت شناسایی مختص به خود حضور پیدا کنید. بدون یک کارت شناسایی معتبر قادر به شرکت در آزمون نخواهید بود.

مدارک شخصی لازم برای ثبت نام در آزمون SAT:

دارای یک کارت شناسایی معتبر باشید که از طرف دولت یا مدرسه ای که در آن تحصیل کرده اید، صادر شده باشد. کارت شناسایی صادر شده از سوی مدرسه تا دسامبر سال جاری معتبر می باشند. ( به عنوان مثال کارت شناسایی سال تحصیلی 2015_2016 را می توان تا 31 دسامبر 2016 استفاده کرد.)

  • اصل مدارک کاغذی ارائه شوند. ( کپی و یا مدارک اسکن شده قابل قبول نمی باشند.)
  • نام کامل و قانونی خود، دقیقاً همانطور که در کارت پذیرش نوشته شده است، از جمله ترتیب نام ها ارائه شود.
  • یک قطعه عکس اخیر که دقیقا با ظاهر شما در روز آزمون و عکس شما روی کارت پذیرش همخوانی داشته باشد.
  • در وضعیت خوبی باشید و یک متن واضح خوانا به زبان انگلیسی و یک عکس کاملاً قابل روئت را به همراه داشته باشید.

کارت های شناسایی قابل قبول برای آزمون SAT:

  • گواهی نامه رانندگی صادر شده از طرف دولت یا کارت شناسایی غیر رانندگی
  • کارت شناسایی رسمی صادر شده از سوی مدرسه ای که در آن تحصیل کرده اید.
  • پاسپورت دولتی یا کارت شناسایی ورود جهانی آمریکایی
  • کارت پایان خدمت یا کارت ملی
  • فرم شناسایی استعداد درخشان( قابل استفاده برای هشتمی ها و دانش آموزان کوچک تر)
  • فرم کارت شناسایی دانش آموزان SAT باید از طرف مدرسه یا دفتر استاد رسمی آماده شود.
  • کارت شناسایی قابل قبول از دانش آموزان کشورهای غنا، نپال، نیجریه و پاکستان: پاسپورت معتبر
  • ;ارت شناسایی قابل قبول از دانش آموزان کشور هند: پاسپورت معتبر یا کارت Aadhar
  • کارت شناسایی قابل قبول از دانش آموزان کشورهای مصر، کره، تایلند و ویتنام: پاسپورت معتبر یا کارت ملی معتبر

برای ثبت نام در آزمون SAT در یکی از شرایط زیر باید از طریق پست ( که به نام ثبت نام کتبی نیز شناخته می شود) اقدام کنید:

  1. درخواست شرکت در آزمون در نزدیکی کشور خود؛
  2. برای اولین بار درخواست آزمون یکشنبه را داشته باشید ؛
  3. قصد پرداخت هزینه به صورت چک یا پول نقد را داشته باشید؛ (قابل پرداخت به “هیئت علمی کالج”)
  4. کمتر از 13 سال سن داشته باشید؛
  5. قادر به آپلود عکس خود که بخشی از پروسه ثبت نام آنلاین است، نباشید؛
  6. از طریق نماینده بین المللی SAT ثبت نام کنید.

در انتهای مطلب مشاورین ما در موسسه میرداماد با تمام هزینه تحصیل در ترکیه آشنا هستند و خوب می دانند آزمون sat ترکیه چیست، با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

اسکرول به بالا